Over de zin van redelijke wereldbeelden
-
- Man/Vrouw: M
Re: Over de zin van redelijke wereldbeelden
Dus jij kunt de T-factor harder maken dan de stelling dat een rond vierkantje is onzin is?
Succes
Succes
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
-
Ik heb keer op keer opgemerkt dat de T factor niet vergeleken kan worden met hard wetenschappelijk bewijs. Maar dat staat niet gelijk aan de T factor ridiculiseren. Ook de T factor definitief uitschakelen, kan niet op basis van hard wetenschappelijk bewijs. Een pat situatie, derhalve. Pat dient geaccepteerd te worden in mijn optiek en accepteren is niet gelijk aan ridiculiseren.MagereHein schreef: ↑01 feb 2022, 13:50 Dus jij kunt de T-factor harder maken dan de stelling dat een rond vierkantje is onzin is?
Succes
-
Ik kan zo'n T-factor pas serieus nemen als deze uitgewerkt is. Op geloof en overtuiging alleen kom je er niet. Ik ga NIET blindelings geloofsovertuiging serieus nemenpeda schreef: ↑01 feb 2022, 13:56Ik heb keer op keer opgemerkt dat de T factor niet vergeleken kan worden met hard wetenschappelijk bewijs. Maar dat staat niet gelijk aan de T factor ridiculiseren. Ook de T factor definitief uitschakelen, kan niet op basis van hard wetenschappelijk bewijs. Een pat situatie, derhalve. Pat dient geaccepteerd te worden in mijn optiek en accepteren is niet gelijk aan ridiculiseren.MagereHein schreef: ↑01 feb 2022, 13:50 Dus jij kunt de T-factor harder maken dan de stelling dat een rond vierkantje is onzin is?
Succes
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
-
- Man/Vrouw: V
Gezien de insteek van Hein heb ik nog maar weinig trek om mijn bijdrage aan ‘de kleuring’ te geven.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
-
Dat hoeft in mijn optiek ook niet Hein, ga voor de eigen overtuiging maar laat het woord ridiculiseren bij de beoordeling van anderen buiten beschouwing. Ridiculiseren staat voor mij gelijk aan "" kleutertje luister naar de beter wetende bovenmeester "" en dan moet je bij het uitspelen heel wat troeven in het eigen kaartbezit hebben. Tot dusverre ben ik zo'n sterk kaartbezit qua argumentatie nog niet tegengekomen op dit forum.MagereHein schreef: ↑01 feb 2022, 13:58Ik kan zo'n T-factor pas serieus nemen als deze uitgewerkt is. Op geloof en overtuiging alleen kom je er niet. Ik ga NIET blindelings geloofsovertuiging serieus nemenpeda schreef: ↑01 feb 2022, 13:56
Ik heb keer op keer opgemerkt dat de T factor niet vergeleken kan worden met hard wetenschappelijk bewijs. Maar dat staat niet gelijk aan de T factor ridiculiseren. Ook de T factor definitief uitschakelen, kan niet op basis van hard wetenschappelijk bewijs. Een pat situatie, derhalve. Pat dient geaccepteerd te worden in mijn optiek en accepteren is niet gelijk aan ridiculiseren.
-
Mijn beste...Er is maar 1 methode. Er is maar 1 kaartspel. Die wetenschappelijke methode IS de bovenmeester bij dit soort vraagstukken.peda schreef: ↑01 feb 2022, 14:30Dat hoeft in mijn optiek ook niet Hein, ga voor de eigen overtuiging maar laat het woord ridiculiseren bij de beoordeling van anderen buiten beschouwing. Ridiculiseren staat voor mij gelijk aan "" kleutertje luister naar de beter wetende bovenmeester "" en dan moet je bij het uitspelen heel wat troeven in het eigen kaartbezit hebben. Tot dusverre ben ik zo'n sterk kaartbezit qua argumentatie nog niet tegengekomen op dit forum.MagereHein schreef: ↑01 feb 2022, 13:58
Ik kan zo'n T-factor pas serieus nemen als deze uitgewerkt is. Op geloof en overtuiging alleen kom je er niet. Ik ga NIET blindelings geloofsovertuiging serieus nemen
Jij gebruikt ze ook dagelijks, behalve als je t even niet weet. Dan is daar ineens De T-factor uit de hoge Hoed.
