Zolderworm schreef: 01 feb 2022, 14:30
Alpha schreef: 01 feb 2022, 11:40
Voor mensen die op hun eigen verstand vertrouwen, misschien wel.
Volgens mij kan je beter de Bijbel grondig bestuderen, dan het boek van Erich von Däniken als waar aan te nemen.
De bijbel geeft duidelijk aan waar al dat water vandaan kwam.
De Bijbel zegt niet dat alle soorten dieren aan boord gingen.
Als je alle soorten honden zou willen verzamelen, dan ben je wel even druk.
Waar baseer je het op dat in de ark dieren andere dieren op aten?
Deze tekst is toch duidelijk?
Jes 11:
6 Een wolf en een lam zullen samen rusten, een luipaard zal naast een geitje liggen,
een kalf, een leeuw en een vetgemest dier zullen allemaal samen zijn, en een kleine jongen zal ze leiden.
7 Een koe en een beer zullen samen grazen en hun jongen zullen bij elkaar liggen.
Een leeuw zal stro eten net als een stier.
8 Een zuigeling zal spelen bij het hol van een cobra en een kind zal zijn hand leggen op het nest van een giftige slang. NWV.
Maar die tekst is niet voor ongelovigen bedoeld.
Maar toont gelovigen hoe het paradijs hersteld zal worden.
Alleen al door mensen met een ander geloof dan jij "ongelovigen" te noemen, plaats je jezelf op een voetstuk. En geef je aan op anderen neer te kijken. En doe je aan zelfverheerlijking. Wee gij ulieden die zichzelve verhoogt.
Voorts hebben bijvoorbeeld roofdieren voesel nodig dat bestaat uit andere dieren. Per slot hebben we het over de tijd na de val.
En als je alleen een beperkt aantal soorten dieren op de ark zou onderbrengen, dan laat je de andere 7.856.934 soorten landdieren verzuipen. Waarom zijn ze er dan nog? Wat denk je?
Bovendien legt de bijbel helemaal niet uit waar al dat regenwater vandaan kwam. De wolken, waaruit het regende, waren daartoe niet voldoende. Anders zouden we dat water thans nog op de Aarde moeten hebben. Waar is het?
Ten slotte geloof ik niet in Van Däniken. Dat was maar een grap.
Von Däniken schreef geen grap, hij meende dat. Het was zijn mening.
Het fascineerde mij indertijd erg en was voor mij de aanleiding om de Bijbel te gaan bestuderen.
Ongelovigen zijn mensen die, volgens de Bijbel, afwijken van het geloof.
Dat zijn mensen die niet willen geloven, afgoderij plegen of een mengsel daarvan.
Ik doe, in tegenstelling tot jou, beslist niet aan zelfverheerlijking.
Ik sta hier niet op een voetstuk en pronk ik niet met een hoge opleiding of eigen prestaties.
Dieren hebben inderdaad voesel nodig, maar dat hoeft niet uit andere dieren te bestaan.
Een panda b.v. eet uitsluitend planten.
Ook gewone beren eten meestal plantaardig.
Bovendien negeer je de gegeven tekst van Jesaja.
Jes 11: 7 Een koe en een beer zullen samen grazen en hun jongen zullen bij elkaar liggen.
Een leeuw zal stro eten net als een stier. NWV.
Zoals gezegd zijn alleen de basis soorten in de ark gegaan.
Dus niet de Afghaanse windhond, Boxer, Cane Corso, Dobermann, Engelse Bulldog, Finse Spits, Greyhound of de Hollandse Herdershond.
Grappig, dat je de Bijbel niet kent.
De Bijbel geeft wel degelijk aan waar dat water vandaan komt.
Dat de aarde aan niets hangt
Dat het universum een begin had.
Het heeft een kringloop systeem.
Bergen die omhoog komen of gaan dalen. Vandaar dat op de toppen van de bergen fossielen te vinden zijn.
Dat de aarde om de zon draait.
De Bijbel heeft duidelijke quarantaineregels. Die werden ca. 3500 jaar geleden al opgetekend