dus iedereen die Jezus niet als Messias ziet [m.a.w. geen christen is] is een ongelovige?Wilsophie schreef: . En verder herken je hen aan hun religie.
Er zijn vele soorten heb ik begrepen, maar alle religies verwerpen de Messias als Jezus van Nazareth, dus kun je ze gewoon identificeren of betitelen als ongelovigen.
Moeilijker is het niet.
Wie en wat is Israël?
Forumregels
Richtlijnen subforum
Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.
(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)
Moderatie: het moderatieteam
Richtlijnen subforum
Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.
(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)
Moderatie: het moderatieteam
-
- Man/Vrouw: V
Re: Wie en wat is Israël?
-
ericjan schreef:Wat een vraag !!ineke-kitty schreef:Waar staat in de Schrift dat God de overgebleven joden in 1948 terug heeft gebracht naar het Beloofde Land?
Dat heeft het Zionisme dus ZELF gedaan, leert de geschiedenis, en God had daar niks mee te maken.
In welke profetie staan jaartallen genoemd dan Ineke?
Noemde God in de bijbel een jaartal dan toen Hij de eerste keer het Beloofde Land Israel schonk aan de Joden? Nee dus !
In welke profetie staan jaartallen genoemd dan Robert? Geef mij eens een voorbeeld?robert75 schreef:Ja daar zit wel wat in ja. Ten eerste nergens in de Bijbel staat een letterlijke terugkeer van het Joodse volk in 1948 door Jezus.
Noemde God in de bijbel een jaartal dan toen Hij de eerste keer het Beloofde Land schonk aan de Joden?
Tsja, je gelooft je eigen visie of je gelooft wat woordelijk in de bijbel staat, die vrije keuze hebben we.robert75 schreef:Ik geloof sowieso niet eens in aards paradijs, maar een hemels paradijs
Het 1000 jarig vredesrijk waarover de bijbel herhaaldelijk vertelt is ook niet van deze wereld wat er zal geen zonde meer zijn, maar zal wel in deze wereld zijn, want dat is heel iets anders.robert75 schreef:Ik zie het beloofde land van Kanaan uit het OT als typologie op het hemelse rijk, Christus zei duidelijk: Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld. En het koninkrijk komt niet op waarneembare wijze. Maar dat even buiten beschouwing gelaten.
. Klopt, lees de profetieën eens rustig en je zult zien dat God daarin belooft eerst de Joden naar Israel terug te halen uit alle uiteinden der wereld waarheen Hij Zelf de Joden heeft verstrooid, om DAARNA pas de geest van geloof over Israel uit te storten.robert75 schreef:De zionisten was geen profetische beweging maar een seculiere beweging die als doel had om een nieuwe Joodse staat te stichten in Israel. Die dus uiteindelijk is gesticht
Precies deze stelling mbt zionisme is hetgeen binnen de islam ook misbruikt wordt namelijk omdat het andere antise........ openlijk niet is toegestaan.
Een zionist gelooft dat God het Beloofde Land Israel terug heeft gegeven aan de Joden. Wat is daaraan seculier.
Kijken we naar de PM Netanyahu, dan studeert deze de bijbel, jawel zowel NT als OT. Kan menig schijnheilige vertegenwoordiger van onze christenpartijen in ons land een voorbeeld aan nemen,
Europa is er verdrietig genoeg bijna in geslaagd om de Joden uit te roeien omdat ze Joods waren. De overlevenden hiervan zijn door God terug gebracht in 1948 naar het Beloofde Land Israel met een van de grootste wonderen uit onze tijd. Deze overlevende Joden in het heropgerichte Israel hebben kinderen gekregen en dat zijn dus Joden. God weet immers echt wel wie Hij als Jood terug laat keren, dat zegt Hij ook in Zijn profetieën daarover. Profetieën die christenen helaas verwerpen.
Of wil je soms zeggen Robert, dat de deze overlevenden van de holocaust die Europa heeft getracht uit te roeien omdat ze Joods waren, eigenlijk geen Joden waren?
Want als de Joden in Israel nu geen echte Joden zouden zijn zoals jullie stellen, wat zijn ze dan wel?
EN waar wonen de "echte" Joden volgens jullie (Robert en Wilsophie) dan nu?
Iedereen omzeilt deze vragen, omdat ze pijnlijk iets openbaren.
Je vervalt in herhaling ericjan, en wij hebben reeds uitgelegd dat God de 10 stammen van Israel in de verstrooiing heeft gebracht en dat zij tot op vandaag nog niet teruggekeerd zijn . Pas in de toekomst zal Hij de 2 en de 10 stammen weer met elkaar verenigen. De oprichting van de joodse staat is EIGEN WERK, en daar heeft God absoluut geen hand in gehad. Sterker nog, Hij heeft het joodse volk LOSGELATEN, omdat zij de Messias hebben afgewezen, en daarom is het heil naar de heidenen gegaan. Pas als zij tot bekering zullen komen, zal Hij Zijn plan met dit volk weer opnemen.
Ik blijf het zeggen ericjan, dat je er volkomen naast zit wat het profetisch Woord daarover leert.
-
Vertel mij eens EricJan, want jij komt maar aanzetten met het uitroeien van de Joden door Europa wat natuurlijk veel te kort door de bocht is en ook eigenlijk nergens op slaat. Er bestond niet eens een verenigd Europa. En Zwitserland en nog een paar landen hadden geen deel aan deze oorlog.
Jij verwijt mij dat ik alles op de huidige tijd toepas. Maar wat ik toepas op de kerkgeschiedenis vanaf de eerste komst tot aan de tweede komst van Christus is de kerkgeschiedenis {niet-toegestaan woord} in de brieven aan de gemeenten in Openbaring. Dat spreekt over deze huidige tijd. Niet heel het boek , maar de brieven.
Dus ik laat dat graag even liggen omdat de kerkgeschiedenis in het algemeen los staat van het plan Gods met Israël dus alle 12 stammen, waarvan de tien stammen als de schapen van een andere stal net als de verloren zoon gewoon in het buitenland verblijven. ( en de schapen zijn buiten de stal, buiten het huis).
Daar spreek ik over en alle profetiën in de profeten gaan over het plan in de toekomst.
Daarom spreekt openbaring ook over de eerdere verborgen dingen en daarom de sterren , de engelen enz... want sterren en engelen spreken over verborgenheden ( ster=Esther) en dus over geestelijke zaken en spreekt Johannes zoals hem gebruikelijk in metaforen.
Pas deze brieven niet toe op Israël want daar gaat het niet over.
Terug naar de geschiedenis van de 10 stammen waar we zien dat Efraim de leidersstam is en de elf zonen van Jacob vormden het Koninkrijk en Juda het heiligdom. Ez37 vers 16-22 geeft de hereniging aan van deze 2 .
Verder stel je vragen over een tijdrekening, en dus jaartallen, wel de Bijbel heeft zeker een eigen tijdrekening die niet altijd klopt met diverse tellingen die in omloop zijn, alhoewel de Jeh. Getuigen tamelijk in de buurt komen.
Je kunt heel goed uitrekenen wanneer de zondvloed was en wanneer de wet kwam en wanneer de intocht was in Jeruzalem op een ezel dus niet als koning want dat moet nog gebeuren op een edel dier, op een paard.
En Daniël spreekt exact over de 62 jaar weken en de 7 jaarweken en dat is allemaal te berekenen.
Omdat de tijd nu stil staat en God zich verborgen heeft zijn we beperkt uiteraard omdat we leven nu in de 69e week van Daniël. Ik kan een hele lijst met jaartallen geven die uit de Bijbel zijn gehaald en zelfs ik kon dat berekenen. Maar ....je hebt er niet zo heel veel aan.