Hoe consequent en oprecht ben je dan in t benaderen van dit soort vraagstukken?
-
Je hebt dus nog steeds niet dat boekje gelezen dat je had aangekocht. Doe dat nu eens. Kom op zeg! Zoveel bladzijden beslaat het nu ook weer niet. Je wilde toch andersdenkenden leren te begrijpen? Of was dat niet oprecht bedoeld? Of ben je niet in staat om de inhoud te lezen? Dat kan natuurlijk ook en dit is geen verwijt. Sommige mensen kunnen blijkbaar snappen wat anderen niet kunnen. Op zich niets verkeerds mee. Wat wel verkeerd is om dingen die je niet kunt bevatten belachelijk te gaan maken. Dat mechanisme is al duizenden jaren oud maar dient tot niets, behalve dan misschien het behouden van eigenwaarde, indien dit belangrijk voor je is. Volgens mij en vele anderen is nederigheid en openheid gewoon beter, voor jezelf en je omgeving.MagereHein schreef: ↑01 feb 2022, 14:43Mijn beste...Er is maar 1 methode. Er is maar 1 kaartspel. Die wetenschappelijke methode IS de bovenmeester bij dit soort vraagstukken.peda schreef: ↑01 feb 2022, 14:30
Dat hoeft in mijn optiek ook niet Hein, ga voor de eigen overtuiging maar laat het woord ridiculiseren bij de beoordeling van anderen buiten beschouwing. Ridiculiseren staat voor mij gelijk aan "" kleutertje luister naar de beter wetende bovenmeester "" en dan moet je bij het uitspelen heel wat troeven in het eigen kaartbezit hebben. Tot dusverre ben ik zo'n sterk kaartbezit qua argumentatie nog niet tegengekomen op dit forum.
Jij gebruikt ze ook dagelijks, behalve als je t even niet weet. Dan is daar ineens De T-factor uit de hoge Hoed.
-
Willempie, het boek ligt er, maar er is nog even andere literatuur welke voorrang heeft. Ik ga t zeker lezen (op zoek naar T-factor)
-
Dat zal dan wel als jij het zegt. Geloof jij dan ook in de duivel?MagereHein schreef: ↑01 feb 2022, 12:55Das grappig. Chopra is de duivel die strijdt tegen logica, rede en bewijs. En dat zie ik hier ook
-
Ik vind het wel vermakelijk als blinde mensen beweren ziende te zijn.
Hein zijn kleur is om geheel op te gaan achter de sluiers van Maya.
Het komt niet eens in hem op dat hij in een maya-wereldbeeld zit.
-
Wat denk je zelf?hopper schreef: ↑01 feb 2022, 14:58Dat zal dan wel als jij het zegt. Geloof jij dan ook in de duivel?MagereHein schreef: ↑01 feb 2022, 12:55
Das grappig. Chopra is de duivel die strijdt tegen logica, rede en bewijs. En dat zie ik hier ook
-
Als jij t zegt.
Misschien moet ik ook maar eens gaan speculeren en enkele totaal onbewijsbare "theorieën" spuien om hier draagvlak te krijgen
Laatst gewijzigd door MagereHein op 01 feb 2022, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Hallo Hein,MagereHein schreef: ↑01 feb 2022, 14:43Mijn beste...Er is maar 1 methode. Er is maar 1 kaartspel. Die wetenschappelijke methode IS de bovenmeester bij dit soort vraagstukken.peda schreef: ↑01 feb 2022, 14:30
Dat hoeft in mijn optiek ook niet Hein, ga voor de eigen overtuiging maar laat het woord ridiculiseren bij de beoordeling van anderen buiten beschouwing. Ridiculiseren staat voor mij gelijk aan "" kleutertje luister naar de beter wetende bovenmeester "" en dan moet je bij het uitspelen heel wat troeven in het eigen kaartbezit hebben. Tot dusverre ben ik zo'n sterk kaartbezit qua argumentatie nog niet tegengekomen op dit forum.
Als ik op het toilet zit, gebruik ik niet de T factor, maar toiletpapier of gebruik de bidet, maar in de discussie hier zit ik niet het op het toilet.
De T factor gebruik ik bij andere denkmodellen, maar voor jou is er kennelijk niet zoveel niveau verschil. Met T worden de billen gepoetst en vervolgens wordt T doorgetrokken, ook een benadering en nog kleurrijk ook.
