Nee maar als je op wintersport gaat accepteer je ineens de koude wel weer, die je anders niet accepteert. Het gaat om het wel of niet accepteren van wat is tegenover dat wat je ervan kan maken.Petra schreef: ↑09 mar 2024, 12:36Imo zit het niet zo in elkaar.
Het is niet zo dat "we" in die tegenstellingen leven.
Als ik het te koud heb, wil ik het warmer hebben. En omgekeerd. Als ik me behaaglijk voel is het dikke prima en ga ik niet wat anders zitten willen.
Als ik op de wintersport ga doe ik dat niet omdat ik het dan koud wil hebben maar omdat ik zin heb om te skiën, en dat doe je omdat je dat leuk vindt.
Evenals ik als ik lekker in het zonnetje op de boot zit, wil gaan waterskiën omdat ik dat leuk vind, niet omdat ik denk 'ik wil het niet droog hebben'.
"We willen steeds dat wat niet is. waarom willen we niet wat is?"
Nee joh. Als je fijn met een goed boek, en een lekker wijntje in 't zonnetje met een bord met gamba's zit te genieten, dan denk je toch echt niet..potverdorie dit wil ik niet. Ik wil het nu koud hebben en honger en dorst hebben ofzo.
Trouwens.. wat die "we" betreft.. inderdaad willen "we" niet altijd hetzelfde. Een goed voorbeeld is de eeuwige strijd tussen mannen en vrouwen om de kachel hoger of lager te zetten. Vrouwen hebben (in het algemeen) namelijk wat graadjes hoger nodig dan mannen. Dus "we" willen ons allemaal wel behaaglijk voelen, maar hebben daar verschillende temperaturen voor nodig.
Blijkbaar willen we er liever iets van maken dat anders is, al is wat is, soms weer wat we er van maken op een ander moment.
En inderdaad zullen er vast wel momenten zijn van “Nu is het goed”, maar eigenlijk zodra je dit zo bedenkt slaat het al weer om, want dan blijk je nog een afwas te hebben, of moet er nodig gestofzuigd worden.
Qua mannen en vrouwen is er ook een verschil in opvatting wanneer er bijvoorbeeld gestofzuigd moet worden. Vrouwen zijn vaker slecht in de boel de boel laten, en dat is hier de filosofie waar het om gaat. De boel de boel laten. Dieren doen dat vrijwel allemaal, ik weet geen uitzondering. Wel persoonlijke verzorgen natuurlijk, en nestverzorging, maar verder…