Wie en wat is Israël?

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.

(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)

Moderatie: het moderatieteam
Wilsophie
Man/Vrouw: V

Re: Wie en wat is Israël?

Bericht door Wilsophie »

Toen Abraham het land kreeg toegewezen was het geen onbewoond land. Toen Israël noodgedwongen (WIE zat daar achter?) naar een veilig thuisland gedreven werd, was het land ook niet onbewoond. Het land is nooit op een presenteerblaadje aan Israël gegeven. Ze moesten zelf stappen zetten en de Here zegent dat als het in Zijn plan past. Zoals Israël op weg is naar zijn rust rondom een aards Jeruzalem, zo is de gemeente op weg naar zijn rust in een hemels Jeruzalem. Maar beiden zullen verenigd worden.
Er was zelfs geen natie Israël, God stuurde Abraham uit Ur der Galdeeën naar een land wat hij erfelijk zou bezitten. En is Jeruzalem zal verwoest worden, er komt een nieuwe stad uit de hemel neergedaald, is dat het huidige Jeruzalem? Zijn alle 12 stammen verenigd dan door God Zelf?
Want dat ze op eigen houtje of gezag naar dit land gaan wil niet zeggen dat in deze verborgen bedeling waar God een volk verzamelt voor Zijn Naam uit Jood en heiden Gods Werk is. God bouwt helemaal niet aan een nieuwe staat Israël.
ericjan
Man/Vrouw: M

Bericht door ericjan »

ericjan schreef:Inderdaad en Jezus heeft Zijn volk Israel AL zalig gemaakt, het is al geschied en die Genade mogen wij als "stiefkinderen: uit de heidenen OOK mee profiteren en delen in deze Genade. Maar wij als "stiefkinderen" menen verwaand als we zijn de plek van ZIjn echte kinderen (Israel) te hebben ingenomen.
Wilsophie schreef:Ten eerst God kent geen stiefkinderen ook niet uit de heidenen en wij profiteren nergens van mee want de zaligmakende genade is verschenen aan ALLE mensen . Wij hebben niemands plek ingenomen, daar heb je ook weer geen Bijbeltekst voor om dat te bevestigen
Jawel, al veel vaker heb ik de verzen laten zien dat wij christenen slechts de mede-erfgenamen zijn en niet de erfgenamen, want dat is Israel. Vandaar dat ik "stiefkinderen" tussen haakjes schrijf. We zijn er slechts bijgeplakt als wilde takken tussen de tamme takken Israel
Wilsophie schreef:
ericjan schreef:Dus God heeft volgens jou Zijn Eeuwige Beloften veranderd? Hij Die onveranderlijk en eeuwig Dezelfde is? :smile:
Als dat zo was dan had het een verbond-wijziging geheten en was er geen nieuw verbond opgericht.
En weer leg je iemand een conclusie in de mond. Want Hij is eeuwig Dezelfde maar handelt niet altijd hetzelfde en er is nooit sprake van een verbondswijziging maar wel sprake van een complete vervanging van het oude. En dat verbond wordt nog opgericht.
En Jezus zegt dat Hij niet is gekomen om de Wet weg te doen in Matteus 5? Dat kan toch niet een nieuw verbond, want daarmee zou God Zijn Eeuwige Beloften met Isaac en Jacob schenden en met Israel. Dat zal God nooit doen. Want dan zou God zomaar ons verbond in Christus ook kunnen opheffen.

Wilsophie schreef:
ericjan schreef:Want Markus 3 leert ons net als meerder verzen dat ook de onreine geesten weten dat Jezus de Zoon van God is.
11 En telkens wanneer de onreine geesten Hem zagen, vielen zij voor Hem neer en riepen: U bent de Zoon van God!

Ja en....??? wat wil je hiermee aantonen? Wie zijn die onreine geesten dan?
Dat het weten dat Jezus de Zoon van God is niks brengt, het is een resultaat van dat God iemand wel of niet heeft aangeraakt zoals de bijbel leert.
Wilsophie schreef:
ericjan schreef:Maar zelf hen verbood Jezus het om het bekend te maken in Israel dat Hij de Zoon van God was, vanwege de opgelegde verblinding door God.
12 En Hij gebood hun streng en met klem dat zij niet bekend zouden maken wie Hij was.
Het gaat hier over de apostelen tijdens Zijn bediening op aarde waar Hij het hen verbood bekende te maken dat Hij de Zoon van God was, omdat Hij dat nog moest worden bij Zijn opstanding. Er is nergens sprake van een opgelegd verblinding door God dat verzin je er zelf gewoon bij. Ik kan in heel Marcus 3 niets vinden over enige verblinding, het is ook verblindheid. Je mag dit niet zo doen hoor. Je schuift God iets in de schoenen terwijl het Joodse volk Hem afwijst. Niemand legt God een blindheid of doofheid op. Dat is laster van de Bijbel.
Als je beter zou lezen zou je zien dat Jezus hen streng verbiedt om te melden dat Hij de Zoon van God is. En dat was Hij ook al op dat moment dus gebruik geen onzin uitvluchten svp.
11 En telkens wanneer de onreine geesten Hem zagen, vielen zij voor Hem neer en riepen: U bent de Zoon van God!
12 En Hij gebood hun streng en met klem dat zij niet bekend zouden maken wie Hij was.
Dat is toch duidelijk dat Jezus niet wil dat de waarheid over Hem wordt openbaart aan Israel? !