Jij verwijt mij dat ik alles op de huidige tijd toepas. Maar wat ik toepas op de kerkgeschiedenis vanaf de eerste komst tot aan de tweede komst van Christus is de kerkgeschiedenis {niet-toegestaan woord} in de brieven aan de gemeenten in Openbaring. Dat spreekt over deze huidige tijd. Niet heel het boek , maar de brieven.
Dus ik laat dat graag even liggen omdat de kerkgeschiedenis in het algemeen los staat van het plan Gods met Israël dus alle 12 stammen, waarvan de tien stammen als de schapen van een andere stal net als de verloren zoon gewoon in het buitenland verblijven. ( en de schapen zijn buiten de stal, buiten het huis).
Daar spreek ik over en alle profetiën in de profeten gaan over het plan in de toekomst.
Daarom spreekt openbaring ook over de eerdere verborgen dingen en daarom de sterren , de engelen enz... want sterren en engelen spreken over verborgenheden ( ster=Esther) en dus over geestelijke zaken en spreekt Johannes zoals hem gebruikelijk in metaforen.
Pas deze brieven niet toe op Israël want daar gaat het niet over.
Terug naar de geschiedenis van de 10 stammen waar we zien dat Efraim de leidersstam is en de elf zonen van Jacob vormden het Koninkrijk en Juda het heiligdom. Ez37 vers 16-22 geeft de hereniging aan van deze 2 .
Verder stel je vragen over een tijdrekening, en dus jaartallen, wel de Bijbel heeft zeker een eigen tijdrekening die niet altijd klopt met diverse tellingen die in omloop zijn, alhoewel de Jeh. Getuigen tamelijk in de buurt komen.
Je kunt heel goed uitrekenen wanneer de zondvloed was en wanneer de wet kwam en wanneer de intocht was in Jeruzalem op een ezel dus niet als koning want dat moet nog gebeuren op een edel dier, op een paard.
En Daniël spreekt exact over de 62 jaar weken en de 7 jaarweken en dat is allemaal te berekenen.
Omdat de tijd nu stil staat en God zich verborgen heeft zijn we beperkt uiteraard omdat we leven nu in de 69e week van Daniël. Ik kan een hele lijst met jaartallen geven die uit de Bijbel zijn gehaald en zelfs ik kon dat berekenen. Maar ....je hebt er niet zo heel veel aan.
-
callista schreef:dus iedereen die Jezus niet als Messias ziet [m.a.w. geen christen is] is een ongelovige?Wilsophie schreef: . En verder herken je hen aan hun religie.
Er zijn vele soorten heb ik begrepen, maar alle religies verwerpen de Messias als Jezus van Nazareth, dus kun je ze gewoon identificeren of betitelen als ongelovigen.
Moeilijker is het niet.
Meen je deze vraag serieus?
Ik zou hem toch graag anders gesteld zien om een goed antwoord te geven want het gaat niet om "zien" maar om geloven.
-
- Man/Vrouw: M
Uitleg zonder bijbel onderbouwing is voor mij geen uitleg, sorryineke-kitty schreef: Je vervalt in herhaling ericjan, en wij hebben reeds uitgelegd dat God de 10 stammen van Israel in de verstrooiing heeft gebracht en dat zij tot op vandaag nog niet teruggekeerd zijn . Pas in de toekomst zal Hij de 2 en de 10 stammen weer met elkaar verenigen.
.Ineke schreef:De oprichting van de joodse staat is EIGEN WERK, en daar heeft God absoluut geen hand in gehad
Waneer jij geleefd zou hebben ten tijde va Jozua zou je evenmin hebben geloofd dat het God was Die het beloofde Land Israel aan de Joden gaf, want voor de ongelovigen leek het OOK alsof het volk Israel zelf bloedig het land veroverde. Alleen de gelovige ziet de kracht van God erachter.
Zo is het ook hiermee, voor de ongelovige (mbt de staat Israel) lijkt het alsof het het werk was van de Joden, terwijl het God Zelf was die de niet-Joden in de volkeren bond beïnvloedde om Zijn wonder van de hereniging te laten plaatsvinden.
Dat Plan is nu reeds gestart en in volle gang Ineke.Ineke schreef:Sterker nog, Hij heeft het joodse volk LOSGELATEN, omdat zij de Messias hebben afgewezen, en daarom is het heil naar de heidenen gegaan. Pas als zij tot bekering zullen komen, zal Hij Zijn plan met dit volk weer opnemen.
Ook aan jou de vragen:
Of wil je soms zeggen Ineke, dat de deze overlevenden van de holocaust die Europa heeft getracht uit te roeien omdat ze Joods waren, eigenlijk geen Joden waren?
Want als de Joden in Israel nu geen echte Joden zouden zijn zoals jij stelt Ineke, wat zijn ze dan wel?
EN waar wonen de "echte" Joden volgens jou dan nu, Ineke?
Zoals de Farrizeers niet de vervulling van profetieën over Jezus in de Tenach zagen (zij mochten niet zien van God)Ineke schreef:Ik blijf het zeggen ericjan, dat je er volkomen naast zit wat het profetisch Woord daarover leert.
Zo zien vele christenen nu helaas de profetieën van God over Israel die nu in vervulling gaan niet.
Hopelijk zal God nu minder hard straffen, omdat Jezus ook deze zonden weg zal nemen.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
-
Wilsophie schreef:callista schreef:dus iedereen die Jezus niet als Messias ziet [m.a.w. geen christen is] is een ongelovige?Wilsophie schreef: . En verder herken je hen aan hun religie.
Moeilijker is het niet.
Meen je deze vraag serieus?
Ik zou hem toch graag anders gesteld zien om een goed antwoord te geven want het gaat niet om "zien" maar om geloven.
ELK mens, of het nu jood of heiden genaamd wordt, die NIET gelooft in Christus Jezus als de Messias, is inderdaad een ongelovige, want er is geen andere Naam, dan de Naam van Jezus Christus waardoor men behouden wordt .
-
ericjan schreef:Uitleg zonder bijbel onderbouwing is voor mij geen uitleg, sorryineke-kitty schreef: Je vervalt in herhaling ericjan, en wij hebben reeds uitgelegd dat God de 10 stammen van Israel in de verstrooiing heeft gebracht en dat zij tot op vandaag nog niet teruggekeerd zijn . Pas in de toekomst zal Hij de 2 en de 10 stammen weer met elkaar verenigen.
.Ineke schreef:De oprichting van de joodse staat is EIGEN WERK, en daar heeft God absoluut geen hand in gehad
Waneer jij geleefd zou hebben ten tijde va Jozua zou je evenmin hebben geloofd dat het God was Die het beloofde Land Israel aan de Joden gaf, want voor de ongelovigen leek het OOK alsof het volk Israel zelf bloedig het land veroverde. Alleen de gelovige ziet de kracht van God erachter.
Zo is het ook hiermee, voor de ongelovige (mbt de staat Israel) lijkt het alsof het het werk was van de Joden, terwijl het God Zelf was die de niet-Joden in de volkeren bond beïnvloedde om Zijn wonder van de hereniging te laten plaatsvinden.
Dat Plan is nu reeds gestart en in volle gang Ineke.Ineke schreef:Sterker nog, Hij heeft het joodse volk LOSGELATEN, omdat zij de Messias hebben afgewezen, en daarom is het heil naar de heidenen gegaan. Pas als zij tot bekering zullen komen, zal Hij Zijn plan met dit volk weer opnemen.
