Niemand had het over 'The Origin of Species'. Wat trouwens een boek is van ongeveer 150 jaar oud, we zijn een stukkie verder in de tijd he.Eliyahu schreef: ↑14 sep 2022, 14:20Bs"dDat_beloof_ik schreef: ↑14 sep 2022, 08:05 H"p Drwin,
Het is geen probleem om 'een voorkeur voor een boek te hebben', zoals jij dat zegt. Qua objectiviteit wordt het wel een probleem als je dat boek als autoriteit gaat zien, waarbinnen alles moet passen. Dan ben je namelijk niet meer objectief, maar werk je vanuit een tunnelvisie.
Dat is wat hij heeft ingezien en jij (nog) niet.
Ik zie dat prima, maar ik zie dat IEDEREEN tunnelvisie heeft. Voor de evo's moet alles in "The Origin of Species" passen.
Iedereen heeft zijn vooroordelen, en alleen door de zaken van alle kanten te bekijken kan je de waarheid vinden.
Ik heb ook die sterke eigenschap; toen ik er achter kwam dat het christendom het bij het verkeerde eind heeft, toen ben ik overgestapt naar een andere religie.Wat betreft de 2e stelling, over Genesis. Ook dat is juist relevant vanwege dezelfde reden. Hij geeft aan er achter te zijn gekoen dat één van zijn uitgangspunten bij het schrijven van zijn boek niet klopt.
Wat betreft je opmerking 'woke genoeg'; je gaat helemaal niet in op wat je aanhaalt, en dat gaat over het geweld namens God in het OT.
Wat jij benoemt als feiten in zijn boek. zijn in feite conclusies waarvan hij nu aangeeft dat die zijn getrokken op verkeerde gronden. Dan ben je niet van de kar gevallen, dan heb je iets geleerd en durf je aan te geven dat eerdere standpunten verkeerd waren. Dat is een sterke eigenschap van mensen.
Jij hebt die eigenschap niet; je trekt nog steeds conclusies op verkeerde gronden, je bent alleen van geloof veranderd en denkt dat je nu Jood bent. Dat was je nooit en kun je nooit worden ook.