Hoe kan je nu ontkennen dat God Israel verblind voor het evangelie? Het staat er woordelijk en ik heb je de verzen al meermalen getoond.
Laat wat je geleerd hebt nu eens vallen en lees woordelijk wat er staat in de bijbel, want dat doe je niet, al zeg je steeds van wel.

Nomaals voor jou: Lukas 9
20 Hij zei tegen hen: Maar u, wie zegt u dat Ik ben? Petrus antwoordde en zei: De Christus van God.
21 En Hij sprak hen streng toe en beval dat zij dit tegen niemand zeggen zouden.
22 Hij zei: De Zoon des mensen moet veel lijden en verworpen worden door de oudsten, overpriesters en schriftgeleerden, en Hij moet gedood en op de derde dag opgewekt worden.

Zelfs de discipelen mochten niet alles begrijpen:
Lucas 18
34 Zij begrepen echter niets van deze dingen en dit woord was voor hen verborgen en zij begrepen niet wat er gezegd werd

Romeinen 9
8 zoals geschreven staat: God heeft hun een geest van diepe slaap gegeven, ogen om niet te zien en oren om niet te horen, tot op de dag van heden.

[modbreak Trajecto] Codes goedgezet
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Je moet even beter quoten want zo kan ik niet antwoorden en wat het verbond betreft heb ik het helemaal niet over de wet. Je gaat ineens over de vervulling van de wet praten, daar heb ik het helemaal niet over.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Als je beter zou lezen zou je zien dat Jezus hen streng verbiedt om te melden dat Hij de Zoon van God is. En dat was Hij ook al op dat moment dus gebruik geen onzin uitvluchten svp.
Het is geen kwestie van goed lezen EricJan, je moet lezen waarom de Heer het hen verbood. Nergens zegt Hij Zelf dat Hij de Zoon van God is. Nergens.
Echter Hij ontkent het niet omdat Hij wist dat Zijn Zoonstelling nog moest plaatsvinden. Dat begrepen de discipelen niet, maar zij gehoorzaamden wel.
Het gaat om het zoonschap als aanstelling en niet over een verblindheid, en als je dat gaat betitelen als onzin uitvluchten stop ik nu de discussie met jou.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

awel, al veel vaker heb ik de verzen laten zien dat wij christenen slechts de mede-erfgenamen zijn en niet de erfgenamen, want dat is Israel. Vandaar dat ik "stiefkinderen" tussen haakjes schrijf. We zijn er slechts bijgeplakt als wilde takken tussen de tamme takken Israel
Wij zijn erfgenamen met Christus en nergens bijgeplakt, takken worden geënt en niet geplakt. Ik wil graag serieus genomen worden....dus ik stop ermee, je leest de geplaatste Bijbelteksten niet en holt maar door. Je quote slordig zodat ik het niet begrijp.
robert75

Bericht door robert75 »

ericjan schreef:En die heidenen die de tempel (in jou visie ons christenen) afbreken zijn, breken die dan de geestelijke tempel in Jezus Zijn Koninkrijk af? Maar jij zal dan ook de theorie geloven dat wij christenen onder de grote verdrukking zullen lijden ipv Israel, omdat je ook al de Opname van christenen geloofd. Maar ik begrijp je vergeestelijkende denkwijze nu wel, waarvoor dank.
Nou niet alleen ons Christenen maar ook het hele Christendom, De satan voert oorlog tegen Christus en tegen zijn Woord. Het is satan er alles aan gelegen om zijn volk die zijn woorden houdt te bestrijden. Dat is juist wat de satan doet. Ik geloof dan ook inderdaad in een verdrukking voor de komst van Christus en dat Christenen in die verdrukking terecht zullen komen. Ik geloof niet in een opname van de gemeente die plaatsvind voor de verdrukking. Nee Christus komt pas na de verdrukking. Daar is niet alleen Christus duidelijk in geweest maar ook Paulus heeft ons duidelijk verteld dat we de verdrukking in zullen gaan.

Men wil een wereld religie stichten op deze aarde, en dus moeten alle religies met elkaar verbonden worden. Het maakt niet uit of je gelooft in Christus, Allah, Budha of weet ik veel wie. Tegenwoordig leiden er meer wegen naar God als alleen Christus. Alleen als men een wereldreligie wil stichten gaat dat ten koste van Christus. Want Jezus heeft gezegd:" Ik ben de weg, de waarheid, en het leven. Niemand komt tot de Vader dan door mij. En die Christus centrale doctrine staat een wereldreligie in de weg, En dus moet Jezus plaats maken om een religieuze soep te maken, En dan zijn we een grote leuke familie.

Joh 16:32 Zie, de tijd komt en is nu gekomen, dat u uiteengedreven zult worden, ieder naar het zijne, en u Mij alleen zult laten; en toch ben Ik niet alleen, omdat de Vader bij Mij is.
33 Deze dingen heb Ik tot u gesproken, opdat u in Mij vrede zult hebben. In de wereld zult u verdrukking hebben, maar heb goede moed: Ik heb de wereld overwonnen.