Ook aan jou de vragen:
Of wil je soms zeggen Ineke, dat de deze overlevenden van de holocaust die Europa heeft getracht uit te roeien omdat ze Joods waren, eigenlijk geen Joden waren?
Want als de Joden in Israel nu geen echte Joden zouden zijn zoals jij stelt Ineke, wat zijn ze dan wel?
Zoals de Farrizeers niet de vervulling van profetieën over Jezus in de Tenach zagen (zij mochten niet zien van God)Ineke schreef:Ik blijf het zeggen ericjan, dat je er volkomen naast zit wat het profetisch Woord daarover leert.
Zo zien vele christenen nu helaas de profetieën van God over Israel die nu in vervulling gaan niet.
Hopelijk zal God nu minder hard straffen, omdat Jezus ook deze zonden weg zal nemen.
Het gaat dus juist om het ongeloof van het joodse volk ericjan, wat de reden is waarom God Zich voor hen verborgen heeft.
Je blijft alsmaar dezelfde vragen stellen, waar je reeds een antwoord op hebt gekregen, dus daar ga ik niet op in.
Je bent toch hopelijk op de hoogte van de grote verdrukking die eerst over het joodse volk zal komen, en daarna eveneens over de volkeren? En dat de stad Jeruzalem en het land volkomen verwoest zal worden ?
Beetje vreemd he? Dat God het joodse volk heeft teruggebracht naar het "Beloofde Land" in 1948 , om hen vervolgens in de toekomst de grote verdrukking te laten ondergaan, als de legers van de antichrist zich zullen verzamelen om het land te VERNIETIGEN, inclusief de stad Jeruzalem zullen verwoesten.
-
Niemand hier geeft daar eerlijk antwoord op en dat is veelbetekenend !ineke-kitty schreef:ericjan schreef:Uitleg zonder bijbel onderbouwing is voor mij geen uitleg, sorryineke-kitty schreef: Je vervalt in herhaling ericjan, en wij hebben reeds uitgelegd dat God de 10 stammen van Israel in de verstrooiing heeft gebracht en dat zij tot op vandaag nog niet teruggekeerd zijn . Pas in de toekomst zal Hij de 2 en de 10 stammen weer met elkaar verenigen.
Ook aan jou de vragen:
Het gaat dus juist om het ongeloof van het joodse volk ericjan, wat de reden is waarom God Zich voor hen verborgen heeft.
Je blijft alsmaar dezelfde vragen stellen, waar je reeds een antwoord op hebt gekregen, dus daar ga ik niet op in.
Ja dat schrijf ik ook overal, de wereld (EU, VN, ??) zal met hulp van de valse profeet (Moha....d? Israel in gruwelijke verdrukking brengen. Juist met zionisme als excuus, juist omdat het teruggeven van Israel in 1948 door God aan de Joden, de wereld en de valse profeet een doorn in het oog is.Je bent toch hopelijk op de hoogte van de grote verdrukking die eerst over het joodse volk zal komen, en daarna eveneens over de volkeren? En dat de stad Jeruzalem en het land volkomen verwoest zal worden ?
Daar volgt ook de wraak van God op zoals de bijbel beschrijft op meerdere plaatsen.
Zionisme is juist geloven dat God het Beloofde Land terug heeft gegeven aan de Joden, maar de wereld geloofd dat als altijd niet. De wereld gelooft nooit de wonderen die God doet, ook vandaag de dag nog. En wij christenen zouden niet moeten zijn als de wereld, leert de bijbel nog wel.
Nee dat is juist logischBeetje vreemd he? Dat God het joodse volk heeft teruggebracht naar het "Beloofde Land" in 1948 , om hen vervolgens in de toekomst de grote verdrukking te laten ondergaan, als de legers van de antichrist zich zullen verzamelen om het land te VERNIETIGEN, inclusief de stad Jeruzalem zullen verwoesten.
De satan verzet zich immers altijd tegen God Zijn plannen en dus hier ook, wetend dat Jezus hem hier in Israel de kop zal vermorzelen.
De voornaamste reden voor Jezus om als Messias van de Joden weer terug te keren naar Israel Jeruzalem (en niet naar Rome, New York, Moskou, Urk) is om de profetieën van God over Zijn redding van Zijn Oogappel Israel uit de grote verdrukking en de wraak die op die daad over de wereld zal komen, te vervullen. Zonder een Israel te hebben kan dit niet eens geschieden.
Want de Joden uit die 10 stammen over de wereld verspreid, leven die volgens jou dan nog als traditioneel Jood in het Jodendom? Zijn deze herkenbaar als Jood? Of?.....
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
-
Inderdaad en Jezus heeft Zijn volk Israel AL zalig gemaakt, het is al geschied en die Genade mogen wij als "stiefkinderen: uit de heidenen OOK mee profiteren en delen in deze Genade. Maar wij als "stiefkinderen" menen verwaand als we zijn de plek van ZIjn echte kinderen (Israel) te hebben ingenomen.ineke-kitty schreef: ELK mens, of het nu jood of heiden genaamd wordt, die NIET gelooft in Christus Jezus als de Messias, is inderdaad een ongelovige, want er is geen andere Naam, dan de Naam van Jezus Christus waardoor men behouden wordt .
Dus God heeft volgens jou Zijn Eeuwige Beloften veranderd? Hij Die onveranderlijk en eeuwig Dezelfde is?
Als dat zo was dan had het een verbond-wijziging geheten en was er geen nieuw verbond opgericht.
Want Markus 3 leert ons net als meerder verzen dat ook de onreine geesten weten dat Jezus de Zoon van God is.
11 En telkens wanneer de onreine geesten Hem zagen, vielen zij voor Hem neer en riepen: U bent de Zoon van God!
Maar zelf hen verbood Jezus het om het bekend te maken in Israel dat Hij de Zoon van God was, vanwege de opgelegde verblinding door God.
12 En Hij gebood hun streng en met klem dat zij niet bekend zouden maken wie Hij was.
-
Dat is natuurlijk een onrelevante vraag aangezien de kalender zoals wij die nu gebruiken en kennen in die tijd helemaal nog niet bestond, in het jaar 300 BC zeiden ze niet dat ze leefde in het jaar 300 BC, Maar in het zoveelste regeringsjaar van die of die koning. De huidige kalender is pas eeuwen na Christus tot ontstaan gekomen, Zo is Jezus bv niet eens geboren in het jaar 1 waar wij vanuit gaan, maar iets daarvoor, ongeveer 4 voor Christus.In welke profetie staan jaartallen genoemd dan Robert? Geef mij eens een voorbeeld?
Noemde God in de bijbel een jaartal dan toen Hij de eerste keer het Beloofde Land schonk aan de Joden?
Wel geeft God duidelijke tijdslijnen in de Bijbel waaruit we kunnen uitrekenen wanneer iets ongeveer zou zijn gebeurd. Zoals de 2300 dagen profetie, de 70 weken, de 1260 dagen profetie, 1290, en noem maar op. Je hoeft alleen maar de begindatum te weten, en dan weet je ook de einddatum van die tijdsprofetieen. Zo lezen we bv in Genesis dat God tegen Abraham had gezegd dat zijn nageslacht 400 jaar onderdrukt zou worden in een land die niet van hen was. Wat betreft Israel in 1948 is er geen enkele tijdslijn bekend.
De zionisten gebruikten vroeger het argument dat ze zoveel moesten lijden wegens de verstrooiing, En dat als ze terug zouden komen in Israel dat dat verleden tijd zou zijn. Maar de verstrooiing was juist het resultaat dat ze Christus afwezen, Dat ze ongehoorzaam waren. De zionisten deden het dus helemaal verdraaien.
