Zonde

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Michelangelo2
Berichten: 382
Lid geworden op: 06 aug 2023, 22:16
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Michelangelo2 »

Messenger schreef: 17 jul 2024, 12:02
Michelangelo2 schreef: 17 jul 2024, 11:59

Nee, dat is zeker niet waar. Bidden is praten of denken naar God, tot God. Maar hij die denkt dat er iemand terugpraat... Dat klopt niet. Net zoals in Handelingen antwoordt God door het geven van geest. En daarom gaat het. Hoe meer hoe beter.
God is almachtig, kan alles, maar communiceren kan God niet?
Hij kiest ervoor om geest te geven. Ik vind dat heel duidelijk. Als ik zou moeten afgaan op het identificeren van stemmen die ik denk te horen dan gaat verbeelding al snel een grote rol spelen.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10622
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Michelangelo2 schreef: 17 jul 2024, 13:57
Messenger schreef: 17 jul 2024, 12:02
God is almachtig, kan alles, maar communiceren kan God niet?
Hij kiest ervoor om geest te geven. Ik vind dat heel duidelijk. Als ik zou moeten afgaan op het identificeren van stemmen die ik denk te horen dan gaat verbeelding al snel een grote rol spelen.
Ik heb geen idee wat je bedoelt met geest geven.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Michelangelo2
Berichten: 382
Lid geworden op: 06 aug 2023, 22:16
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Michelangelo2 »

Messenger schreef: 17 jul 2024, 14:19
Michelangelo2 schreef: 17 jul 2024, 13:57

Hij kiest ervoor om geest te geven. Ik vind dat heel duidelijk. Als ik zou moeten afgaan op het identificeren van stemmen die ik denk te horen dan gaat verbeelding al snel een grote rol spelen.
Ik heb geen idee wat je bedoelt met geest geven.
De bijbel beschrijft dat mensen geest krijgen van God. Dat gebeurt meer dan eens. Die teksten zul je vast en zeker zijn tegengekomen. Noem het kracht, noem het wijsheid, noem het een stukje van God zelf.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10622
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Michelangelo2 schreef: 17 jul 2024, 14:30
Messenger schreef: 17 jul 2024, 14:19
Ik heb geen idee wat je bedoelt met geest geven.
De bijbel beschrijft dat mensen geest krijgen van God. Dat gebeurt meer dan eens. Die teksten zul je vast en zeker zijn tegengekomen. Noem het kracht, noem het wijsheid, noem het een stukje van God zelf.
Dat zal ik dan ook gekregen hebben.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
peda
Berichten: 21408
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door peda »

Wanneer "' geest krijgen "" tevens zou betekenen inzicht krijgen, dan is de cirkel weer rond.
Tijdens het gebed verkrijgt de mens middels de Geest inzicht, maar dat inzicht waaiert qua inhoud individueel uiteen, anders zou er sprake zijn van precies hetzelfde geloofs-inzicht en daar is nu geen sprake van. Mijn bonte stoet van velerlei godsbeelden-inzichten, waaraan dezelfde Geest ten grondslag ligt.
Michelangelo2
Berichten: 382
Lid geworden op: 06 aug 2023, 22:16
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Michelangelo2 »

peda schreef: 17 jul 2024, 15:01 Wanneer "' geest krijgen "" tevens zou betekenen inzicht krijgen, dan is de cirkel weer rond.
Tijdens het gebed verkrijgt de mens middels de Geest inzicht, maar dat inzicht waaiert qua inhoud individueel uiteen, anders zou er sprake zijn van precies hetzelfde geloofs-inzicht en daar is nu geen sprake van. Mijn bonte stoet van velerlei godsbeelden-inzichten, waaraan dezelfde Geest ten grondslag ligt.
Over vruchten en gaven van de geest valt een en ander te lezen in de bijbel. Bijvoorbeeld Galaten. Een opvallende vind ik Numeri 11:25 en verder. Mozes wordt volledig in beslag genomen door de Hebreeën die om raad vragen. Zijn schoonvader stelt daarom voor ouderen te benoemen. Waarna God geest wegneemt van Mozes en verdeelt over de 70 ouderen. Dat vind ik fascinerend. Mozes had dus genoeg geest voor 70 ouderen?
En ik denk dat er dus veel lagen in die geest zitten. Wijsheid, geduld, liefde, etc Het was meer dan alleen maar kracht en energie. Geen blikje redbull.
Overigens ging Mozes daarna ook de mist in toen er water uit de rots moest komen. De eerste keer was ver daarvoor.
peda
Berichten: 21408
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door peda »

