hopper schreef: ↑18 apr 2022, 21:23
Mullog schreef: ↑18 apr 2022, 21:14
Dat antwoord zou ik kopen als je ergens anders niet zou hebben geschreven Daar spreekt namelijk een vorm van voldoening uit. En wat is er subjectiever dan voldoening? Niets menselijks is je vreemd
En zo blijft @Mullog in de
overtuiging leven dat er 'iemand' aanwezig is bij hem.
Met 'de staart tussen de benen vertrekken' is een normale uitdrukking en hetgeen @Darwin deed.
Ik heb er geen voldoening over, ik negeerde hem.
Toch spreek ik evengoed het moderaat op aan, dat zij zo een onverlaat zijn gang laat gaan.
En dan kun jij wederom opmerken: "zie je wel dat het je wat doet!"
Dan manifesteert het 'iemand ziet iemand' zich.
Correctie
Met 'de staart tussen de benen vertrekken' is een normale uitdrukking en hetgeen @Darwin deed.
is een oordeel. Als je het neutraal had willen brengen had je alleen vermeld dat hij vertrokken was (wat overigens ook volstrekt irrelevante informatie zou zijn geweest).
De uitdrukking betekent dat iemand afdruipt, wat bepaald geen positief oordeel is. Overigens noemde je Darwin ook
sneerder wat ook een expliciet negatief oordeel is. Alleen al het feit dat je het op deze manier vermeld is naar mijn bescheiden mening voldoende onderbouwing om te concluderen dat je er enige voldoening uit hebt gehaald. De wijze waarop je er nu op reageert komt op mij over als
passief agressief.
Ik weet niet of er iemand bij mij aanwezig is. Wat ik wel weet is dat er iemand bij jou aanwezig is. Hoezeer je dat ook moge tegenstaan.
En je hebt natuurlijk het volste recht het moderaat aan te spreken op waar je het dan ook op aan wilt spreken.
En je hebt gelijk, ik maak een soort van
"zie je wel" opmerking. Als verdediging wil ik daarbij wel opmerken dat ik probeer uit te leggen waarom ik de
"zie je wel" maak.