Dat de ziel in het bloed zit is flauwekul. De ziel bestaat letterlijk uit helemaal niets.callista schreef: 07 feb 2022, 13:08
Het is ook smerig en via het eten en drinken van bloed kunnen allerlei ziektes overgebracht worden.Dat wijst ook op het gegeven dat de ziel in het bloed zou zitten....Er staat in Leviticus 19:26: “U mag niets eten waar nog bloed in zit”.
Hebben we een ziel ?
Forumregels
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!
Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.
Moderatie: het moderatieteam
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!
Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.
Moderatie: het moderatieteam
-
- Man/Vrouw: M
Re: Hebben we een ziel ?
-
Verdraaid, nu je het zegt! Ik had die emmer water dan beter niet over ze heen kunnen gooien...
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
-
De hebt twee "Franz".MagereHein schreef: 07 feb 2022, 13:11Als je het over Franz hebt: lezen mijn beste. Hij kon niet meer overweg met de J-G leugens.Alpha schreef: 07 feb 2022, 12:22 Interessant is dat jouw "bron" mensen zijn die er wegens wangedrag er uit zijn gezet!
Ik ken dat soort bronnen wel.
Grappig was dat op een andere site een bezoeker valse informatie aantoonde.
Maar nogmaals, het boek staat op de verboden lijst, dus je zult t illegaal moeten lezen, zonder familie en "vrienden" in te lichten
Frederick William Franz was een president van het WTG, lid van het besturend lichaam.
Hij stierf op 22 december 1992, hij werd 99 jaar.
Hij had echter een neef, die werd uitgesloten, wegens on-Bijbels gedrag.
Hij probeerde zijn visie aan anderen op te leggen en dat werd niet geaccepteerd.
Deze man had dat niet verwacht en raakte zo gefrustreerd, dat hij zonder meer op straat werd gezet.
Hij deed daarom een boekje open over zijn denkwijze.
Je hebt mensen die dat prachtig vinden, vaak personen die ook zijn uitgesloten.
Zij hebben deze tekst kennelijk nooit begrepen:
2Pe 3: 9b hij [JHWH] is geduldig met U, omdat hij niet wenst dat er iemand vernietigd wordt, maar wenst dat allen tot berouw geraken.
-
Is het slim als je lol hebt over zaken, war je geen notie van hebt?Mullog schreef: 07 feb 2022, 13:19Hmmm... Volgens mij zegt dit verhaal verschillende dingen, zoals dat JG kunnen lezen. En dat JG lezen op momenten dat dit volstrekt niet ter zake is. En dat JG teksten overdenken die niet relevant zijn op momenten dat ze beter actie kunnen nemen.Alpha schreef: 07 feb 2022, 12:08 Sorry, ik ben hier niet degene die kil is.
In tegendeel.
Een vergelijking, die Jezus soms ook gaf, in meerdere vormen.
Een Jg komt langs een huis en ziet dat die in brand staat.
De bewoners slapen nog, het is vroeg.
De man rent naar de deur en wil aanbellen, het is urgent.
Helaas staat er onder de bel de mededeling: Jg niet bellen s.v.p.
Wat moet hij doen?
Hun wens respecteren of negeren?
....
Dat belooft wat als die 144.000 aan het werk gaan
Was het slim van mensen om niet naar Noach te luisteren?
Jezus volgelingen luisterden naar Jezus en begrepen de profetie over de vernietiging van Jeruzalem.
Zij verlieten onmiddellijk de stad en gingen naar de bergen van Judea en overleefden. (Mt 24:15)
-
Jg kunnen geen mensen overtuigen , ze kunnen wel mensen aanmoedigen om zèlf de Bijbel te bestuderen.Messenger schreef: 07 feb 2022, 13:27Ik krijg soms JG aan de deur die aanbellen, terwijl een grote NEE sticker bij de bel is aangebracht: geen geloofsovertuigers.Mullog schreef: 07 feb 2022, 13:19
Hmmm... Volgens mij zegt dit verhaal verschillende dingen, zoals dat JG kunnen lezen. En dat JG lezen op momenten dat dit volstrekt niet ter zake is. En dat JG teksten overdenken die niet relevant zijn op momenten dat ze beter actie kunnen nemen.