En eigenlijk is die verdrukking van Christenen al een trieste waarheid zolang er Christelijke gemeentes bestaan. Ze werden al verdrukt na de dood van Christus, Tijdens de Romeinen, In de Middel-eeuwen, Tijdens de reformatie en zelfs vandaag de dag worden Christenen vervolgd. Ik zou zeggen kijk om je heen. Dus waarom zouden wij denken dat wij er zo gemakkelijk vanaf komen. Verdrukking brengt volharding teweeg.

Rom 5:3 En dat niet alleen, maar wij roemen ook in de verdrukkingen, omdat wij weten dat de verdrukking volharding teweegbrengt,
4 en de volharding ondervinding en de ondervinding hoop.

Op 12:17 En de draak werd boos op de vrouw, en ging heen om oorlog te voeren tegen de overigen van haar nageslacht, die de geboden van God in acht nemen en het getuigenis van Jezus Christus hebben.

Christus heeft geen bloemetjes wereld voorzegt. Maar een wereld vol verdrukking, Je zult opgejaagd worden, je zult gedood worden, Je moet vluchten, en je zult voor rechters komen omwille van mijn woord. Dat heeft Christus gezegd.
Precies en dat is de reden waarom je alle aanwijzingen in de bijbel over een fysiek herstel van Israel negeert en afwijst, omdat anders je hele visie aan het wankelen komt.
Dat kan ik natuurlijk ook over jouw zeggen. Jij bent ook helemaal niet consequent. De ene keer is Israel de Joden, de andere keer weer de staat, Vervolgens weer zijn volk. Je maakt er nogal een warboel van. Zolang jij het concept van Israel niet wil begrijpen zul je ook de profetische Openbaringen helaas niet begrijpen.
De Bijbel is Christus gecentraliseerd, en niet Joden of Israel gecentraliseerd, zoals het jouw doet overkomen.
Adinomis

Bericht door Adinomis »

Wilsophie schreef: Er was zelfs geen natie Israël, God stuurde Abraham uit Ur der Galdeeën naar een land wat hij erfelijk zou bezitten. En is Jeruzalem zal verwoest worden, er komt een nieuwe stad uit de hemel neergedaald, is dat het huidige Jeruzalem? Zijn alle 12 stammen verenigd dan door God Zelf?
Want dat ze op eigen houtje of gezag naar dit land gaan wil niet zeggen dat in deze verborgen bedeling waar God een volk verzamelt voor Zijn Naam uit Jood en heiden Gods Werk is. God bouwt helemaal niet aan een nieuwe staat Israël.
Nee, God bouwt aan de vervallen hut van David. God maakt gebruik van bestaande instituten. En waarom zouden de twaalf stammen niet door God verzameld worden? Toen de dieren naar de ark van Noach liepen was er ook geen zichtbare God die de dieren aan de hand nam. Toch was het Gods werk.
Net zo als God de Israëlieten 40 jaar in de woestijn liet rondzwerven (Num.32:13) en Hij de koning van de Chaldeeën tegen de Israëlieten deed optrekken (2 Kron 36,17) kan God het ook in hun hart geven naar Israël te trekken.

Zo gebeurt er wat in Ez.39 is geschreven:

27 Wanneer Ik hen uit de volken terugbreng en hen bijeenbreng uit de landen van hun vijanden, zal Ik door hen voor de ogen van veel heidenvolken geheiligd worden.
28 Dan zullen zij weten dat Ik, de HEERE, hun God ben, omdat Ik hen onder de heidenvolken in ballingschap voerde, maar hen ook weer verzamelde in hun land en niemand van hen daarginds nog liet achterblijven.
29 Ik zal Mijn aangezicht niet meer voor hen verbergen, wanneer Ik Mijn Geest over het huis van Israël heb uitgestort, spreekt de Heere HEERE.

Dat laatste moet nog gebeuren. Maar ze roepen wel om God. Zie deze youtube.

Via de stichting Nachamu Nachamu Ami נַחֲמוּ נַחֲמוּ, עַמִּי = Troost, troost mijn volk", zamel ik spullen en kleding in voor degenen die op het vliegveld binnenkomen met maximaal 20 kg bagage. Het gebeurt echt!
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Adinomis schreef: Nee, God bouwt aan de vervallen hut van David. God maakt gebruik van bestaande instituten. En waarom zouden de twaalf stammen niet door God verzameld worden? Toen de dieren naar de ark van Noach liepen was er ook geen zichtbare God die de dieren aan de hand nam. Toch was het Gods werk.
Net zo als God de Israëlieten 40 jaar in de woestijn liet rondzwerven (Num.32:13) en Hij de koning van de Chaldeeën tegen de Israëlieten deed optrekken (2 Kron 36,17) kan God het ook in hun hart geven naar Israël te trekken.
Dat is juist de vervallen hut zal in de toekomst opgericht worden en herbouwd, dat is toch de troon van David, het Koningshuis?
Ze worden zeker door God verzameld dat heb ik niet ontkend, maar nu nog niet. 2 Korn 36 vers 17 gaat over de laatste koning Zedekia en daarna volgt de ballingschap, dus wat je nu aanhaalt is gebeurd in het verleden en de herbouw van de vervallen hut staat hier ook niet, dat is pas de vervulling van een profetie in de toekomst.
Zo gebeurt er wat in Ez.39 is geschreven:

27 Wanneer Ik hen uit de volken terugbreng en hen bijeenbreng uit de landen van hun vijanden, zal Ik door hen voor de ogen van veel heidenvolken geheiligd worden.
28 Dan zullen zij weten dat Ik, de HEERE, hun God ben, omdat Ik hen onder de heidenvolken in ballingschap voerde, maar hen ook weer verzamelde in hun land en niemand van hen daarginds nog liet achterblijven.
29 Ik zal Mijn aangezicht niet meer voor hen verbergen, wanneer Ik Mijn Geest over het huis van Israël heb uitgestort, spreekt de Heere HEERE.
Dit zal zeker gebeuren, wat is het probleem?
Dat laatste moet nog gebeuren. Maar ze roepen wel om God. Zie deze youtube.

O dat zal best , het gaat erom dat het laatste vers zegt dat God Zich niet meer zal verbergen. En nu heeft Hij Zich wel verborgen dus doet God niets. Dat is mijn punt.
Via de stichting Nachamu Nachamu Ami נַחֲמוּ נַחֲמוּ, עַמִּי = Troost, troost mijn volk", zamel ik spullen en kleding in voor degenen die op het vliegveld binnenkomen met maximaal 20 kg bagage. Het gebeurt echt!
O dat geloof ik graag, daar is niets op tegen uiteraard. Er zijn ook organisaties die voor zover mogelijk het evangelie prediken aan de Joden in Israël juist omdat hen dat bewaart voor de Grote Verdrukking die nog aanstaande is. En de opname zal ervoor plaatsvinden. Wie dat niet gelooft en wel een kind van God is, zal vreemd opkijken w.s. want je gaat toch mee als het LICHAAM van Christus.
Adinomis

Bericht door Adinomis »

Wilsophie schreef:]
Adinomis schreef: Zo gebeurt er wat in Ez.39 is geschreven:

Dit zal zeker gebeuren, wat is het probleem?
Er is geen probleem. Ik wil er maar mee zeggen dat dit proces al op gang is gekomen.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Je gaat toch geen mensen terugbrengen naar een land waar straks de boel tot een woestenij wordt?
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Een van de manieren waarop in de Bijbel soms de vijanden van Israël verslagen worden, is dat ze zich tegen zichzelf keren.
Je ziet het bij de Palestijnen en ook in de dagen van David en het zal in de toekomst ook zo gaan. Toen Israël ooit in Kanaän aankwam was dat land uiteraard vol met Kanaänieten en die zouden moeten worden uitgeroeid omdat ze besmet waren door satan zelf. Dat is toen niet gebeurd, maar in de toekomst zal dit wel gebeuren en "te dien dage" zal er geen Kanaäniet zijn in het huis des Heeren der heirscharen. Zach. 14 vers 21/
Adinomis

Bericht door Adinomis »

Wilsophie schreef:Je gaat toch geen mensen terugbrengen naar een land waar straks de boel tot een woestenij wordt?
Er komt toch eerst nog een Vrederijk? Ik zie wat er gebeurt en hoe dat overeenkomt met wat de bijbel zegt. Er zijn veel eindtijdscenario's in omloop die alleen maar verwarring brengen.
Als de feiten zich anders voordoen dan de schema's aangeven bestaat de mogelijkheid dat we onze schema's gaan verdedigen.
We moeten onze schema's terzijde leggen en acht slaan op het profetisch Woord dat zeer vast is en schijnt als een lamp in een duistere plaats.
De overwinning ligt vast en is behaald aan het kruis.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Adinomis schreef:
Wilsophie schreef:Je gaat toch geen mensen terugbrengen naar een land waar straks de boel tot een woestenij wordt?
Er komt toch eerst nog een Vrederijk? Ik zie wat er gebeurt en hoe dat overeenkomt met wat de bijbel zegt. Er zijn veel eindtijdscenario's in omloop die alleen maar verwarring brengen.
Als de feiten zich anders voordoen dan de schema's aangeven bestaat de mogelijkheid dat we onze schema's gaan verdedigen.
We moeten onze schema's terzijde leggen en acht slaan op het profetisch Woord dat zeer vast is en schijnt als een lamp in een duistere plaats.
Ik heb geen schema, maar de Bijbel spreekt over de duizend jaren als Christus regeert, dat ben je toch met me eens. En dat is niet slechts 1000 jaar maar een eeuwig koninkrijk. Het verbond met David en het eeuwig verbond van Jeremia 31 horen ook bij elkaar.
Daniël spreekt over tijden en gelegenheden en in volgorde.
Tot op de dag nauwkeurig bespreekt Hij daar de 70e week en dat is de week waarin Israël tot inkeer komt. Eerst over de wereldrijken die komen en gaan en dan een koninkrijk van de Steen die zonder handen werd afgehouwen. Eeuwig wil hier niet zeggen altijddurend. Dan. 7 vers 14 Het enige wat de Bijbel zegt over die duizend jaar, is dat satan gebonden is en dat is het kenmerkende van die 1000 jaar. Het koninkrijk van Christus begint niet bij de binding van satan en eindigt ook niet bij zijn loslating.
Hij is in de afgrond en wordt na de duizend jaren een kleine tijd los gelaten.
Openb. 20 spreekt niet over Een troon , maar over tronen. en dus zijn er anderen die dan met Hem regeren.
De martelaren uit de grote verdrukking en zij zullen weer opgewekt worden en met Christus regeren Openb 20 vers 4,5.

