ericjan schreef:En die heidenen die de tempel (in jou visie ons christenen) afbreken zijn, breken die dan de geestelijke tempel in Jezus Zijn Koninkrijk af? Maar jij zal dan ook de theorie geloven dat wij christenen onder de grote verdrukking zullen lijden ipv Israel, omdat je ook al de Opname van christenen geloofd. Maar ik begrijp je vergeestelijkende denkwijze nu wel, waarvoor dank.
Nou niet alleen ons Christenen maar ook het hele Christendom, De satan voert oorlog tegen Christus en tegen zijn Woord. Het is satan er alles aan gelegen om zijn volk die zijn woorden houdt te bestrijden. Dat is juist wat de satan doet. Ik geloof dan ook inderdaad in een verdrukking voor de komst van Christus en dat Christenen in die verdrukking terecht zullen komen. Ik geloof niet in een opname van de gemeente die plaatsvind voor de verdrukking. Nee Christus komt pas na de verdrukking. Daar is niet alleen Christus duidelijk in geweest maar ook Paulus heeft ons duidelijk verteld dat we de verdrukking in zullen gaan.
Men wil een wereld religie stichten op deze aarde, en dus moeten alle religies met elkaar verbonden worden. Het maakt niet uit of je gelooft in Christus, Allah, Budha of weet ik veel wie. Tegenwoordig leiden er meer wegen naar God als alleen Christus. Alleen als men een wereldreligie wil stichten gaat dat ten koste van Christus. Want Jezus heeft gezegd:" Ik ben de weg, de waarheid, en het leven. Niemand komt tot de Vader dan door mij. En die Christus centrale doctrine staat een wereldreligie in de weg, En dus moet Jezus plaats maken om een religieuze soep te maken, En dan zijn we een grote leuke familie.
Joh 16:32 Zie, de tijd komt en is nu gekomen, dat u uiteengedreven zult worden, ieder naar het zijne, en u Mij alleen zult laten; en toch ben Ik niet alleen, omdat de Vader bij Mij is.
33 Deze dingen heb Ik tot u gesproken, opdat u in Mij vrede zult hebben.
In de wereld zult u verdrukking hebben, maar heb goede moed: Ik heb de wereld overwonnen.
En eigenlijk is die verdrukking van Christenen al een trieste waarheid zolang er Christelijke gemeentes bestaan. Ze werden al verdrukt na de dood van Christus, Tijdens de Romeinen, In de Middel-eeuwen, Tijdens de reformatie en zelfs vandaag de dag worden Christenen vervolgd. Ik zou zeggen kijk om je heen. Dus waarom zouden wij denken dat wij er zo gemakkelijk vanaf komen. Verdrukking brengt volharding teweeg.
Rom 5:3 En dat niet alleen, maar wij roemen ook
in de verdrukkingen, omdat wij weten dat de verdrukking volharding teweegbrengt,
4 en de volharding ondervinding en de ondervinding hoop.
Op 12:17 En de draak werd boos op de vrouw, en ging heen om oorlog te voeren tegen de overigen van haar nageslacht, die de geboden van God in acht nemen en het getuigenis van Jezus Christus hebben.
Christus heeft geen bloemetjes wereld voorzegt. Maar een wereld vol verdrukking, Je zult opgejaagd worden, je zult gedood worden, Je moet vluchten, en je zult voor rechters komen omwille van mijn woord. Dat heeft Christus gezegd.
Precies en dat is de reden waarom je alle aanwijzingen in de bijbel over een fysiek herstel van Israel negeert en afwijst, omdat anders je hele visie aan het wankelen komt.
Dat kan ik natuurlijk ook over jouw zeggen. Jij bent ook helemaal niet consequent. De ene keer is Israel de Joden, de andere keer weer de staat, Vervolgens weer zijn volk. Je maakt er nogal een warboel van. Zolang jij het concept van Israel niet wil begrijpen zul je ook de profetische Openbaringen helaas niet begrijpen.
De Bijbel is Christus gecentraliseerd, en niet Joden of Israel gecentraliseerd, zoals het jouw doet overkomen.