Op Geloofsgesprek vind ik het niet vervelend.
Jezus stond bekend als onderwijzer, hij onderwees mensen die al een geloof hadden, waardoor die meer inzicht kregen.
-
De aarde staat a.h.w. in brand, de tijd wordt steeds onzekerder.
Veel mensen neger dat feit.
Hun motto is kennelijk:
Jes 22:13b ’Laat er gegeten en gedronken worden, want morgen zullen wij sterven. NWV.
Men kiest ook nu voor lol maken, ondanks de corona epidemie.
Velen hebben dat niet overleefd, vaak mensen die wèl serieus waren.
-
Veel mensen beweren wèl gelovig te zijn.hopper schreef: 07 feb 2022, 14:52Callista is naar eigen zeggen ongelovig. Wel, dat lijkt me voor jou ook aanbevelenswaardig.Alpha schreef: 07 feb 2022, 13:04 Calista propageert haar "geloof" en daar reageerde ik op.
Zij komt iedere keer met dezelfde reacties.
Pot en ketel verhaal.
Zij komt ook steeds met dergelijke jat verhalen.
Een soort kip en ei verhaal.
Zeg maar, een stap in de goede richting!
BOT
Mt 7:
22 Op die dag zullen veel mensen tegen me zeggen: “Heer, Heer, we hebben toch in uw naam geprofeteerd en in uw naam demonen uitgedreven en in uw naam allerlei wonderen gedaan?”
23 Dan zal ik openlijk tegen ze zeggen: “Ik heb jullie nooit gekend! Ga weg, wetteloze mensen!” NWV.
-
Volgens de Bijbel is de ziel een persoon, een dier, of het leven dat een persoon of een dier bezit.hopper schreef: 07 feb 2022, 14:55Dat de ziel in het bloed zit is flauwekul. De ziel bestaat letterlijk uit helemaal niets.callista schreef: 07 feb 2022, 13:08
Het is ook smerig en via het eten en drinken van bloed kunnen allerlei ziektes overgebracht worden.
Dat wijst ook op het gegeven dat de ziel in het bloed zou zitten..
-
Misschien moet je eens gaan leven.Alpha schreef: 14 feb 2022, 16:42De aarde staat a.h.w. in brand, de tijd wordt steeds onzekerder.
Hun motto is kennelijk:
Jes 22:13b ’Laat er gegeten en gedronken worden, want morgen zullen wij sterven. NWV.
-
Dat ik het goed begrijp. Jezus werd in 33 gekruisigd. Dus zijn profetie was daarvoor. De vernietiging van Jeruzalem was in 70. Ze verlieten onmiddellijk de stad en hebben 37 jaar of langer zitten wachten op de vernietiging. Dat is een geloof dat zo rotsvast is dat menigeen op dit forum daar een voorbeeld aan kan nemen.Alpha schreef: 14 feb 2022, 16:33Is het slim als je lol hebt over zaken, war je geen notie van hebt?Mullog schreef: 07 feb 2022, 13:19
Hmmm... Volgens mij zegt dit verhaal verschillende dingen, zoals dat JG kunnen lezen. En dat JG lezen op momenten dat dit volstrekt niet ter zake is. En dat JG teksten overdenken die niet relevant zijn op momenten dat ze beter actie kunnen nemen.
Jezus volgelingen luisterden naar Jezus en begrepen de profetie over de vernietiging van Jeruzalem.
Zij verlieten onmiddellijk de stad en gingen naar de bergen van Judea en overleefden. (Mt 24:15)
-
Dan heeft de bijbel het mis. De ziel bestaat niet uit 'iets'.
-
Voor mij is dat precies hetzelfde. Stel dat ik met Walsch langs de deuren ga en ga aanmoedigen dat te bestuderen...Alpha schreef: 14 feb 2022, 16:36Jg kunnen geen mensen overtuigen , ze kunnen wel mensen aanmoedigen om zèlf de Bijbel te bestuderen.Messenger schreef: 07 feb 2022, 13:27
Ik krijg soms JG aan de deur die aanbellen, terwijl een grote NEE sticker bij de bel is aangebracht: geen geloofsovertuigers.