Deze duizend jaar begint met een wereldbevolking die alleen uit gelovigen bestaat. Er worden kinderen geboren en ook zij zullen wedergeboren worden net als wij en onze kinderen. Maar aan het eind van die 1000 jaar zijn er ook ongelovigen. en dan eindigt het ook met een opstand van de volkeren tegen God. Nu krijgt satan de schuld maar we zien dat de mens ook slecht is van nature, want satan is gebonden.

Alle getuigen uit de grote verdrukking zullen met Hem regeren en het is een Israëlitisch wereldrijk, de wetten regels zoals in de bergrede zullen weer gelden en ook de wet uit het OT zal grotendeels weer gehanteerd worden en toegepast.
Geen oorlogen want die oorlog is eerder gevoerd maar dit even terzijde.

Als er martelaren met Hem regeren in die 1000 jaar en het zijn mensen uit de Verdrukking dan kan het niet anders dan deze 7 jaar hebben plaatsgevonden aan het begin van de duizend jaar inclusief die oorlogen gedurende de verschijning van de Heer op de Olijfberg en daarna zullen plaats vinden gedurende de tijd dat DAvid regeerde in Hebron en Jeruzalem dus 33 + 7 = 40 jaar.

Jesaja 65 beschijft de kenmerken van de 1000 jaar. Jesaja 11 vs 6 idem. Daarna volgt volgens Jesaja 65 vs 17 als alle goddelozen zijn weggedaan een nieuwe schepping waarin gerechtigheid woont en wordt de oude schepping opgerold als een boekrol en weggedaan.
Dan zal Genesis 1 in werking gaan en zal de mens het Beeld Gods dragen. En die Mens is Christus.
robert75

Bericht door robert75 »

De opname van de Gemeente wordt beschreven in de Thess. brief.
En Zacharia zegt dat bij de wederkomst van Christus alle heiligen met Hem zijn en dat geloof ik , maar dan zullen we toch eerst naar Hem toe moeten gaan om met Hem uit de hemel neer te dalen op aarde als Hij Zich zal openbaren met de Gemeente, en dat zijn wij want zegt Hij: "Gij zijt heilig , want Ik ben heilig".
Ja dat klopt, Jij doelt op Zacharia 14 denk ik. Maar dat vind pas plaats na het millenium en niet ervoor. Wij ontmoeten hem in de lucht, Om daarna 1000 jaar bij Christus te zijn en als koningen te regeren in de hemel. Daarna na die 1000 jaar zal er een tweede opstand plaatsvinden van de rest van de doden, (Op 20:5)
De rest van de doden zullen niet levend worden totdat de 1000 jaren voorbij zijn. Gevolgd door Gog en Magog.

Maar dat is geen bewijs dat de opname voor de verdrukking plaatsvind.
ericjan

Bericht door ericjan »

Wilsophie schreef:
Het is geen kwestie van goed lezen EricJan, je moet lezen waarom de Heer het hen verbood. Nergens zegt Hij Zelf dat Hij de Zoon van God is. Nergens.
Echter Hij ontkent het niet omdat Hij wist dat Zijn Zoonstelling nog moest plaatsvinden. Dat begrepen de discipelen niet, maar zij gehoorzaamden wel.
Het gaat om het zoonschap als aanstelling en niet over een verblindheid, en als je dat gaat betitelen als onzin uitvluchten stop ik nu de discussie met jou.
Precies Wilsophie, nergens zegt Jezus Zelf dat Hij de Zoon van God is omdat Zijn Vader dat niet aan heel Israel wil openbaren.
Daarom verbiedt Jezus zelfs de onreine geesten om het door te vertellen in Israel.

Maar trek ik de juiste conclusie dat volgens jou Jezus nog geen Zoon van God was voor Zijn opstanding?
Wilsophie schreef:Echter Hij ontkent het niet omdat Hij wist dat Zijn Zoonstelling nog moest plaatsvinden
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
ericjan

Bericht door ericjan »

Wilsophie schreef:
awel, al veel vaker heb ik de verzen laten zien dat wij christenen slechts de mede-erfgenamen zijn en niet de erfgenamen, want dat is Israel. Vandaar dat ik "stiefkinderen" tussen haakjes schrijf. We zijn er slechts bijgeplakt als wilde takken tussen de tamme takken Israel
Wij zijn erfgenamen met Christus en nergens bijgeplakt, takken worden geënt en niet geplakt. Ik wil graag serieus genomen worden....dus ik stop ermee,
Dus jij voelt je niet serieus genomen wanneer je zou beseffen dat je er slechts bij hoort? Bij Israel geplakt bent?
Wist je dat een echte olijfboom waar wilde takken tussen de natuurlijke takken worden geënt deze wilde takken zullen afsterven wanneer de tamme takken allemaal worden verwijderd? Dat dan zelfs de hele Olijfboom zal doodgaan?