-
Dit gaat richting armoe. Je kunt je speculatieve gedachten niet goed onder woorden brengen en gaat dan op deze toer?peda schreef: ↑01 feb 2022, 15:13Hallo Hein,MagereHein schreef: ↑01 feb 2022, 14:43
Mijn beste...Er is maar 1 methode. Er is maar 1 kaartspel. Die wetenschappelijke methode IS de bovenmeester bij dit soort vraagstukken.
Als ik op het toilet zit, gebruik ik niet de T factor, maar toiletpapier of gebruik de bidet, maar in de discussie hier zit ik niet het op het toilet.
De T factor gebruik ik bij andere denkmodellen, maar voor jou is er kennelijk niet zoveel niveau verschil. Met T worden de billen gepoetst en vervolgens wordt T doorgetrokken, ook een benadering en nog kleurrijk ook.
Zwak
-
Klopt, maar ik weet echt niet hoe ik met jou een interessante verdiepende inhoudelijke discussie kan voeren. Dan zit je snel in oppervlakkigheid en banaliteit en dat is niet te vermijden (in mijn optiek) wanneer alles bij de andere gesprekspartner ONZIN is.MagereHein schreef: ↑01 feb 2022, 15:17Dit gaat richting armoe. Je kunt je speculatieve gedachten niet goed onder woorden brengen en gaat dan op deze toer?peda schreef: ↑01 feb 2022, 15:13
Hallo Hein,
Zwak
-
Peda, JIJ en alleen JIJ moet de T-factor uit leggen, hard of aannemelijk maken! JIJ doet een bewering. De bewijslast ligt dus bij JOU. En dan hoeft van mij niet eens keihard wetenschappelijk bewijs te zijn. Ik ben al tevreden met een logisch consistente uitleg.peda schreef: ↑01 feb 2022, 15:23Klopt, maar ik weet echt niet hoe ik met jou een interessante verdiepende inhoudelijke discussie kan voeren. Dan zit je snel in oppervlakkigheid en banaliteit en dat is niet te vermijden (in mijn optiek) wanneer alles bij de andere gesprekspartner ONZIN is.MagereHein schreef: ↑01 feb 2022, 15:17 Dit gaat richting armoe. Je kunt je speculatieve gedachten niet goed onder woorden brengen en gaat dan op deze toer?
Zwak
-
Jij past je niet aan, de anderen moeten zich maar aanpassen?MagereHein schreef: ↑01 feb 2022, 12:30De ecologie heeft geen boodschap aan de waarheid. Als de schapen uitsterven, dan volgen de wolven vanzelf, TENZIJ ze zich aanpassenLeon schreef: ↑01 feb 2022, 12:05
Een wereld kan niet alleen wolven bevatten, er moeten ook schapen zijn. Ecologisch evenwicht.
Je verschuilen achter “absolute waarheid” of wat 2+2=4 ook voor jou betekent, is nogal zwak. Dominante wereldbeelden vernielen de ecologie, begrijp dat dan…
Er moeten altijd tegengestelde wereldbeelden zijn, de wolf wil ook eten, het schaap wil ook vreedzaam grazen. Teveel wolven is niet goed, teveel schapen ook niet. Zo moeilijk is dat ecologisch denken toch niet?
[uit principe ben ik voor principes]
-
Hein, ik claim helemaal niets, het boeit mij geen ene fluit wat een ander, dus ook Hein, vindt van mijn T factor. Het is precies omgekeerd wie mijn T factor ONZIN vindt, die gaat maar aan de slag om de ONZIN visie hard te bewijzen of hij/ zij laat het , beiden boeit mij niet. Als Hein in mijn betoog de logisch consistente uitleg mist, dan heeft Hein dat met mij gemeen, want ik mis ook bij Hein het harde bewijs voor de juistheid van zijn ONZIN overtuiging. De bekende patsituatie. Hein overtuigt Peda niet en Peda overtuigt Hein niet, in mijn optiek einde oefening. Of Hein tevreden is, kan ik niet voor Hein regelen, dat maakt Hein uit en hetzelfde geldt voor Peda. Iedereen regelt voor zich zelf het eigen tevredenheidsgevoel. Kortom ik hoef aan niemand die de T factor ONZIN vindt de T factor uit te leggen, wie geen interesse heeft schuift de T factor gewoon van het eigen bordje, niets op tegen. Omdat het bordje van de ander mij ook niet overdreven sterk boeit, ga ik vervolgens wel door met mijn T factor verhaal. Pat is geen nederlaag, maar kleuring.MagereHein schreef: ↑01 feb 2022, 15:26Peda, JIJ en alleen JIJ moet de T-factor uit leggen, hard of aannemelijk maken! JIJ doet een bewering. De bewijslast ligt dus bij JOU. En dan hoeft van mij niet eens keihard wetenschappelijk bewijs te zijn. Ik ben al tevreden met een logisch consistente uitleg.