En buiten dat om blijf je maar in de term van Joden spreken, Maar Joden bestonden in de tijd van Abraham en Mozes nog helemaal niet. De term Jood komt pas voor het eerst voor in de tijd van de Babylonische ballingschap en had alleen maar betrekking op de Judeers. Daniel werd Jood genoemd omdat hij uit het koninkrijk Juda kwam, en niet omdat hij etnisch een Jood zou zijn. Abraham was geen Jood, Net zoals Mozes geen etnische Jood was. Maar dat wil je niet begrijpen. Je moet dan ook niet spreken in dat soort termen.
Ik geloof inderdaad niet in een aards koninkrijk. Jezus heeft toch duidelijk gezegd mijn koninkrijk is niet van deze wereld? Dus waarom zouden we moeten kijken naar een koninkrijk op deze wereld?Tsja, je gelooft je eigen visie of je gelooft wat woordelijk in de bijbel staat, die vrije keuze hebben we.
Het koninkrijk komt niet op waarneembare wijze, Dus waarom zouden we kijken naar Israel om te zien of het koninkrijk al waarneembaar is?
En zie ik ga heen om een plaats voor jullie gereed te maken, En dan kom ik terug om jullie tot mij te nemen zodat jullie daar kunnen zijn waar ook ik ben.
Tegenwoordig verdraaien we die uitspraak van Christus, door te denken dat Christus terug komt en op aarde een plaats voor ons gereed maakt, zodat hij bij ons kan zijn. Maar de Bijbel leert wat anders, Namelijk dat wij kunnen zijn waar Christus is, En niet dat Christus terugkomt om bij ons te zijn.
-
ericjan schreef:Inderdaad en Jezus heeft Zijn volk Israel AL zalig gemaakt, het is al geschied en die Genade mogen wij als "stiefkinderen: uit de heidenen OOK mee profiteren en delen in deze Genade. Maar wij als "stiefkinderen" menen verwaand als we zijn de plek van ZIjn echte kinderen (Israel) te hebben ingenomen.ineke-kitty schreef: ELK mens, of het nu jood of heiden genaamd wordt, die NIET gelooft in Christus Jezus als de Messias, is inderdaad een ongelovige, want er is geen andere Naam, dan de Naam van Jezus Christus waardoor men behouden wordt .
Dus God heeft volgens jou Zijn Eeuwige Beloften veranderd? Hij Die onveranderlijk en eeuwig Dezelfde is?
Als dat zo was dan had het een verbond-wijziging geheten en was er geen nieuw verbond opgericht.
Want Markus 3 leert ons net als meerder verzen dat ook de onreine geesten weten dat Jezus de Zoon van God is.
11 En telkens wanneer de onreine geesten Hem zagen, vielen zij voor Hem neer en riepen: U bent de Zoon van God!
Maar zelf hen verbood Jezus het om het bekend te maken in Israel dat Hij de Zoon van God was, vanwege de opgelegde verblinding door God.
12 En Hij gebood hun streng en met klem dat zij niet bekend zouden maken wie Hij was.
Je haalt nu teksten aan die niets te maken hebben met het toekomstige herstel van het volk Israel.
De "zaligmaking" van Israel ligt DUS nog in de toekomst, als een overblijfsel zich zal bekeren.
-
Dat kan toch helemaal niet, Jezus zegt Zelf dat Niemand dan de Vader het moment weet dat Hij als Messias zal wederkomen. Zelf Jezus Zelf niet.robert75 schreef:Dat is natuurlijk een onrelevante vraag aangezien de kalender zoals wij die nu gebruiken en kennen in die tijd helemaal nog niet bestond, in het jaar 300 BC zeiden ze niet dat ze leefde in het jaar 300 BC, Maar in het zoveelste regeringsjaar van die of die koning. De huidige kalender is pas eeuwen na Christus tot ontstaan gekomen, Zo is Jezus bv niet eens geboren in het jaar 1 waar wij vanuit gaan, maar iets daarvoor, ongeveer 4 voor Christus.In welke profetie staan jaartallen genoemd dan Robert? Geef mij eens een voorbeeld?
Wel geeft God duidelijke tijdslijnen in de Bijbel waaruit we kunnen uitrekenen wanneer iets ongeveer zou zijn gebeurd. Zoals de 2300 dagen profetie, de 70 weken, de 1260 dagen profetie, 1290, en noem maar op. Je hoeft alleen maar de begindatum te weten, en dan weet je ook de einddatum van die tijdsprofetieen. Zo lezen we bv in Genesis dat God tegen Abraham had gezegd dat zijn nageslacht 400 jaar onderdrukt zou worden in een land die niet van hen was. Wat betreft Israel in 1948 is er geen enkele tijdslijn bekend.
Dus als God een tijdslijn had gezet vanaf de heroprichting tot aan de wederkomst van Christus als de Messias en Koning van de Joden, dan zou de mens weten wanneer Jezus terug zou komen.
De Jood is gelijk aan het volk Israel dat is ontstaan uit het zaad van Jacob, die door God Israel werd genoemd.robert75 schreef:En buiten dat om blijf je maar in de term van Joden spreken, Maar Joden bestonden in de tijd van Abraham en Mozes nog helemaal niet. De term Jood komt pas voor het eerst voor in de tijd van de Babylonische ballingschap en had alleen maar betrekking op de Judeers. Daniel werd Jood genoemd omdat hij uit het koninkrijk Juda kwam, en niet omdat hij etnisch een Jood zou zijn. Abraham was geen Jood, Net zoals Mozes geen etnische Jood was. Maar dat wil je niet begrijpen. Je moet dan ook niet spreken in dat soort termen.
ericjan schreef:Tsja, je gelooft je eigen visie of je gelooft wat woordelijk in de bijbel staat, die vrije keuze hebben we.
Ik neem je even mee naar Openbaring 11 Robert,Robert75 schreef:Ik geloof inderdaad niet in een aards koninkrijk. Jezus heeft toch duidelijk gezegd mijn koninkrijk is niet van deze wereld? Dus waarom zouden we moeten kijken naar een koninkrijk op deze wereld?
1 En mij werd een meetlat gegeven, die op een staf leek. En de engel was erbij komen staan en zei: Sta op en meet de tempel van God, het altaar en hen die daarin aanbidden.
Hier wordt gesproken over het opmeten van de fysieke tempel die weer zal komen. En wie bidden daarin? De Joden.
2 Maar laat de buitenste voorhof van de tempel erbuiten en meet die niet, want die is aan de heidenen gegeven. En zij zullen de heilige stad vertrappen, tweeënveertig maanden lang.
Deze tempel is dus op aarde omdat in een hemels paradijs geen heidenen zijn !
Het koninkrijk komt niet op waarneembare wijze, Dus waarom zouden we kijken naar Israel om te zien of het koninkrijk al waarneembaar is?
Het 1000 jarig rijk op deze aarde toch evenmin?
Het is niet zwart wit Robert, want er is ook een tempel in de hemel inderdaad die zal afdalen.robert75 schreef:En zie ik ga heen om een plaats voor jullie gereed te maken, En dan kom ik terug om jullie tot mij te nemen zodat jullie daar kunnen zijn waar ook ik ben.
Tegenwoordig verdraaien we die uitspraak van Christus, door te denken dat Christus terug komt en op aarde een plaats voor ons gereed maakt, zodat hij bij ons kan zijn. Maar de Bijbel leert wat anders, Namelijk dat wij kunnen zijn waar Christus is, En niet dat Christus terugkomt om bij ons te zijn.