Michelangelo2 schreef: 17 jul 2024, 15:46
peda schreef: 17 jul 2024, 15:01 Wanneer "' geest krijgen "" tevens zou betekenen inzicht krijgen, dan is de cirkel weer rond.
Tijdens het gebed verkrijgt de mens middels de Geest inzicht, maar dat inzicht waaiert qua inhoud individueel uiteen, anders zou er sprake zijn van precies hetzelfde geloofs-inzicht en daar is nu geen sprake van. Mijn bonte stoet van velerlei godsbeelden-inzichten, waaraan dezelfde Geest ten grondslag ligt.
Over vruchten en gaven van de geest valt een en ander te lezen in de bijbel. Bijvoorbeeld Galaten. Een opvallende vind ik Numeri 11:25 en verder. Mozes wordt volledig in beslag genomen door de Hebreeën die om raad vragen. Zijn schoonvader stelt daarom voor ouderen te benoemen. Waarna God geest wegneemt van Mozes en verdeelt over de 70 ouderen. Dat vind ik fascinerend. Mozes had dus genoeg geest voor 70 ouderen?
En ik denk dat er dus veel lagen in die geest zitten. Wijsheid, geduld, liefde, etc Het was meer dan alleen maar kracht en energie. Geen blikje redbull.
Overigens ging Mozes daarna ook de mist in toen er water uit de rots moest komen. De eerste keer was ver daarvoor.
Inderdaad is "" inspiratie door de Geest "" makkelijker in theorie gezegd dan in de praktijk zichtbaar.
Geen mens is qua aanleg, karakter en opgedane levenservaringen dezelfde, dus dat ieder mens standaard omgaat met gelijke inhoudelijke invulling van wijsheid, geduld, liefde etc is m.i. een utopie. Niet voor niets heb ik het bij voortduring over de bonte stoet van persoonlijke inzichten en niet over de niet bestaande standaard-mens. Zelf vind ik de "' vele-lagen-leer "" een heel mooie en daarom kan ik niet veel met letterlijk lezen van woorden.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9281
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 16 jul 2024, 09:57
Alpha schreef: 16 jul 2024, 09:28 Met wat de Bijbel leert.
Jouw mening is m.i. in strijd daarmee.

Hij eist exclusieve toewijding.
Nee God eist niets, de mens heeft een vrije wil en de liefde van God is zonder voorwaarden en onbegrensd.
Alpha schreef: Als maker van de schepping kan en mag hij dat eisen.
Hij kan daarom beoordelen wat goed en wat kwaad is.
Hij is de wetgever.
Wederom neen, God eist niets van de mens vanwege de vrije wil en God heeft ook niets nodig van de mens vanwege dat God almachtig en volmaakt is en alomtegenwoordig is.
Alpha schreef: Je geeft allerlei termen zonder een onderbouwing.
Net als demonstranten roep je maar wat, m.i. zonder inzicht.
Denk niet dat jij inzichten hebt en onderbouwen doe je jouw Godsbeeld niet. Het is eerder ondermijning van het Godsbeeld door God af te schilderen als angst in plaats van liefde, machteloosheid in plaats van almachtig, onvolmaakt in plaats van volmaakt, onwetend in plaats van alwetend, kwetsbaar in plaats van onkwetsbaar en behoeftig/hulpbehoevend in plaats van behoefteloos.
Kortom, je reduceert God tot een kleine god.

God ligt er niet wakker van, God is immers niet te kwetsen.
Lees eens de Bijbel.
Jij bepaalt niet wat JHWH wel of niet moet doen.
Ik probeer slechts te tonen wat de Bijbel werkelijk leert. (2 Tim. 4:3, 4.)

Jesaja 55:
8 ‘Want mijn gedachten zijn niet jullie gedachten en jullie wegen zijn niet mijn wegen’, verklaart Jehovah.  
9 ‘Want zoals de hemel hoger is dan de aarde, zo gaan mijn wegen jullie wegen te boven en mijn gedachten jullie gedachten. NWV.

Kennelijk wil je een "wereldkampioen" leren hoe hij kan winnen.
Vervolgens kan je dan zeggen: "we hebben gewonnen".
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9281
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 16 jul 2024, 10:56
Alpha schreef: 16 jul 2024, 09:28 Met wat de Bijbel leert.
Jouw mening is m.i. in strijd daarmee.