-
Klopt. Ik weet dat 2+2, vier is. En ik weet hoe we zover gekomen zijn. Ik weet ook dat wat we niet weten, we op deze wijze moeten proberen te achterhalen, zonder allerlei onbewijsbare hypothesen in te moeten voerenLeon schreef: ↑01 feb 2022, 15:45Jij past je niet aan, de anderen moeten zich maar aanpassen?MagereHein schreef: ↑01 feb 2022, 12:30
De ecologie heeft geen boodschap aan de waarheid. Als de schapen uitsterven, dan volgen de wolven vanzelf, TENZIJ ze zich aanpassen
-
Beste Peda, je bent volkomen vrij om iedere factor die je maar kunt bedenken, te promoten. Maar het is nooit aan de ander dit te moeten ontkrachten.peda schreef: ↑01 feb 2022, 15:48Hein, ik claim helemaal niets, het boeit mij geen ene fluit wat een ander, dus ook Hein, vindt van mijn T factor. Het is precies omgekeerd wie mijn T factor ONZIN vindt, die gaat maar aan de slag om de ONZIN visie hard te bewijzen of hij/ zij laat het , beiden boeit mij niet. Als Hein in mijn betoog de logisch consistente uitleg mist, dan heeft Hein dat met mij gemeen, want ik mis ook bij Hein het harde bewijs voor de juistheid van zijn ONZIN overtuiging. De bekende patsituatie. Hein overtuigt Peda niet en Peda overtuigt Hein niet, in mijn optiek einde oefening. Of Hein tevreden is, kan ik niet voor Hein regelen, dat maakt Hein uit en hetzelfde geldt voor Peda. Iedereen regelt voor zich zelf het eigen tevredenheidsgevoel. Kortom ik hoef aan niemand die de T factor ONZIN vindt de T factor uit te leggen, wie geen interesse heeft schuift de T factor gewoon van het eigen bordje, niets op tegen. Omdat het bordje van de ander mij ook niet overdreven sterk boeit, ga ik vervolgens wel door met mijn T factor verhaal. Pat is geen nederlaag, maar kleuring.MagereHein schreef: ↑01 feb 2022, 15:26
Peda, JIJ en alleen JIJ moet de T-factor uit leggen, hard of aannemelijk maken! JIJ doet een bewering. De bewijslast ligt dus bij JOU. En dan hoeft van mij niet eens keihard wetenschappelijk bewijs te zijn. Ik ben al tevreden met een logisch consistente uitleg.
Het is als een ID aanhanger de ET te moeten blijven verdedigen en zijn kromme visie te blijven ontkrachten. Daar bedank ik ook voor.
-
Het is niet aan Hein om te bepalen wat wel/niet gefundeerde/ongefundeerde wereldbeelden zijn.
-
Aan wie dan wel? Welke methode maakt de 6 dimensionale Hatseflats van planeet Ghurbolux ongefundeerd?
-
Is het je al eens opgevallen dat jij de God 'wetenschap' aanbidt?MagereHein schreef: ↑01 feb 2022, 15:12Als jij t zegt.
Misschien moet ik ook maar eens gaan speculeren en enkele totaal onbewijsbare "theorieën" spuien om hier draagvlak te krijgen
-
Elk individu bepaalt dat zelf. Daar heb jij niets mee te maken.
-
Ik neem niets zomaar blind op autoriteit aan omdat een wetenschapper iets roept.hopper schreef: ↑01 feb 2022, 16:32Is het je al eens opgevallen dat jij de God 'wetenschap' aanbidt?MagereHein schreef: ↑01 feb 2022, 15:12
Als jij t zegt.
Ik heb enorm vertrouwen in de wetenschappelijke methode. Jij ook.