En waar naartoe daalt volgens jou dan het hemelse Jeruzalem neer in Openbaring 21
2. En ik, Johannes, zag de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, neerdalen van God uit de hemel, gereedgemaakt als een bruid die voor haar man sierlijk gemaakt is.
Waarom als een bruid sierlijk gemaakt? Omdat Jezus daar terug komt voor Zijn Bruid Israel (niet de christelijke kerk)
-
Zacharia 12ineke-kitty schreef: Je haalt nu teksten aan die niets te maken hebben met het toekomstige herstel van het volk Israel.
De "zaligmaking" van Israel ligt DUS nog in de toekomst, als een overblijfsel zich zal bekeren.
Belofte van den Geest der genade
9 En het zal te dien dage geschieden, dat Ik zal zoeken te verdelgen alle heidenen, die tegen Jeruzalem aankomen.
God zal de heidenen zoeken om te vernietigen, die zich tegen Jeruzalem keren (zullen)
10 Doch over het huis Davids, en over de inwoners van Jeruzalem, zal Ik uitstorten den Geest der genade en der gebeden; en zij zullen Mij aanschouwen, Dien zij doorstoken hebben, en zij zullen over Hem rouwklagen, als met de rouwklage over een enigen zoon; en zij zullen over Hem bitterlijk kermen, gelijk men bitterlijk kermt over een eerstgeborene.
De heidenen vernietigd maar over Israel uitstortend de geest van genade en geloof zodat Israel Jezus zullen herkennen en erkennen als hun Messias.
Dit sluit weer aan bij Ezechiel 37, waar God alle Joden, heel Israel doet opstaan uit de dood en hen allen de geest van geloof te schenken.
Daaruit blijkt dat God het Zelf zal doen met Israel. Hij zal Israel reniigen van hun zonden, hun ongerechtigheden, hun verbreken van de Wet, er niet meer aan denken leert de bijbel !
25 Want ik wil niet, broeders, dat u geen weet hebt van dit geheimenis (opdat u niet wijs zou zijn in eigen oog), dat er voor een deel verharding over Israël is gekomen, totdat de volheid van de heidenen is binnengegaan.
26 En zo zal heel Israël zalig worden, zoals geschreven staat: De Verlosser zal uit Sion komen en zal de goddeloosheden afwenden van Jakob.
27 En dit is het verbond van Mij met hen, wanneer Ik hun zonden zal wegnemen.
28 Zij zijn weliswaar wat het Evangelie betreft vijanden vanwege u, maar wat de verkiezing betreft geliefden vanwege de vaderen.
29 Want de genadegaven en de roeping van God zijn onberouwelijk.
30 Zoals ook u immers voorheen God ongehoorzaam was, maar nu ontferming verkregen hebt door hun ongehoorzaamheid,
31 zo zijn ook zij nu ongehoorzaam geworden, opdat ook zij door de ontferming die u bewezen is, ontferming zouden verkrijgen.
32 Want God heeft hen allen in ongehoorzaamheid opgesloten om Zich over allen te ontfermen.
-
Je kunt hele Bijbelgedeelten neerzetten, maar als je niet gewoon erbij zet wat het betekent danwel hoe jij het ziet.... dan weet ik in ieder geval niet wat je ermee bedoelt te zeggen.
-
Dat is nu juist het punt, dank je ! Daar ga je steeds fout. Je zoekt er steeds zaken achter die anders zouden zijn dan wat er staat,Wilsophie schreef:Je kunt hele Bijbelgedeelten neerzetten, maar als je niet gewoon erbij zet wat het betekent dan weet ik in ieder geval niet wat je ermee bedoelt te zeggen.
Het staat er namelijk woordelijk wat het betekent !
Als ik schrijf dat de auto rood is, dan is ie rood.
Pas wanneer ik er over zou willen filosoferen zou ik moeten uitleggen dat ie rood lijkt vanwege de ondergaande zon.
Zo werkt de bijbel ook, het staat er zoals het betekent tenzij de bijbel zelf anders aangeeft.
-
Ik suggereer toch helemaal nergens dat die tijdslijnen te maken hebben met de tweede komst van Christus, Dus waarom probeer jij die link te leggen.?ericjan schreef:Dat kan toch helemaal niet, Jezus zegt Zelf dat Niemand dan de Vader het moment weet dat Hij als Messias zal wederkomen. Zelf Jezus Zelf niet.Dus als God een tijdslijn had gezet vanaf de heroprichting tot aan de wederkomst van Christus als de Messias en Koning van de Joden, dan zou de mens weten wanneer Jezus terug zou komen.
Israel heeft betrekking op Gods volk, En dat is breder dan alleen maar Joden. Iedereen die Christus heeft is nageslacht van Abraham overeenkomstig de belofte.De Jood is gelijk aan het volk Israel dat is ontstaan uit het zaad van Jacob, die door God Israel werd genoemd.
De naam Israel was voor het eerst gegeven aan Jakob, En dat was een persoon en geen volk. Zoals God Mozes geboden had tegen de Farao te zeggen: 22 Dan moet u tegen de farao zeggen: Zo zegt de HEERE: Mijn zoon, Mijn eerstgeborene, is Israël.
23 Daarom zeg Ik tegen u: Laat Mijn zoon gaan, zodat hij Mij kan dienen. Maar u hebt geweigerd hem te laten gaan, zie, Ik zal uw zoon, uw eerstgeborene, doden. (Ex 4:22,23)
Later werd dezelfde terminologie gebruikt in een profetie uit Hosea 11:1 die betrekking had op Christus.
Toen Israël een kind was, had Ik hem lief, en uit Egypte heb Ik Mijn zoon geroepen. (Hos 11:1)
Deze profetie is vervuld in Christus zoals in Matheus 2:15 te lezen staat: En hij bleef daar tot de dood van Herodes, opdat vervuld werd wat door de Heere gesproken is door de profeet: Uit Egypte heb Ik Mijn Zoon geroepen.
Christus was dan ook de vervulling van Israel.. En niet een letterlijk koninkrijk.
God heeft geen aardse tempel meer. Zie meer dan de tempel is hier zei Jezus. Jezus was meer dan de tempel. Wij zijn allemaal een bouwsteen van de spirituele tempel van God waarvan het lichaam van Christus is. Deze tempel moet je dan ook helemaal niet letterlijk interpreteren, Toen Christus bv zei ik kan deze tempel afbreken en binnen drie dagen weer opbouwen sprak hij niet over de letterlijke tempel, maar over zijn dood en opstanding. Terwijl ze dachten dat hij over de letterlijke sprak. Dit heeft dan ook betrekking op de spirituele tempel van God, Waar wij allemaal een bouwsteen van zijn. waar zijn volk God aanbid.. En de heidenen zullen die tempel vertrappen. Oftewel Gods volk.Ik neem je even mee naar Openbaring 11 Robert,
1 En mij werd een meetlat gegeven, die op een staf leek. En de engel was erbij komen staan en zei: Sta op en meet de tempel van God, het altaar en hen die daarin aanbidden.
Hier wordt gesproken over het opmeten van de fysieke tempel die weer zal komen. En wie bidden daarin? De Joden.
2 Maar laat de buitenste voorhof van de tempel erbuiten en meet die niet, want die is aan de heidenen gegeven. En zij zullen de heilige stad vertrappen, tweeënveertig maanden lang.
Op 11:19 En de tempel van God in de hemel werd geopend en de ark van Zijn verbond werd zichtbaar in Zijn tempel. En er kwamen bliksemstralen, stemmen, donderslagen, een aardbeving en grote hagel.