Op Geloofsgesprek vind ik het niet vervelend.
Dat is overtuigen, aanmoedigen, evangeliseren.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
-
- Man/Vrouw: V
Waar staat dat en wat staat er dan precies ?Alpha schreef: 14 feb 2022, 16:51 Volgens de Bijbel is de ziel een persoon, een dier, of het leven dat een persoon of een dier bezit.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
-
Ik heb toch maar eens besloten de bijbel te gaan lezen. Ik moet zeggen dat ik het verhaal van Josef in Egypte nog wel aardig vind. Maar daarna volgt pagina na pagina bijna niets anders dan volstrekt onzinnige regels, waarbij op overtreding de doodstraf staat en een God die andere volken verdelgt of het volk van Mozes deze andere volken in handen geeft, zodat zij dit deze volken kunnen uitroeien met de scherpte des zwaards.Alpha schreef: 07 feb 2022, 11:51Von Däniken schreef geen grap, hij meende dat. Het was zijn mening.Zolderworm schreef: 01 feb 2022, 14:30
Alleen al door mensen met een ander geloof dan jij "ongelovigen" te noemen, plaats je jezelf op een voetstuk. En geef je aan op anderen neer te kijken. En doe je aan zelfverheerlijking. Wee gij ulieden die zichzelve verhoogt.
Voorts hebben bijvoorbeeld roofdieren voesel nodig dat bestaat uit andere dieren. Per slot hebben we het over de tijd na de val.
En als je alleen een beperkt aantal soorten dieren op de ark zou onderbrengen, dan laat je de andere 7.856.934 soorten landdieren verzuipen. Waarom zijn ze er dan nog? Wat denk je?
Bovendien legt de bijbel helemaal niet uit waar al dat regenwater vandaan kwam. De wolken, waaruit het regende, waren daartoe niet voldoende. Anders zouden we dat water thans nog op de Aarde moeten hebben. Waar is het?
Ten slotte geloof ik niet in Van Däniken. Dat was maar een grap.
Het fascineerde mij indertijd erg en was voor mij de aanleiding om de Bijbel te gaan bestuderen.
Ongelovigen zijn mensen die, volgens de Bijbel, afwijken van het geloof.
Dat zijn mensen die niet willen geloven, afgoderij plegen of een mengsel daarvan.
Ik doe, in tegenstelling tot jou, beslist niet aan zelfverheerlijking.
Ik sta hier niet op een voetstuk en pronk ik niet met een hoge opleiding of eigen prestaties.
Dieren hebben inderdaad voesel nodig, maar dat hoeft niet uit andere dieren te bestaan.
Een panda b.v. eet uitsluitend planten.
Ook gewone beren eten meestal plantaardig.
Bovendien negeer je de gegeven tekst van Jesaja.
Jes 11: 7 Een koe en een beer zullen samen grazen en hun jongen zullen bij elkaar liggen.
Een leeuw zal stro eten net als een stier. NWV.
Zoals gezegd zijn alleen de basis soorten in de ark gegaan.
Dus niet de Afghaanse windhond, Boxer, Cane Corso, Dobermann, Engelse Bulldog, Finse Spits, Greyhound of de Hollandse Herdershond.
Grappig, dat je de Bijbel niet kent.
De Bijbel geeft wel degelijk aan waar dat water vandaan komt.
Dat de aarde aan niets hangt
Dat het universum een begin had.
Het heeft een kringloop systeem.
Bergen die omhoog komen of gaan dalen. Vandaar dat op de toppen van de bergen fossielen te vinden zijn.
Dat de aarde om de zon draait.
De Bijbel heeft duidelijke quarantaineregels. Die werden ca. 3500 jaar geleden al opgetekend
Ik denk: wanneer stopt dit nu eens en wordt het leuk? Dat wil zeggen: niet meer zo volstrekt onzinnig. Ik zit inmiddels bij Jozua 10. Maar het gaat maar door. Weer wordt stad na stad totaal uitgeroeid met behulp van de Heere. Zucht zucht zucht. Wat zien mensen toch in dit boek?
