Dat klopt, maar voor mij zijn nu juist de visies over na-de-dood essentieel en daar hebben jullie alle drie een totaal verschillende visie op.Yours schreef: ↑24 jul 2022, 15:03Het zijn inderdaad 3 verschillende visies, maar de overeenkomst is dan weer dat we alle drie de essentie van het Zijn van de Ene kennen.peda schreef: ↑24 jul 2022, 14:47
Inderdaad is de visie van Messenger dat na een aards leven de "'tijdelijke verduistering "" van de Godsvonk is opgeheven en de Godsvonk weer terugkeert naar de Hemel, volledig losstaand van hoe het leven op aarde er heeft uitgezien. In jouw visie is dat anders. Slechte levensinvulling, dan een langere verduistering via reïncarnatie in nieuwe stoffelijke levens en geen terugkeer naar de Al-Bron. Terugkeer naar de Al-Bron kan eerst dan plaats vinden wanneer er geen slecht karma meer "' meereist "'.
Bij Hopper is het christus-ik tijdens het aardse avontuur niet verduisterd, maar Hopper doet geen na-de-dood-uitspraken over de toekomst van het christus-ik.
3 verschillende esoterische visies, maar m.i. wel verschillend in essentie.
Bij Hopper kan het zijn dat de Identiteit van de Godsvonk ( christen-ik ) na de dood ophoudt te bestaan, Hopper doet er geen uitspraak over. Bij Messenger en in jouw optiek is dat nadrukkelijk niet het geval, maar de toekomst na-de-dood bij jullie beiden is in het esoterisch landschap een geheel andere.