ericjan schreef:Dat kan toch helemaal niet, Jezus zegt Zelf dat Niemand dan de Vader het moment weet dat Hij als Messias zal wederkomen. Zelf Jezus Zelf niet.Dus als God een tijdslijn had gezet vanaf de heroprichting tot aan de wederkomst van Christus als de Messias en Koning van de Joden, dan zou de mens weten wanneer Jezus terug zou komen.
robert75 schreef:Ik suggereer toch helemaal nergens dat die tijdslijnen te maken hebben met de tweede komst van Christus, Dus waarom probeer jij die link te leggen.?
Jij inderdaad niet omdat je ontkent dat de wederkomst van Jezus in het beloofde land Israel zal plaatsvinden en ik dat niet doe.
ericjan schreef:De Jood is gelijk aan het volk Israel dat is ontstaan uit het zaad van Jacob, die door God Israel werd genoemd.
robert75 schreef:Israel heeft betrekking op Gods volk, En dat is breder dan alleen maar Joden. Iedereen die Christus heeft is nageslacht van Abraham overeenkomstig de belofte.
De naam Israel was voor het eerst gegeven aan Jakob, En dat was een persoon en geen volk. Zoals God Mozes geboden had tegen de Farao te zeggen: 22 Dan moet u tegen de farao zeggen: Zo zegt de HEERE: Mijn zoon, Mijn eerstgeborene, is Israël.
23 Daarom zeg Ik tegen u: Laat Mijn zoon gaan, zodat hij Mij kan dienen. Maar u hebt geweigerd hem te laten gaan, zie, Ik zal uw zoon, uw eerstgeborene, doden. (Ex 4:22,23)
Later werd dezelfde terminologie gebruikt in een profetie uit Hosea 11:1 die betrekking had op Christus.
Toen Israël een kind was, had Ik hem lief, en uit Egypte heb Ik Mijn zoon geroepen. (Hos 11:1)
Deze profetie is vervuld in Christus zoals in Matheus 2:15 te lezen staat: En hij bleef daar tot de dood van Herodes, opdat vervuld werd wat door de Heere gesproken is door de profeet: Uit Egypte heb Ik Mijn Zoon geroepen.
Christus was dan ook de vervulling van Israel.. En niet een letterlijk koninkrijk.
Op
deze conclusie na ga ik helemaal met jou mee Robert, want Christus is niet de vervulling van Israel,
maar wat vervuld is, is dat Uit de eerstgeboren zoon Israel geroepen uit Egypte, Jezus is voortgekomen.
Daarom ook was Zijn offer in beginsel voor Israel om hun schuld over de zonden weg te nemen door hen al zalig te maken, zoals Matteus 1:21 laat zien.
Jezus kwam om Israel zalig te maken en heeft dat ook gedaan.
ericjan schreef:]Ik neem je even mee naar Openbaring 11 Robert,
1 En mij werd een meetlat gegeven, die op een staf leek. En de engel was erbij komen staan en zei: Sta op en meet de tempel van God, het altaar en hen die daarin aanbidden.
Hier wordt gesproken over het opmeten van de fysieke tempel die weer zal komen. En wie bidden daarin? De Joden.
2 Maar laat de buitenste voorhof van de tempel erbuiten en meet die niet, want die is aan de heidenen gegeven. En zij zullen de heilige stad vertrappen, tweeënveertig maanden lang.
Deze tempel is dus op aarde omdat in een hemels paradijs geen heidenen zijn !
God heeft geen aardse tempel meer. Zie meer dan de tempel is hier zei Jezus. Jezus was meer dan de tempel. Wij zijn allemaal een bouwsteen van de spirituele tempel van God waarvan het lichaam van Christus is. Deze tempel moet je dan ook helemaal niet letterlijk interpreteren, Toen Christus bv zei ik kan deze tempel afbreken en binnen drie dagen weer opbouwen sprak hij niet over de letterlijke tempel, maar over zijn dood en opstanding. Terwijl ze dachten dat hij over de letterlijke sprak. Dit heeft dan ook betrekking op de spirituele tempel van God, Waar wij allemaal een bouwsteen van zijn. waar zijn volk God aanbid.. En de heidenen zullen die tempel vertrappen. Oftewel Gods volk.[/quote]
En die heidenen die de tempel (in jou visie ons christenen) afbreken zijn, breken die dan de geestelijke tempel in Jezus Zijn Koninkrijk af?
Maar jij zal dan ook de theorie geloven dat wij christenen onder de grote verdrukking zullen lijden ipv Israel, omdat je ook al de Opname van christenen geloofd. Maar ik begrijp je vergeestelijkende denkwijze nu wel, waarvoor dank.
robert75 schreef:Ik geloof inderdaad niet in een aards rijk, maar een duizend jarig rijk in de hemel en niet op aarde. Want de rest van de doden zullen niet levend worden totdat de duizend jaren voorbij zijn.
Precies en dat is de reden waarom je alle aanwijzingen in de bijbel over een fysiek herstel van Israel negeert en afwijst, omdat anders je hele visie aan het wankelen komt.
Maar Jezus zegt Zelf in Matteus 23
38 Zie, uw huis wordt als een woestenij voor u achtergelaten.
39 Want Ik zeg u: U zult Mij van nu af aan niet zien, totdat u zegt: Gezegend is Hij Die komt in de Naam van de Heere!
Jezus komt pas terug wanneer Israel zal zegt
Gezegend is Hij Die komt in de Naam van de Heere! en niet eerder.
Dit laat ook zien dat Jezus naar Israel zal terugkeren.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.