Bij 1 Samuël 25 lees ik: "Zo zegt de Here: Ga heen en verslaat Amalak, slaat al wat hij bezit met de ban en spaar hem niet. Dood man en vrouw, kind en zuigeling, rund en schaap, kameel en ezel." Uiteindelijk heeft Saul "gezondigd", omdat hij het kleinvee niet heeft gedood, zoals de Here had bevolen. Wie van jullie bijbellezers kan mij vertellen wanneer in de bijbel deze onzin eens stopt. Dat onzinnig geweld door God bevolen?
Ik zit nu bij Ezechiel. Maar dat onzinnige massamoord-gedoe van de Here Here houdt nog steeds niet op. Daar moordt de Here echt iedereen uit: onder andere 30 t/m 33. "Ze zullen weten dat ik de Here ben". Niet als ze dood zijn gemaakt door de Here natuurlijk.
Wat zie jij toch in dat rare moordboek, Alpha?
Let ook op. De onbesneden gaan er ook aan. Ben jij wel besneden, Alpha? Zijn alle Jehovah Getuigen besneden? Zo niet, dan mogen ze wel opschieten. Volg je bijbel.
Maar jij gelooft dus ook in de beweringen van Van Däniken. Dus dan was God een astronaut.
Laatst gewijzigd door Zolderworm op 19 feb 2022, 10:21, 4 keer totaal gewijzigd.
Only dead fish go with the flow
-
Zolderworm schreef: 19 feb 2022, 09:56Ik heb toch maar eens besloten de bijbel te gaan lezen. Ik moet zeggen dat ik het verhaal van Josef in Egypte nog wel aardig vind. Maar daarna volgt pagina na pagina bijna niets anders dan volstrekt onzinnige regels, waarbij op overtreding de doodstraf staat en een God die andere volken verdelgt of het volk van Mozes deze andere volken in handen geeft, zodat zij dit deze volken kunnen uitroeien met de scherpte des zwaards.Alpha schreef: 07 feb 2022, 11:51 Von Däniken schreef geen grap, hij meende dat. Het was zijn mening.
Het fascineerde mij indertijd erg en was voor mij de aanleiding om de Bijbel te gaan bestuderen.
Ongelovigen zijn mensen die, volgens de Bijbel, afwijken van het geloof.
Dat zijn mensen die niet willen geloven, afgoderij plegen of een mengsel daarvan.
Ik doe, in tegenstelling tot jou, beslist niet aan zelfverheerlijking.
Ik sta hier niet op een voetstuk en pronk ik niet met een hoge opleiding of eigen prestaties.
Dieren hebben inderdaad voesel nodig, maar dat hoeft niet uit andere dieren te bestaan.
Een panda b.v. eet uitsluitend planten.
Ook gewone beren eten meestal plantaardig.
Bovendien negeer je de gegeven tekst van Jesaja.
Jes 11: 7 Een koe en een beer zullen samen grazen en hun jongen zullen bij elkaar liggen.
Een leeuw zal stro eten net als een stier. NWV.
Zoals gezegd zijn alleen de basis soorten in de ark gegaan.
Dus niet de Afghaanse windhond, Boxer, Cane Corso, Dobermann, Engelse Bulldog, Finse Spits, Greyhound of de Hollandse Herdershond.
Grappig, dat je de Bijbel niet kent.
De Bijbel geeft wel degelijk aan waar dat water vandaan komt.
Dat de aarde aan niets hangt
Dat het universum een begin had.
Het heeft een kringloop systeem.
Bergen die omhoog komen of gaan dalen. Vandaar dat op de toppen van de bergen fossielen te vinden zijn.
Dat de aarde om de zon draait.
De Bijbel heeft duidelijke quarantaineregels. Die werden ca. 3500 jaar geleden al opgetekend
Ik denk: wanneer stopt dit nu eens en wordt het leuk? Dat wil zeggen: niet meer zo volstrekt onzinnig. Ik zit inmiddels bij Jozua 10. Maar het gaat maar door. Weer wordt stad na stad totaal uitgeroeid met behulp van de Heere. Zucht zucht zucht. Wat zien mensen toch in dit boek?