Hij eist exclusieve toewijding.
Als maker van de schepping kan en mag hij dat eisen.
Hij kan daarom beoordelen wat goed en wat kwaad is.
Hij is de wetgever.

Je geeft allerlei termen zonder een onderbouwing.
Net als demonstranten roep je maar wat, m.i. zonder inzicht.
Mij lijkt het dat jou elk inzicht ontbreekt.
Zodra je met iets geen raad weet gooi je standaard uit:
Dat de ander het niet begrijpt, daarna begin je over iets anders.
Het is bekend, dat veel mensen de Bijbelse leer niet wensen te aanvaarden.

Vaak heeft men een "muis syndroom".
Vervolgen zegt de muis: "wat stampen we, hè".

Desgewenst kan ik die illustratie uitleggen, als je wilt.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3032
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tiberius Claudius »

Messenger schreef: 17 jul 2024, 14:19
Michelangelo2 schreef: 17 jul 2024, 13:57

Hij kiest ervoor om geest te geven. Ik vind dat heel duidelijk. Als ik zou moeten afgaan op het identificeren van stemmen die ik denk te horen dan gaat verbeelding al snel een grote rol spelen.
Ik heb geen idee wat je bedoelt met geest geven.
Misschien iets als: De Geest van Hout?
Ook wel Houtgeest genoemd.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3032
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tiberius Claudius »

Alpha schreef: 23 jul 2024, 11:12
Tiberius Claudius schreef: 16 jul 2024, 10:56
Mij lijkt het dat jou elk inzicht ontbreekt.
Zodra je met iets geen raad weet gooi je standaard uit:
Dat de ander het niet begrijpt, daarna begin je over iets anders.
Het is bekend, dat veel mensen de Bijbelse leer niet wensen te aanvaarden.

Vaak heeft men een "muis syndroom".
Vervolgen zegt de muis: "wat stampen we, hè".

Desgewenst kan ik die illustratie uitleggen, als je wilt.
Dit soort reacties is precies wat ik bedoelde. :)
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9281
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

PET schreef: 17 jul 2024, 06:25 Messenger: "Wederom neen, God eist niets van de mens vanwege de vrije wil en God heeft ook niets nodig van de mens vanwege dat God almachtig en volmaakt is en alomtegenwoordig is."

U heeft de mond vol over God maar u leest de Bijbel niet. Hier staat wat God van u eist:

Hij heeft u bekend gemaakt, o mens! wat goed is; en wat eist* de HEERE van u, dan recht te doen, en weldadigheid lief te hebben, en ootmoediglijk te wandelen met uw God? (Micha 6:8)
Inderdaad.

Dezelfde tekst begrijpelijk weergegeven in de NWV:

Micha 6:8 Hij heeft jou, mens, verteld wat goed is. En wat verlangt * Jehovah van je? Niets anders dan recht te doen, loyaliteit te koesteren en bescheiden te wandelen met je God! NWV.

* Het gebruikte woord is hier: דּוֹרֵ֣שׁ dō-w-rêš.
Het kan met eisen of verlangen vertaald worden.



Exodus 34:
14 Je mag je niet voor een andere god neerbuigen, want van Jehovah is bekend dat hij volledige toewijding eist. Ja, hij is een God die volledige toewijding eist.

Nahum 1:
 2 Jehovah is een God die volledige toewijding eist en wraak neemt. Jehovah neemt wraak, hij staat klaar om zijn woede te uiten.
Jehovah neemt wraak op zijn tegenstanders, hij bewaart zijn woede voor zijn vijanden.
 3 Jehovah wordt niet snel kwaad en is groot in kracht, maar Jehovah zal de schuldigen nooit ongestraft laten.
In verwoestende wind en storm gaat hij zijn weg, de wolken zijn het stof van zijn voeten. NWV.

2 Een ijverig God en een wreker is de HEERE, een wreker is de HEERE, en zeer grimmig; een wreker is de HEERE aan Zijn wederpartijders, en Hij behoudt [den] [toorn] Zijn vijanden.
3 De HEERE is lankmoedig, doch van grote kracht, en Hij houdt [den] [schuldige] geenszins onschuldig. Des HEEREN weg is in wervelwind, en in storm, en de wolken zijn het stof Zijner voeten. SV
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9281
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 23 jul 2024, 11:23
Alpha schreef: 23 jul 2024, 11:12 Het is bekend, dat veel mensen de Bijbelse leer niet wensen te aanvaarden.