God zegt niet voor niets in Romeinen 3
29 Is God een God der Joden alleen? en is Hij het niet ook der heidenen? Ja, ook der heidenen;
God is de God der Joden maar in Christus nu OOK der heidenen. Dus de God der Joden is nu OOK een God van de heidenen.
Er staat niet, De God der Joden is nu een God der heidenen.

30 Nademaal Hij een enig God is, Die de besnijdenis rechtvaardigen zal uit het geloof, en de voorhuid door het geloof.
Die de besnijdenis rechtvaardigen zal uit het geloof - Joden
de voorhuid door het geloof - Christenen.

God is nu 1 God voor Joden en Christenen.
je leest de geplaatste Bijbelteksten niet en holt maar door. Je quote slordig zodat ik het niet begrijp.
Ik heb bepaalde bijbelteksten gequote Wilsophie om ze duidelijker te maken voor jou.
Dus een quote houdt niet alleen maar in dat de ander dat heeft gezegd, vandaar de " in de quote.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Maar trek ik de juiste conclusie dat volgens jou Jezus nog geen Zoon van God was voor Zijn opstanding?
Zoals je zelf zegt moesten de discipelen zwijgen en niet rond bazuinen dat Jezus Christus de Zoon van God ( zou worden) .
Dat wisten de discipelen niet want zij wisten niet wanneer Jezus Christus tot Zoon ( Erfgenaam) en tot HEERE en tot Christus zou worden gesteld.
De Heer wist dat wel, want Hij zag op de vergelding van Zijn loon namelijk Hij zag op Zijn uiterste verhoging en daarom leed en stierf Hij in gehoorzaamheid ziende op....
De aanstelling tot Zoon wordt al in Psalm 110 of 2 genoemd en herhaalt bij Zijn doop in de Jordaan, maar het wees op het "heden" de dag van de opstanding.
"Gij zijt Mijn Zoon "heden" heb Ik U gegenereerd( opgewekt).
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

ericjan schreef: Dus jij voelt je niet serieus genomen wanneer je zou beseffen dat je er slechts bij hoort? Bij Israel geplakt bent?
Wist je dat een echte olijfboom waar wilde takken tussen de natuurlijke takken worden geënt deze wilde takken zullen afsterven wanneer de tamme takken allemaal worden verwijderd? Dat dan zelfs de hele Olijfboom zal doodgaan?
Het ge-ent zijn is een tamelijk uitgebreid verhaal wat Paulus uitlegt in Romeinen 9,10 en 11 er is veel verwarring over.
Gelovigen zijn niet ge-ent op of in een natie zoals de huidige staat Israël, want dat is het beeld wat de Bijbel zegt over de Vijgenboom die verdord is.
De olijfboom is een andere boom. Ik zal dat apart even samenvatten om het enten en het deel hebben aan de vettigheid van de olijf een ander hoofdstuk is.
29 Is God een God der Joden alleen? en is Hij het niet ook der heidenen? Ja, ook der heidenen;
God is de God der Joden maar in Christus nu OOK der heidenen. Dus de God der Joden is nu OOK een God van de heidenen.

30 Nademaal Hij een enig God is, Die de besnijdenis rechtvaardigen zal uit het geloof, en de voorhuid door het geloof.

Je maakt het erg ingewikkeld. God is een God voor alle mensen en niet voor alleen voor Joden en Christenen. Dat staat er ook niet. Voor alle mensen legt Paulus uit is er rechtvaardiging door het geloof. Niemand is uitnemender en niemand wordt gerechtvaardigd op grond van afstamming. Dat is de kern van Romeinen 3. Al laat je je duizend keer besnijden ( brrr) dat maakt je geen gelovige)

Dus een quote houdt niet alleen maar in dat de ander dat heeft gezegd, vandaar de " in de quote.
Dat is niet gebruikelijk want je zet mijn quote tussen je eigen verhaal en dat leidt tot onduidelijkheid.
ericjan

Bericht door ericjan »

Wilsophie schreef:Het zal wel een kick zijn een soort van zelfkastijding.
Er is dan waarschijnlijk weinig motivatie om de Joden het evangelie te prediken zodat zij ook bewaard blijven voor die verdrukking die nog nooit zo groot is geweest en ze zullen gillen, maar God zal hen niet horen.
Hoe kan je dit nu stellen terwijl God zoveel beloften aan Israel doet in de bijbel dat Hij hen dan juist wel zal horen?
Zacharia 12
9 Op die dag zal het gebeuren dat Ik alle heidenvolken die tegen Jeruzalem oprukken, zal willen wegvagen.
10 Maar over het huis van David en over de inwoners van Jeruzalem zal Ik de Geest van de genade en van de gebeden uitstorten. Zij zullen Mij aanschouwen, Die zij doorstoken hebben. Zij zullen over Hem rouw bedrijven, als met de rouwklacht over een enig kind; en zij zullen over Hem bitter klagen, zoals men bitter klaagt over een eerstgeborene.

Het eindigt met een rouwklacht vanuit al de geslachten in Israel
14 al de overige geslachten: elk geslacht afzonderlijk en hun vrouwen afzonderlijk.