Bij 1 Samuël 25 lees ik: "Zo zegt de Here: Ga heen en verslaat Amalak, slaat al wat hij bezit met de ban en spaar hem niet. Dood man en vrouw, kind en zuigeling, rund en schaap, kameel en ezel." Uiteindelijk heeft Saul "gezondigd", omdat hij het kleinvee niet heeft gedood, zoals de Here had bevolen. Wie van jullie bijbellezers kan mij vertellen wanneer in de bijbel deze onzin eens stopt. Dat onzinnig geweld door God bevolen?
Ik zit nu bij Ezechiel. Maar dat onzinnige massamoord-gedoe van de Heere Heere houdt nog steeds niet op.
Wat zie jij toch in dat rare moordboek, Alpha?
Maar jij gelooft dus ook in de beweringen van Van Däniken. Dus dan was God een astronaut.
Het is tijd voor een verfilming en een hitserie op Netflix. Mensen houden er nu eenmaal van als het bloed rijkelijk stroomt.
Zie de diverse oorlogen die gevoerd zijn, men speelt het zelfs na!
Dus de bijbel is vermoedelijk waar. En anders doen we alsof het waar is, dat doe je in een film altijd.
-
Overigens doet de ziel nooit mee met al die bloedbaden die in de bijbel staan.
Om toch maar weer een beetje on topic te geraken.
-
Wel de bloedsziel. Vraag dat maar aan Van Rijckenborgh. De bloedsziel verlekkert zich erin.hopper schreef: 19 feb 2022, 10:01 Overigens doet de ziel nooit mee met al die bloedbaden die in de bijbel staan.
-
Ja, dat herinner ik me. Een soort van JG achtig gebazel. Ik heb niks met dergelijke zottenklap. De ziel daar kan een mens zelf naar op zoek.Zolderworm schreef: 19 feb 2022, 10:05Wel de bloedsziel. Vraag dat maar aan Van Rijckenborgh. De bloedsziel verlekkert zich erin.hopper schreef: 19 feb 2022, 10:01 Overigens doet de ziel nooit mee met al die bloedbaden die in de bijbel staan.
Zowel Jezus als het taoïsme brengen 'de weg' ter berde. Dan laat je je niet meer door onnozelaars van alles wijs maken.
-
Het hangt er maar vanaf wat he onder de ziel verstaat. Daarom kun je het woord " ziel" beter niet gebruiken.hopper schreef: 19 feb 2022, 10:07Ja, dat herinner ik me. Een soort van JG achtig gebazel. Ik heb niks met dergelijke zottenklap. De ziel daar kan een mens zelf naar op zoek.Zolderworm schreef: 19 feb 2022, 10:05
Wel de bloedsziel. Vraag dat maar aan Van Rijckenborgh. De bloedsziel verlekkert zich erin.
Zowel Jezus als het taoïsme brengen 'de weg' ter berde. Dan laat je je niet meer door onnozelaars van alles wijs maken.
-
Dan kun je alle woorden wel afschaffen. Het is net als met het woord 'God'. Of je het nu over de God hebt waar gelovigen in geloven of het Ene, dat scheelt nogal. Of neem Jezus, daarvan zijn er ontelbare versies in omloop. Er was hier een gelovige die zeker wist dat Jezus blonde haren heeft. Dan kom je niet meer bij....Zolderworm schreef: 19 feb 2022, 10:24Het hangt er maar vanaf wat he onder de ziel verstaat. Daarom kun je het woord " ziel" beter niet gebruiken.hopper schreef: 19 feb 2022, 10:07
Ja, dat herinner ik me. Een soort van JG achtig gebazel. Ik heb niks met dergelijke zottenklap. De ziel daar kan een mens zelf naar op zoek.
-
Ik leef en ik laat mij niet voorschijven hoe ik moet leven.Mullog schreef: 14 feb 2022, 17:01Misschien moet je eens gaan leven.Alpha schreef: 14 feb 2022, 16:42 De aarde staat a.h.w. in brand, de tijd wordt steeds onzekerder.
Hun motto is kennelijk:
Het leven bestaat niet uit alleen feesten en drinken.
Wordt je pas wakker als het oorlog is?
