Darwin1986 schreef: ↑09 apr 2022, 18:56
Maria K schreef: ↑09 apr 2022, 18:10
Ik denk dat iedereen daar al zijn woordje over gezegd heeft.
Kun je dat een keer laten rusten?
En er alleen van leren hoe verder met dit soort uitspraken om te gaan.
ik begrijp jou niet. Ik constateer alleen hetzelfde als jij en dat doe ik met een voorbeeld. Wat is daar mis mee?
Ik heb hier gisteren niet op gereageerd, omdat ik het toen niet goed onder woorden kon brengen hoe en waarom ik hierover dacht.
Ook om niet al te veel metadiscussie te krijgen, die afleidt van dit topic.
Het voelde toen niet goed. Dan zwijg ik liever.
Maar ik wil het nu toch verhelderen.
Een voorbeeld geven is natuurlijk niet verkeert.
Maar een vorig onderwerp, waar al zoveel over is gezegd en herkauwd, t/m ruzie en modbreaks, brengt geen licht
nu in de duisternis.
Ook is een oud voorbeeld steeds te ingewikkeld geworden om het te overzien en te doorzien.
Het kan bijdragen binnen een discussie als verluchting, maar alleen met een link naar een duidelijk voorbeeld.
Daar moeten dan duidelijk de details van het voorbeeld, zonder dit topic verder te corrumperen.
Maar niet als alleen als de metadiscussie, inclusief het oordeel, wordt herhaald.
Ik probeer het soms aan te kaarten, direct als ik het zie.
Alleen al op deze laatste bladzijde is het duidelijk voor wie een beetje het licht kan zien.
Maar lang niet altijd, als er al voldoende over wordt gezegd door anderen.
Maar bij het in detail gaan, zal ik meestal en zo mogelijk ook duidelijk naar de bron verwijzen, waar ik het ben tegengekomen.
Is dat al te lang geleden of te ingewikkeld om de vinger op de zere plek te leggen met een viewtopic, dan laat ik het erbij.
Wel als ik hetgeen ik me herinner direct kan vinden, soms later nog.
Anders brengt het alleen verder gebakkelei, wat tot niets leidt.
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.