Of Jesaja 44
1 Maar nu, luister, Jakob, Mijn dienaar,
Israël, die Ik verkozen heb
! {God heeft Israel verkozen, uitverkiezing dus}
2 Zo zegt de HEERE, uw Maker
en uw Formeerder van de moederschoot af, Die u helpt
:
Wees niet bevreesd, Mijn dienaar Jakob,
Jesjurun, die Ik verkozen heb.
3 Want Ik zal water gieten op het dorstige
en stromen op het droge.
Ik zal Mijn Geest op uw nageslacht gieten
en Mijn zegen op uw nakomelingen.

4 Zij zullen opkomen tussen het gras,
als wilgen aan de waterstromen.
5 De een zal zeggen: Ik ben van de HEERE,
een ander zal zich noemen met de naam Jakob,
weer een ander zal met zijn hand schrijven: Van de HEERE,
en de erenaam Israël aannemen
.

Heeft de staat welke na 1948 is heropgericht door God niet de erenaam Israel aangenomen?
Daarom is het een specifiek oordeel van Gods wege over Jeruzalem en het land al zal er mogelijkheid tot vluchten worden geboden. En die zal 1260 dagen of 42 maanden duren en dan nog eens een oordeel over de rest van de volkeren.
Dan zijn er maar 2 gelovige op aarde, meen ik en dat zijn die 2 getuigen.
De grote verdrukking zal de wereld zijn misleid door een valse wereldreligie (waar ook christenen in mee zullen gaan leert de bijbel)
Daardoor zal de wereld geholpen door de valse wereld religie Israel aanvallen, juist omdat de wereld en de valse religie de Joden het beloofde land Israel niet zullen erkennen als door God gegeven.
De rampen die na de grote verdrukking zullen volgen, als er nog 144.000 Joden of Joodse families in Israel het hebben overleefd, zullen God Zijn wraak zijn op de wereld vanwege wat ze Israel hebben aangedaan leert de bijbel in Jesaja 34
8 Want het zal zijn de dag van de wraak van de HEERE,
het jaar van de afrekening om de rechtszaak van Sion.

Ik kan me zo voorstellen dat de VN in hang voor olie door EU gesteund en misleid door de valse religie (die er nu al is je weet welke ik bedoel) besluit tot het Jodenvrij maken van Israel zodat de aanhangers van de valse religie en zelfbedachte naam er kunnen wonen. Daarop zal God wraak nemen.

Joel 3
1 Want zie, in die dagen en in die tijd,
als Ik een omkeer zal brengen in de gevangenschap van Juda en Jeruzalem,
2 zal Ik alle heidenvolken bijeenbrengen
en hen doen afdalen naar het dal van Josafat.
Daar zal Ik met hen een rechtszaak voeren,
vanwege Mijn volk en Mijn eigendom Israël,

dat zij onder de heidenvolken verstrooid hebben.
Mijn land hebben zij verdeeld.

Weer die rechtszaak vanwege Zijn eigendom Israel (Dat zegt God niet over ons christenen)
Mijn land , dat zegt God niet over Nederland noch Finland ;)
Uiteindelijk is het beloofde land alleen eeuwig in bezit van God, Die het voor Eeuwig aan Zijn uitverkoren volk Israel heeft gegeven.
Laatst gewijzigd door ericjan op 03 mar 2014, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
ericjan

Bericht door ericjan »

Wilsophie schreef:
Adinomis schreef:
Ik heb geen schema, maar de Bijbel spreekt over de duizend jaren als Christus regeert, dat ben je toch met me eens. En dat is niet slechts 1000 jaar maar een eeuwig koninkrijk.
Daniël spreekt over tijden en gelegenheden en in volgorde.
Tot op de dag nauwkeurig bespreekt Hij daar de 70e week en dat is de week waarin Israël tot inkeer komt. Eerst over de wereldrijken die komen en gaan en dan een koninkrijk van de Steen die zonder handen werd afgehouwen. Eeuwig wil hier niet zeggen altijddurend. Dan. 7 vers 14 Het enige wat de Bijbel zegt over die duizend jaar, is dat satan gebonden is en dat is het kenmerkende van die 1000 jaar. Het koninkrijk van Christus begint niet bij de binding van satan en eindigt ook niet bij zijn loslating.
Hij is in de afgrond en wordt na de duizend jaren een kleine tijd los gelaten.
Openb. 20 spreekt niet over Een troon , maar over tronen. en dus zijn er anderen die dan met Hem regeren.
Kijk eens goed naar Openbaringen 20
1 En ik zag een engel neerdalen uit de hemel met de sleutel van de afgrond en een grote ketting in zijn hand.
2 En hij greep de draak, de oude slang, dat is de duivel en de satan, en bond hem voor duizend jaar,
3 en wierp hem in de afgrond, en sloot hem daarin op en verzegelde die boven hem, opdat hij de volken niet meer zou misleiden, totdat de duizend jaar tot een einde gekomen zouden zijn. En daarna moet hij een korte tijd worden losgelaten.