Ik geloof inderdaad niet in een aards rijk, maar een duizend jarig rijk in de hemel en niet op aarde. Want de rest van de doden zullen niet levend worden totdat de duizend jaren voorbij zijn.
-
ericjan schreef:Dat kan toch helemaal niet, Jezus zegt Zelf dat Niemand dan de Vader het moment weet dat Hij als Messias zal wederkomen. Zelf Jezus Zelf niet.Dus als God een tijdslijn had gezet vanaf de heroprichting tot aan de wederkomst van Christus als de Messias en Koning van de Joden, dan zou de mens weten wanneer Jezus terug zou komen.
Jij inderdaad niet omdat je ontkent dat de wederkomst van Jezus in het beloofde land Israel zal plaatsvinden en ik dat niet doe.robert75 schreef:Ik suggereer toch helemaal nergens dat die tijdslijnen te maken hebben met de tweede komst van Christus, Dus waarom probeer jij die link te leggen.?
ericjan schreef:De Jood is gelijk aan het volk Israel dat is ontstaan uit het zaad van Jacob, die door God Israel werd genoemd.
Op deze conclusie na ga ik helemaal met jou mee Robert, want Christus is niet de vervulling van Israel,robert75 schreef:Israel heeft betrekking op Gods volk, En dat is breder dan alleen maar Joden. Iedereen die Christus heeft is nageslacht van Abraham overeenkomstig de belofte.
De naam Israel was voor het eerst gegeven aan Jakob, En dat was een persoon en geen volk. Zoals God Mozes geboden had tegen de Farao te zeggen: 22 Dan moet u tegen de farao zeggen: Zo zegt de HEERE: Mijn zoon, Mijn eerstgeborene, is Israël.
23 Daarom zeg Ik tegen u: Laat Mijn zoon gaan, zodat hij Mij kan dienen. Maar u hebt geweigerd hem te laten gaan, zie, Ik zal uw zoon, uw eerstgeborene, doden. (Ex 4:22,23)
Later werd dezelfde terminologie gebruikt in een profetie uit Hosea 11:1 die betrekking had op Christus.
Toen Israël een kind was, had Ik hem lief, en uit Egypte heb Ik Mijn zoon geroepen. (Hos 11:1)
Deze profetie is vervuld in Christus zoals in Matheus 2:15 te lezen staat: En hij bleef daar tot de dood van Herodes, opdat vervuld werd wat door de Heere gesproken is door de profeet: Uit Egypte heb Ik Mijn Zoon geroepen.
Christus was dan ook de vervulling van Israel.. En niet een letterlijk koninkrijk.
maar wat vervuld is, is dat Uit de eerstgeboren zoon Israel geroepen uit Egypte, Jezus is voortgekomen.
Daarom ook was Zijn offer in beginsel voor Israel om hun schuld over de zonden weg te nemen door hen al zalig te maken, zoals Matteus 1:21 laat zien.
Jezus kwam om Israel zalig te maken en heeft dat ook gedaan.
God heeft geen aardse tempel meer. Zie meer dan de tempel is hier zei Jezus. Jezus was meer dan de tempel. Wij zijn allemaal een bouwsteen van de spirituele tempel van God waarvan het lichaam van Christus is. Deze tempel moet je dan ook helemaal niet letterlijk interpreteren, Toen Christus bv zei ik kan deze tempel afbreken en binnen drie dagen weer opbouwen sprak hij niet over de letterlijke tempel, maar over zijn dood en opstanding. Terwijl ze dachten dat hij over de letterlijke sprak. Dit heeft dan ook betrekking op de spirituele tempel van God, Waar wij allemaal een bouwsteen van zijn. waar zijn volk God aanbid.. En de heidenen zullen die tempel vertrappen. Oftewel Gods volk.[/quote]ericjan schreef:]Ik neem je even mee naar Openbaring 11 Robert,
En die heidenen die de tempel (in jou visie ons christenen) afbreken zijn, breken die dan de geestelijke tempel in Jezus Zijn Koninkrijk af?
Maar jij zal dan ook de theorie geloven dat wij christenen onder de grote verdrukking zullen lijden ipv Israel, omdat je ook al de Opname van christenen geloofd. Maar ik begrijp je vergeestelijkende denkwijze nu wel, waarvoor dank.
Precies en dat is de reden waarom je alle aanwijzingen in de bijbel over een fysiek herstel van Israel negeert en afwijst, omdat anders je hele visie aan het wankelen komt.robert75 schreef:Ik geloof inderdaad niet in een aards rijk, maar een duizend jarig rijk in de hemel en niet op aarde. Want de rest van de doden zullen niet levend worden totdat de duizend jaren voorbij zijn.
Maar Jezus zegt Zelf in Matteus 23
38 Zie, uw huis wordt als een woestenij voor u achtergelaten.
39 Want Ik zeg u: U zult Mij van nu af aan niet zien, totdat u zegt: Gezegend is Hij Die komt in de Naam van de Heere!
Jezus komt pas terug wanneer Israel zal zegt Gezegend is Hij Die komt in de Naam van de Heere! en niet eerder.
Dit laat ook zien dat Jezus naar Israel zal terugkeren.
Laatst gewijzigd door ericjan op 02 mar 2014, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Israël zou een machtig volk worden, Jesaja 41 vs 15 ,16 en 60 vs 22
Israël zal naar Izak genoemd worden, de Saksons en uit Jozef zou een groot volk ontstaan .Genesis 48 vers 19.
Israël zou heersen over vele volkeren doch zelf niet overheerst worden Deut 15 vs 6
Israël zou alleen wonen Leviticus, 20 vs 24 en Numeri 23 vs 9
Israel zou een zeevarende natie worden Numeri 24 vs 7 en Psalm 89 vs 26
Israël zou het land bezitten van de Nijl tot de Euphraat Deut. 11 vers 24.
Israël zou wonen in eilanden en kusstreken, Jesaja 41 vs 1 en 49 vs 1 en 51 vs 5 en Jeremia 31 vs 8, 10
Israël zou onder het NIeuwe Verbond leven Jeremia 31 vs 33
Israël zou op de troon hebben een koning uit het huis van David, uit Juda Genesis 49 vs 10 en 2 Samuël 7 vs 8 en 12-16
Israël zou blind zijn voor identiteit Jeaja 42 vs 19 en 63 vs 16
Israël zou Gods instrument zijn om volkeren in stukken te slaan en koninkrijken te verderven Jeremia 51 vs 20
Nu naar de kenmerken van de Joden.
De Joden zullen door een verandering in hun voorkomen kenbaar zijn Jesaja 3 vs 9
De Joden zijn vreemdelingen in alle landen. Jeremia 15 vs 4
De Joden zullen over alle koninkrijken verspreid worden.Jeremia 24 vs 9
De Joden zullen geen koninkrijk meer zijn. Mattheus 21 vs 43
De Joden zullen van hun kinderen beroofd worden. Jeremia 15 vs 7
De Joden zullen worden tot een smaad en een spreekwoord, spot en vloek.Jeremia 24 vs 9
zoals gezegd volgens wijlen Dr. Herz, de opperrabijn is er een extract waarin staat.... " dat de huidige Joden die als Joden bekend zijn afstammelingen zijn van Juda en Benjamin en een paar afstammelingen uit Levi.
De 10 stammen zijn opgenomen onder de volkeren der aarde en
wij verwachten op een dag in de toekomst de vereniging van alle stammen. .."aldus Dr. Herz.
We zien tot op de dag van vandaag dat de Joden de Messias niet erkend hebben en dat Israël zichzelf niet herkent en dat slechts een klein gedeelte van hen deze Messias als hun Heer en Heiland aanvaardt.