Vaak heeft men een "muis syndroom".
Vervolgen zegt de muis: "wat stampen we, hè".

Desgewenst kan ik die illustratie uitleggen, als je wilt.
Dit soort reacties is precies wat ik bedoelde. :)
Als Snap snapt, wat Snip snapt en Snip snapt wat Snap snapt, dan zijn we wat verder.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9281
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 17 jul 2024, 08:11
PET schreef: 17 jul 2024, 06:25 Messenger: "Wederom neen, God eist niets van de mens vanwege de vrije wil en God heeft ook niets nodig van de mens vanwege dat God almachtig en volmaakt is en alomtegenwoordig is."

U heeft de mond vol over God maar u leest de Bijbel niet. Hier staat wat God van u eist:

Hij heeft u bekend gemaakt, o mens! wat goed is; en wat eist de HEERE van u, dan recht te doen, en weldadigheid lief te hebben, en ootmoediglijk te wandelen met uw God? (Micha 6:8)
Voor jou is de bijbel misschien gezaghebbend, wellicht ben je er als kind mee grootgebracht.

Als ik de bijbel lees, accepteer ik niet alles voor zoete koek. Dat is misschien even wennen voor jou.
Hij begrijp deze tekst wel, denk ik:

Johannes 17:17 Heilig hen door de waarheid. Uw woord is waarheid. NWV


Markus 7:9 Ook zei hij tegen ze [de schriftgeleerden]: ‘Jullie zijn er goed in het gebod van God aan de kant te schuiven om vast te kunnen houden aan jullie tradities.

Deze tekst werd aangehaald:

Jesaja 29:13 Jehovah zegt: ‘Dit volk nadert mij met hun mond en ze eren mij met hun lippen, maar hun hart is ver van mij. Hun ontzag voor mij is gebaseerd op de voorschriften van mensen, die hun zijn aangeleerd. NWV.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3032
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tiberius Claudius »

Alpha schreef: 23 jul 2024, 11:48
Tiberius Claudius schreef: 23 jul 2024, 11:23
Dit soort reacties is precies wat ik bedoelde. :)
Als Snap snapt, wat Snip snapt en Snip snapt wat Snap snapt, dan zijn we wat verder.
Niet erg sterk moet ik zeggen.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9281
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 17 jul 2024, 09:08
PET schreef: 17 jul 2024, 08:56

Nee hoor, daar hoef ik niet aan te wennen. U zult aan iets heel anders moeten wennen terwijl u het helemaal niet wilt en ook niet meer kunt, maar dan is het te laat voor u.
Te laat? Waarvoor?
Als de schepper ingrijpt, in de tijd van het einde, is het inderdaad te laat.

2 Petrus 3:9 Jehovah is niet traag met het nakomen van zijn belofte, zoals sommigen denken, maar hij heeft geduld met jullie. Hij wil namelijk niet dat er iemand vernietigd wordt maar dat iedereen berouw krijgt.

1 Thessalonicenzen 5:2 Want jullie weten zelf heel goed dat Jehovah’s dag precies zo komt als een dief in de nacht.
Mattheüs 24:36 Van die dag en dat uur weet niemand iets af, ook de engelen in de hemel en de Zoon niet, maar alleen de Vader.
Mattheüs 24:14 En dit goede nieuws van het Koninkrijk zal op de hele bewoonde aarde worden gepredikt als een getuigenis voor alle volken, en dan zal het einde komen.

Het einde van alle ellende zoals: oorlogen, hongersnood, epidemieën, voedseltekorten, weerproblemen ect.


2 Timotheüs 3:
1 Maar weet dat er in de laatste dagen zware tijden zullen aanbreken die moeilijk te doorstaan zijn.
2 Want de mensen zullen alleen om zichzelf geven en om geld. Ze zullen verwaand zijn, arrogant, lasteraars, ongehoorzaam aan ouders, ondankbaar en ontrouw.
3 Ze zullen geen natuurlijke genegenheid hebben, voor geen enkele overeenkomst openstaan en kwaadsprekers zijn. Ze zullen onbeheerst en wreed zijn en geen liefde voor het goede hebben.
4 Ze zullen verraders zijn, roekeloos en opgeblazen van trots, met meer liefde voor genot dan liefde voor God.
5 Ze zullen een schijn van vroomheid hebben maar de kracht ervan niet blijken te bezitten. Keer je af van hen. NWV
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9281
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 23 jul 2024, 11:59
Alpha schreef: 23 jul 2024, 11:48 Als Snap snapt, wat Snip snapt en Snip snapt wat Snap snapt, dan zijn we wat verder.
Niet erg sterk moet ik zeggen.
Precies!
Het is een citaat uit de Snip en Snap revue.