--> Er staat toch duidelijk dat satan word gebonden voor 1000 jaar !
Het gaat hier dus precies om 1000 jaar.
ericjan

Bericht door ericjan »

Wilsophie schreef: Deze duizend jaar begint met een wereldbevolking die alleen uit gelovigen bestaat. Er worden kinderen geboren en ook zij zullen wedergeboren worden net als wij en onze kinderen. Maar aan het eind van die 1000 jaar zijn er ook ongelovigen. en dan eindigt het ook met een opstand van de volkeren tegen God. Nu krijgt satan de schuld maar we zien dat de mens ook slecht is van nature, want satan is gebonden.
Nee dit is echt onjuist Wilsophie, kijk maar

want de satan wordt naar 1000 jaar vredesrijk weer losgelaten om de volken te misleiden
1 En ik zag een engel neerdalen uit de hemel met de sleutel van de afgrond en een grote ketting in zijn hand.
2 En hij greep de draak, de oude slang, dat is de duivel en de satan, en bond hem voor duizend jaar,
3 en wierp hem in de afgrond, en sloot hem daarin op en verzegelde die boven hem, opdat hij de volken niet meer zou misleiden, totdat de duizend jaar tot een einde gekomen zouden zijn. En daarna moet hij een korte tijd worden losgelaten.
ericjan

Bericht door ericjan »

Wilsophie schreef:
Een van de manieren waarop in de Bijbel soms de vijanden van Israël verslagen worden, is dat ze zich tegen zichzelf keren.
Je ziet het bij de Palestijnen en ook in de dagen van David en het zal in de toekomst ook zo gaan. Toen Israël ooit in Kanaän aankwam was dat land uiteraard vol met Kanaänieten en die zouden moeten worden uitgeroeid omdat ze besmet waren door satan zelf. Dat is toen niet gebeurd, maar in de toekomst zal dit wel gebeuren en "te dien dage" zal er geen Kanaäniet zijn in het huis des Heeren der heirscharen. Zach. 14 vers 21/
Kijk nu eens naar de islamitische landen, de zogenaamde islamitische horrorwinter die door de gekleurde media als lente werd omarmd?
Kijk eens hoe intern binnen islam de ene stroming de ander tracht uit te roeien.
Kijk eens hoe (terroristen Hamas) de "palestijnen" en dus Soenieten prblemen hebben met hun voormalig wapenleverancier Iran (Sjiieten).
Kijk eens hoe (terroristen Hezbollah) in Libanon nu problemen maakt in Syrie door hun Sjiitische broeders daar te "helpen?"

Ze doden elkaar en zolang ze elkaar doden kunnen ze geen Joden doden ;)
God gebruikt nu ook nog dezelfde verwarring onder de vijanden van Israel als Hij deed in de bijbel. De vijanden keren zich naar elkaar.
ericjan

Bericht door ericjan »

Wilsophie schreef:
ericjan schreef:

Je maakt het erg ingewikkeld. God is een God voor alle mensen en niet voor alleen voor Joden en Christenen. Dat staat er ook niet. Voor alle mensen legt Paulus uit is er rechtvaardiging door het geloof. Niemand is uitnemender en niemand wordt gerechtvaardigd op grond van afstamming. Dat is de kern van Romeinen 3. Al laat je je duizend keer besnijden ( brrr) dat maakt je geen gelovige)
Net als zondags naar de kerk gaan zonder geloof je geen christen maakt. Of een doop zonder geloof je geen christen maakt, klopt !
Het enige wat Paulus duidelijk maakt is dat de religieuze handelingen alleen zonder geloof in God je niet redden.
Net als de doop voor christenen moet samengaan met geloof, moet voor een Jood de besnijdenis nog steeds gepaard gaan met dader zijn van de Wet legt Romeinen 2 uit.

Romeinen 2
25 Want de besnijdenis heeft wel nut als u de wet houdt, maar als u een overtreder van de wet bent, is uw besneden zijn tot onbesneden zijn geworden.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Heeft de staat welke na 1948 is heropgericht door God niet de erenaam Israel aangenomen?
Nee een onterechte naam want zij zijn uit Juda.
De naam Israël werd gegeven aan de 10 stammen met als hoofdstad Samaria
Het huis van Juda had als hoofdstad Jeruzalem. Het is nog steeds het huis van Juda.
De staat heeft van God geen naam gekregen want ze geloven niet in Zijn Zoon. Ze verwerpen de Messias.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Hoe kan je dit nu stellen terwijl God zoveel beloften aan Israel doet in de bijbel dat Hij hen dan juist wel zal horen?
Zacharia 12
9 Op die dag zal het gebeuren dat Ik alle heidenvolken die tegen Jeruzalem oprukken, zal willen wegvagen.
10 Maar over het huis van David en over de inwoners van Jeruzalem zal Ik de Geest van de genade en van de gebeden uitstorten. Zij zullen Mij aanschouwen, Die zij doorstoken hebben. Zij zullen over Hem rouw bedrijven, als met de rouwklacht over een enig kind; en zij zullen over Hem bitter klagen, zoals men bitter klaagt over een eerstgeborene.
Je bent nu heel wat verder dan ik bedoelde, want het ging mij om de verdrukking over het volk waar God niet naar hen hulpgeroep zou luisteren. Jouw teksten gaan over de bekering want de Geest wordt over hen uitgestort en zover was ik nog niet. Als God hen die Geest zal geven dan is er sprake ven een hersteld Israël aan het einde van de 70e week van Daniël, maar ik was nog bij het begin van die 7 jaarweken dus aan het being van de 70e week.