Dit gedeelte mag zich daarom tot nu toe waarlijk Israël noemen en de gelovigen kennen hen als de Gemeente van onze Here Jezus Christus.
Israël zal naar Izak genoemd worden, de Saksons en uit Jozef zou een groot volk ontstaan .Genesis 48 vers 19.
Israël zou heersen over vele volkeren doch zelf niet overheerst worden Deut 15 vs 6
Israël zou wonen in eilanden en kusstreken, Jesaja 41 vs 1 en 49 vs 1 en 51 vs 5 en Jeremia 31 vs 8, 10
Israël zou op de troon hebben een koning uit het huis van David, uit Juda Genesis 49 vs 10 en 2 Samuël 7 vs 8 en 12-16
Israël zou Gods instrument zijn om volkeren in stukken te slaan en koninkrijken te verderven Jeremia 51 vs 20
De Joden zullen door een verandering in hun voorkomen kenbaar zijn Jesaja 3 vs 9
De Joden zullen worden tot een smaad en een spreekwoord, spot en vloek.Jeremia 24 vs 9
zoals gezegd volgens wijlen Dr. Herz, de opperrabijn is er een extract waarin staat.... " dat de huidige Joden die als Joden bekend zijn afstammelingen zijn van Juda en Benjamin en een paar afstammelingen uit Levi.
wij verwachten op een dag in de toekomst de vereniging van alle stammen. .."aldus Dr. Herz.
We zien tot op de dag van vandaag dat de Joden de Messias niet erkend hebben en dat Israël zichzelf niet herkent en dat slechts een klein gedeelte van hen deze Messias als hun Heer en Heiland aanvaardt.
Dit gedeelte mag zich daarom tot nu toe waarlijk Israël noemen en de gelovigen kennen hen als de Gemeente van onze Here Jezus Christus.
-
Maar Jezus zegt Zelf in Matteus 23Wilsophie schreef:Israël zou een machtig volk worden, Jesaja 41 vs 15 ,16 en 60 vs 22
39 Want Ik zeg u: U zult Mij van nu af aan niet zien, totdat u zegt: Gezegend is Hij Die komt in de Naam van de Heere!
Jezus komt pas terug wanneer Israel zal zegt Gezegend is Hij Die komt in de Naam van de Heere! en niet eerder.
-
Ten eerst God kent geen stiefkinderen ook niet uit de heidenen en wij profiteren nergens van mee want de zaligmakende genade is verschenen aan ALLE mensen . Wij hebben niemands plek ingenomen, daar heb je ook weer geen Bijbeltekst voor om dat te bevestigenericjan schreef:Inderdaad en Jezus heeft Zijn volk Israel AL zalig gemaakt, het is al geschied en die Genade mogen wij als "stiefkinderen: uit de heidenen OOK mee profiteren en delen in deze Genade. Maar wij als "stiefkinderen" menen verwaand als we zijn de plek van ZIjn echte kinderen (Israel) te hebben ingenomen.ineke-kitty schreef: ELK mens, of het nu jood of heiden genaamd wordt, die NIET gelooft in Christus Jezus als de Messias, is inderdaad een ongelovige, want er is geen andere Naam, dan de Naam van Jezus Christus waardoor men behouden wordt .
En weer leg je iemand een conclusie in de mond. Want Hij is eeuwig Dezelfde maar handelt niet altijd hetzelfde en er is nooit sprake van een verbondswijziging maar wel sprake van een complete vervanging van het oude. En dat verbond wordt nog opgericht.Dus God heeft volgens jou Zijn Eeuwige Beloften veranderd? Hij Die onveranderlijk en eeuwig Dezelfde is?
Ja en....??? wat wil je hiermee aantonen? Wie zijn die onreine geesten dan?
Het gaat hier over de apostelen tijdens Zijn bediening op aarde waar Hij het hen verbood bekende te maken dat Hij de Zoon van God was, omdat Hij dat nog moest worden bij Zijn opstanding. Er is nergens sprake van een opgelegd verblinding door God dat verzin je er zelf gewoon bij. Ik kan in heel Marcus 3 niets vinden over enige verblinding, het is ook verblindheid. Je mag dit niet zo doen hoor. Je schuift God iets in de schoenen terwijl het Joodse volk Hem afwijst. Niemand legt God een blindheid of doofheid op.
Dat is laster van de Bijbel.
Laatst gewijzigd door Wilsophie op 02 mar 2014, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Je kunt alle teksten over het onderscheid tussen de Joden en de 10 stammen wat veel werk is om het te onderbouwen wegdoen met : "ja maar" want Jamaar is ongeloof. Of nee.Maar Jezus zegt Zelf in Matteus 23
Ik begrijp ook niet wat je nu wilt zeggen met Mattheus 23 n.a. v. mijn post.
-
Ik val een beetje middenin de discussie omdat ik dit de laatste dagen niet heb kunnen volgen. Maar wat ik hierboven lees is anders dan wat ik zie gebeuren in Israël. De tien stammen zijn bezig terug te keren. Ze verenigen zich met elkaar.ineke-kitty schreef: Je vervalt in herhaling ericjan, en wij hebben reeds uitgelegd dat God de 10 stammen van Israel in de verstrooiing heeft gebracht en dat zij tot op vandaag nog niet teruggekeerd zijn . Pas in de toekomst zal Hij de 2 en de 10 stammen weer met elkaar verenigen.
De stam Dan uit Ethipië, de stam Manasse uit India. Ik bezoek zelf af en toe Messiaanse diensten en de Joden onder hen vertrekken ook naar het beloofde land. Dit proces is aan de gang.
In de eerste plaats vind ik het nogal sterk uitgedrukt dat een ander er volkomen naast zit. Als we over de toekomst praten moeten we wel de nodige voorzichtigheid in acht nemen, want dingen kunnen anders lopen dan wij denken. Het is een aftasten wat God bedoelt.De oprichting van de joodse staat is EIGEN WERK, en daar heeft God absoluut geen hand in gehad. Sterker nog, Hij heeft het joodse volk LOSGELATEN, omdat zij de Messias hebben afgewezen, en daarom is het heil naar de heidenen gegaan. Pas als zij tot bekering zullen komen, zal Hij Zijn plan met dit volk weer opnemen.
Ik blijf het zeggen ericjan, dat je er volkomen naast zit wat het profetisch Woord daarover leert.
Als jij vindt dat de oprichting van de Joodse staat "eigen werk" is, dan vind ik dat het een groot wonder is dat dit tot stand kwam. Dus pas op met te zeggen dat God daar niet de hand in heeft.
Toen Abraham het land kreeg toegewezen was het geen onbewoond land. Toen Israël noodgedwongen (WIE zat daar achter?) naar een veilig thuisland gedreven werd, was het land ook niet onbewoond. Het land is nooit op een presenteerblaadje aan Israël gegeven. Ze moesten zelf stappen zetten en de Here zegent dat als het in Zijn plan past. Zoals Israël op weg is naar zijn rust rondom een aards Jeruzalem, zo is de gemeente op weg naar zijn rust in een hemels Jeruzalem. Maar beiden zullen verenigd worden.
In Jesaja 62 zegt God: 8 De HEERE heeft gezworen bij Zijn rechterhand en bij Zijn sterke arm: Nooit zal Ik uw koren meer geven als voedsel aan uw vijanden, en nooit zullen vreemdelingen meer uw nieuwe wijn drinken waarvoor u zich ingespannen hebt! 9 Maar wie het inzamelen, zullen het eten en de HEERE prijzen, en wie hem oogsten, zullen hem drinken in de voorhoven van Mijn heiligdom.
