Ik wil even iets op meer positieve wijze inbrengen.
Even een opsteker voor jou.
Maar misschien noem jij dat ook adabpakrara/abacadabra bedoelt. .
Dan zij het zo.
Even kersjes pikken @Hopper en mijn eigen gedachten en metafoor erop loslaten.Hopper schreef:In wetende toestand heeft de ziel kennis van zichzelf. Dat is optioneel in ieder mens.
......................
gaat de mens -leeg zijnde van zelf- wederom de wereld in en heeft er een vernieuwde verhouding mee.
Zonder voorkennis en een open mind, kan een mens meer leren, dan op een basis van verkeerde gestabiliseerde en uitgekristalliseerde info.Darwin1986 schreef: 07 apr 2022, 20:29 Dit is toch voor de rest van de mensheid adabpakrara?
Grappig dat je dat dan "leeg zijn van zelf" noemt..
Wat je bent dan helemaal niet leeg van zelf maar juist vol van jezelf, zo vol dat je anderen onwetend noemt en jezelf wetend.
Metaforisch uitgedrukt, ...............misschien kun je terugkeren naar de kern, de ziel van waar het om gaat bij overleveringen.
Ik weet het........een beetje ver gezicht, zeker voor mensen die moeite hebben met metaforen.
Niet negatief bedoeld, maar indachtig iets wat je zelf ooit aangaf.
Wil ik je bij deze mijn metafoor meegeven.
Deze kern of ziel van waar het om gaat bij de onderzoeken en ontdekkingen van Darwin, is fysiek teruggevonden.
Het bewijs van zijn onderzoekingen en zijn originele tekening als uitleg.
En dat zal dan best wel wartaal zijn bij sommige anderen.
Darwins notitieboekjes duiken na 22 jaar op in roze tasje
De unieke boekjes zijn miljoenen waard en bevatten onder meer de 'Evolutieboom', een getekende stamboom die de opbouw van het dierenrijk en de afstamming van levende organismen laat zien.
Darwin was net teruggekeerd van de Galapagos-eilanden aan boord van het schip de Beagle toen hij het tekende. "Het zijn enkele van de opmerkelijkste documenten in de hele geschiedenis van de wetenschap", zegt hoogleraar Geschiedenis van de universiteit, Jim Secord tegen de BBC.