Yours schreef: ↑19 jan 2023, 17:14
Nogal wat mensen die ongelovig zijn, leiden een rechtvaardiger/netter leven dan gelovigen. Is het dan rechtvaardig dat die ongelovigen naar de hel gaan?
OK, ik neem die tijd gewoon...had mijn laptop eigenlijk al uitgeschakeld, maar goed...
Euhm...een voorbeeld.
je zit in je wiskunde examen...je weet geen antwoorden op te schrijven, maar in plaats daarvan heb je geniale scheikundige ideeen opgeschreven.
Het resultaat is, hoe geniaal jouw ideeen zijn, voor je wiskunde examen zal je falen.
lang voordat Adam op deze wereld zijn gezet bestond onze zielen inmiddels. God heeft ons bijeengeroepen en ons gevraagd "wie is uw heer?"
Wij hebben geantwoord "U bent onze heer"
Dit gebeurtenis wordt de Kalu Bala gebeurtenis, Qalu Bala Covenant genoemd. kan je opzoeken.
natuurlijk kan het niet ontkend worden als de aanwezigheid van God waarneembaar is, maar zou je hetzelfde antwoorden als dat niet zo was?
We zijn hier om dat zelf te ervaren...we zijn hier om God te zoeken.
God weet het antwoord al van te voren, dus Hij heeft deze test niet nodig. Echter deze fase is noodzakelijk voor ons om Gods oordeel over ons te kunnen begrijpen. Door hier op aarde te leven, worden we getuige van onze eigen keuzes en beslissingen en daden...dus als God ons dan in de hemel of hel plaatst, weten we waar het aan ligt.
Dus waar het eigenlijk om gaat hier is, geloof ik in God of niet? dat bepaalt je eindbestemming.
er zullen een hoop mensen zijn die in God geloven, maar op de wereld een hoop narigheid uitgehaald hebben.
Die mensen kunnen duizenden jaren zwaar gestraft worden....uiteindelijk lopen ze op de dag des oordeels zondevrij de hemel in.
er zullen ook mensen zijn die een leven lang als Gandhi geleefd hebben, veel goede daden gedaan hebben, maar geen korreltje in God geloven...
Die mensen verblijven duizenden jaren in de mooiste tuinen, maar als de dag des Oordeels uitbreekt, vallen ze toch uiteindelijk in hun permanente eindbestemming wat de hel is.
Beide kanten worden meer dan overvloedig gecompenseerd...zodat niemand kan klagen dat hem onrecht aangedaan is.