Jesaja zegt: dat heeft YHWH beloofd, daar je Hem aan houden! En de Joden hebben dit eeuwenlang gebeden bij de Pesach-vieringen. Het leek of deze gebeden maar niet verhoord werden, tot het jaar 1948 aanbrak. Op 29 november 1947 werd de toezegging van de Engelse minister Balfour bekrachtigd door de volkerenbond (wat nu de VN heet). Maar meteen daarna probeerden de omliggende Arabische landen de zojuist opgerichte Joodse staat de zee in te drijven. Na aanvankelijke verliezen en grote tegenstond kregen de Joden toch de overhand en dat zonder dat ze geoefende legers hadden. Hoe kan zoiets? De ongelijke strijd mondde uit als een Godswonder ten gunste van Israël. Vergeet niet dat Israël nog onder het oude verbond met Abraham valt. Daar ging het verloop van de geschiedenis gepaard met strijd.
Het land Israël was verwilderd tot onvruchtbare woestijngrond. Maar Gods beloften kwamen tot vervulling:
Jesaja 41:18 Ik zal op kale hoogten rivieren doen ontspringen, midden in valleien bronnen. Ik zal de woestijn maken tot een waterpoel, het dorre land tot waterbronnen. 19 Ik zal in de woestijn de ceder zetten, de acacia, de mirt en de oliehoudende boom. Ik zal in de wildernis de cipres plaatsen, samen met plataan en dennenboom, 20 opdat men ziet en erkent, bedenkt en tevens inziet dat de hand van de HEERE dit gedaan heeft, en de Heilige van Israël het geschapen heeft.
Wat vers 20 zegt geldt ook nu: zie en erken dat de hand van YHWH dit heeft gedaan!
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
-
Je antwoordt binnen 9 minuten (Zo Mrt 02, 2014 7:39 pm) op zoveel Bijbelteksten dus je leest helemaal niets na en slaat de Bijbel blijkbaar niet open.
Dat vind ik niet eerlijk. Je schudt even een tekst uit je mouw en daarmee is bij jou de kous af.
Ik heb het helemaal niet over Mattheus 23.
Dat vind ik niet eerlijk. Je schudt even een tekst uit je mouw en daarmee is bij jou de kous af.
Ik heb het helemaal niet over Mattheus 23.
-
Je plaatst dus al deze profetieën in het verleden, begrijp ik.Adinomis schreef:Ik val een beetje middenin de discussie omdat ik dit de laatste dagen niet heb kunnen volgen. Maar wat ik hierboven lees is anders dan wat ik zie gebeuren in Israël. De tien stammen zijn bezig terug te keren. Ze verenigen zich met elkaar.ineke-kitty schreef: Je vervalt in herhaling ericjan, en wij hebben reeds uitgelegd dat God de 10 stammen van Israel in de verstrooiing heeft gebracht en dat zij tot op vandaag nog niet teruggekeerd zijn . Pas in de toekomst zal Hij de 2 en de 10 stammen weer met elkaar verenigen.
De stam Dan uit Ethipië, de stam Manasse uit India. Ik bezoek zelf af en toe Messiaanse diensten en de Joden onder hen vertrekken ook naar het beloofde land. Dit proces is aan de gang.In de eerste plaats vind ik het nogal sterk uitgedrukt dat een ander er volkomen naast zit. Als we over de toekomst praten moeten we wel de nodige voorzichtigheid in acht nemen, want dingen kunnen anders lopen dan wij denken. Het is een aftasten wat God bedoelt.De oprichting van de joodse staat is EIGEN WERK, en daar heeft God absoluut geen hand in gehad. Sterker nog, Hij heeft het joodse volk LOSGELATEN, omdat zij de Messias hebben afgewezen, en daarom is het heil naar de heidenen gegaan. Pas als zij tot bekering zullen komen, zal Hij Zijn plan met dit volk weer opnemen.
Als jij vindt dat de oprichting van de Joodse staat "eigen werk" is, dan vind ik dat het een groot wonder is dat dit tot stand kwam. Dus pas op met te zeggen dat God daar niet de hand in heeft.
Toen Abraham het land kreeg toegewezen was het geen onbewoond land. Toen Israël noodgedwongen (WIE zat daar achter?) naar een veilig thuisland gedreven werd, was het land ook niet onbewoond. Het land is nooit op een presenteerblaadje aan Israël gegeven. Ze moesten zelf stappen zetten en de Here zegent dat als het in Zijn plan past. Zoals Israël op weg is naar zijn rust rondom een aards Jeruzalem, zo is de gemeente op weg naar zijn rust in een hemels Jeruzalem. Maar beiden zullen verenigd worden.
In Jesaja 62 zegt God: 8 De HEERE heeft gezworen bij Zijn rechterhand en bij Zijn sterke arm: Nooit zal Ik uw koren meer geven als voedsel aan uw vijanden, en nooit zullen vreemdelingen meer uw nieuwe wijn drinken waarvoor u zich ingespannen hebt! 9 Maar wie het inzamelen, zullen het eten en de HEERE prijzen, en wie hem oogsten, zullen hem drinken in de voorhoven van Mijn heiligdom.
Jesaja zegt: dat heeft YHWH beloofd, daar je Hem aan houden! En de Joden hebben dit eeuwenlang gebeden bij de Pesach-vieringen. Het leek of deze gebeden maar niet verhoord werden, tot het jaar 1948 aanbrak. Op 29 november 1947 werd de toezegging van de Engelse minister Balfour bekrachtigd door de volkerenbond (wat nu de VN heet). Maar meteen daarna probeerden de omliggende Arabische landen de zojuist opgerichte Joodse staat de zee in te drijven. Na aanvankelijke verliezen en grote tegenstond kregen de Joden toch de overhand en dat zonder dat ze geoefende legers hadden. Hoe kan zoiets? De ongelijke strijd mondde uit als een Godswonder ten gunste van Israël. Vergeet niet dat Israël nog onder het oude verbond met Abraham valt. Daar ging het verloop van de geschiedenis gepaard met strijd.
Het land Israël was verwilderd tot onvruchtbare woestijngrond. Maar Gods beloften kwamen tot vervulling:
Jesaja 41:18 Ik zal op kale hoogten rivieren doen ontspringen, midden in valleien bronnen. Ik zal de woestijn maken tot een waterpoel, het dorre land tot waterbronnen. 19 Ik zal in de woestijn de ceder zetten, de acacia, de mirt en de oliehoudende boom. Ik zal in de wildernis de cipres plaatsen, samen met plataan en dennenboom, 20 opdat men ziet en erkent, bedenkt en tevens inziet dat de hand van de HEERE dit gedaan heeft, en de Heilige van Israël het geschapen heeft.
Wat vers 20 zegt geldt ook nu: zie en erken dat de hand van YHWH dit heeft gedaan!
Hoe kan men aantonen dat men uit de stam van Dan is of uit Manasse?
Dat kan ik toch ook wel zeggen?
-
Lees Ezechiël 37 daar staat van alles over een dood lichaam met beenderen, maar er staat niets over een opgericht "staat". Daar heeft God zeker weet van, maar of het Gods hand is lijkt me niet. Het is een politiek systeem zonder God.In de eerste plaats vind ik het nogal sterk uitgedrukt dat een ander er volkomen naast zit. Als we over de toekomst praten moeten we wel de nodige voorzichtigheid in acht nemen, want dingen kunnen anders lopen dan wij denken. Het is een aftasten wat God bedoelt.