-
Stauros is geen kruis, maar een rechtopstaande paal. In het Latijn is Stauros daarom vertaald als Crux simplex.Mullog schreef: 14 feb 2022, 17:07Dat ik het goed begrijp. Jezus werd in 33 gekruisigd. Dus zijn profetie was daarvoor. De vernietiging van Jeruzalem was in 70. Ze verlieten onmiddellijk de stad en hebben 37 jaar of langer zitten wachten op de vernietiging. Dat is een geloof dat zo rotsvast is dat menigeen op dit forum daar een voorbeeld aan kan nemen.Alpha schreef: 14 feb 2022, 16:33 Is het slim als je lol hebt over zaken, war je geen notie van hebt?
Jeruzalem werd 4 maanden en 25 dagen belegerd in het jaar 70 en daarna met de grond gelijk gemaakt.
Flavius Josephus heeft daar verslag van gedaan. (De joodse oorlog, VI, iv, 5; II, xvii, 6; VI, vi, 3).
Eusebius schrijft in zijn werk Historia ecclesiastica , dat de christenen Jeruzalem en het gehele land Judea verlieten en naar Pella, een stad in Perea, vluchtten.
Jezus discipelen verlieten Jeruzalem in het jaar 66, toen de stad eerder belegerd werd.
-
De bijbel heeft gelijk.
In de Bijbel is de betekenis van neʹfesj en psuʹche van toepassing op een persoon, een dier, of het leven dat een persoon of een dier bezit.
Vandaar dat de Bijbel zegt dat de ziel sterft.
De betekenis en gebruik van jouw "ziel" is overgenomen van afgoderij.
In de Griekse mythologie wordt daarom de veerman betaald om de ziel over te brengen naar het hiernamaals of onderwereld.
Sjeool en hades worden vaak in vertalingen onder andere met „dodenrijk”, „onderwereld” en „afgrond” weergegeven.
-
Ik ben geen gelovige, dus ik kan niks over hebben genomen uit afgoderij.Alpha schreef: 21 feb 2022, 14:14De bijbel heeft gelijk.
In de Bijbel is de betekenis van neʹfesj en psuʹche van toepassing op een persoon, een dier, of het leven dat een persoon of een dier bezit.
Vandaar dat de Bijbel zegt dat de ziel sterft.
De betekenis en gebruik van jouw "ziel" is overgenomen van afgoderij.
In de Griekse mythologie wordt daarom de veerman betaald om de ziel over te brengen naar het hiernamaals of onderwereld.
Sjeool en hades worden vaak in vertalingen onder andere met „dodenrijk”, „onderwereld” en „afgrond” weergegeven.
Het is de bijbel zelf waar een afgod acteert. Jahweh toont zich daar als een jaloers mannetje die mensen vermoord, homo's haat en nationalistisch denkt.
-
Er zijn religies die, in overeenstemming met de Bijbelse opdracht, het goede nieuws gingen verkondigen. Dat liep al gauw spaak, je krijgt de meeste mensen niet zover, dat ze inderdaad Jezus voorbeeld gingen volgen.Messenger schreef: 14 feb 2022, 20:01Voor mij is dat precies hetzelfde. Stel dat ik met Walsch langs de deuren ga en ga aanmoedigen dat te bestuderen...Alpha schreef: 14 feb 2022, 16:36 Jg kunnen geen mensen overtuigen , ze kunnen wel mensen aanmoedigen om zèlf de Bijbel te bestuderen.
Dat is overtuigen, aanmoedigen, evangeliseren.
Mensen zoals Walsh werden in de Bijbel voorzegt. (2 Tim 4:3,4).
Neale Donald Walsh doet enkele opvallende uitspraken:
Jezus is niet de beloofde Messias.
Hij vindt dat alle "heilige" boeken samengevoegd moeten worden.
Dat betekend m.i. in feite dat de leer van JHWH samengevoegd moeten worden met leringen van demonen.
Je ziet het gevolg daarvan om je heen.
Mensen hebben de Bijbelse leer vermengd met leringen die niet uit de Bijbel afkomstig zijn.
Gevolg is grote verdeeldheid en zelfs oorlog.
Je hebt nu honderden religies die claimen christelijk te zijn. (2 Tim 3:5).