MagereHein schreef: ↑11 jan 2022, 11:04
hopper schreef: ↑10 jan 2022, 21:15
Ik zoek naar waarheid, niet naar succes. Bewustzijn is bij uitstek metafysisch omdat het 'dat' is wat de fysica waarneemt.
Dat is ook waarom er steeds Babylonische spraakverwarring is. De naturalisten menen dat het iets fysisch is (de persoon) wat waarneemt.
Maar dat is niet conform wat er werkelijk gebeurd. Bewustzijn (metafysisch) maakt gebruik van de fysiek verschijnende mens middels de zintuigen.
Dat is hoe het 'ik' zich vormt tijdens het leven in de stof. De mens denkt dat hij het 'zelf' is die waarneemt. Maar er is geen zelf, er is alleen een zelf-illusie.
Mensen zoeken al sinds mensenheugenis naar de waarheid. Wanneer op welk moment in de geschiedenis was er een groot succes weggelegd voor de metafysica?
Waarom noem je bewustzijn met stelligheid metafysisch? Wat weet jij dat alle geleerden van de wereld niet weten?
Wat ik weet is dat je bewustzijn kunt zijn en dat het alles wat fysiek is waarneemt en ervaart.
Ik weet wat alle zelf-onderzoekers ter wereld weten. En dat al sinds mensenheugenis.
Jij blijft maar denken in termen van tijd (succes). Maar je onderzoekt niks.
Ook de loskoppeling van "ik" en het "zelf*. Waarom die zekerheid?
Bewustzijn is geen persoon, bewustzijn is geen 'wie', bewustzijn is bewust zijn van het 'zijn', meer niet.
Waarmee je het strikt genomen gewaarzijn dient te noemen. Maar ik zal het niet al te ingewikkeld maken.
En gewaarzijn is dan weer een ander woord voor de ziel.
Waarmee de mens ook
weet kan hebben van de ziel.
Een ziel welke op dezelfde wijze 'is' als alle andere zielen.
Waarmee het onderscheid tussen 'ik' en 'jij' vervalt.