Toen werd dat nog gesnapt.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9281
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

peda schreef: 17 jul 2024, 09:48 Voor mij is het zeer begrijpelijk dat Messenger de Stem van God die hij in de huidige tijd zelve hoort, een veel grotere betekenis geeft als de stem van god die anderen in het verre verleden hebben gehoord. Zelf hoor ik helemaal geen stem van god in mijn hoofd, dus ik voel mijzelf onbevangen en kijk in alle tuintjes van diegenen die het een en ander over God/ god weten te vertellen. Ondanks dat elk tuintje er wat de Godsbeeld-opvatting betreft anders uit ziet, doet zulks geen afbreuk aan mijn kijk plezier.
Dat soort "stemmen" zijn beslist niet van JHWH afkomstig.
Met de dood van de laatste apostel Johannes zijn die opgehouden.

Dat is het kenmerk van het aanbreken van de tijden der heidenen. (Luk. 21:23, 24)
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9281
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Michelangelo2 schreef: 17 jul 2024, 10:38
peda schreef: 17 jul 2024, 09:48 Voor mij is het zeer begrijpelijk dat Messenger de Stem van God die hij in de huidige tijd zelve hoort, een veel grotere betekenis geeft als de stem van god die anderen in het verre verleden hebben gehoord. Zelf hoor ik helemaal geen stem van god in mijn hoofd, dus ik voel mijzelf onbevangen en kijk in alle tuintjes van diegenen die het een en ander over God/ god weten te vertellen. Ondanks dat elk tuintje er wat de Godsbeeld-opvatting betreft anders uit ziet, doet zulks geen afbreuk aan mijn kijk plezier.
Als je God's stem denkt te horen dan klopt er iets niet want God praat niet meer rechtstreeks met mensen. Dat was voorbij met het overlijden van de laatste apostel. Toen was het klaar. Dus nieuwe stemmen die vertrouw ik voor geen meter. Dat is niet van God. Misschien wel van een god?
Toch iemand, die dat door heeft. :D

Johannes 14:30 Ik zal niet veel meer met jullie praten, want de heerser van de wereld komt eraan, en hij heeft geen vat op mij.

2 Korinthiërs 4:
3 Als er in werkelijkheid een sluier ligt over het goede nieuws dat we bekendmaken, dan is het gesluierd voor hen die vergaan,
4 voor de ongelovigen. De god van deze wereld heeft hun denken verblind zodat ze het licht niet zien van het glorieuze goede nieuws over de Christus, die het beeld van God is. NWV.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9281
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 17 jul 2024, 10:45
PET schreef: 17 jul 2024, 06:25 Messenger: "Wederom neen, God eist niets van de mens vanwege de vrije wil en God heeft ook niets nodig van de mens vanwege dat God almachtig en volmaakt is en alomtegenwoordig is."

U heeft de mond vol over God maar u leest de Bijbel niet. Hier staat wat God van u eist:

Hij heeft u bekend gemaakt, o mens! wat goed is; en wat eist de HEERE van u, dan recht te doen, en weldadigheid lief te hebben, en ootmoediglijk te wandelen met uw God? (Micha 6:8)
Hoe weet je zo zeker dat wat in de Bijbel staat klopt?
Jezus zei: "Uw woord is waarheid". (Joh 17:17).

Titus 1:2 en is gebaseerd op de hoop op het eeuwige leven dat God, die niet kan liegen, lang geleden heeft beloofd. NWV.
Zie Num 23:19.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9281
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 17 jul 2024, 10:59
Michelangelo2 schreef: 17 jul 2024, 10:38
Als je God's stem denkt te horen dan klopt er iets niet want God praat niet meer rechtstreeks met mensen. Dat was voorbij met het overlijden van de laatste apostel. Toen was het klaar. Dus nieuwe stemmen die vertrouw ik voor geen meter. Dat is niet van God. Misschien wel van een god?
God communiceert op vele manieren tegen iedereen. Niet iedereen heeft dat in de gaten. Spontane en geweldige ingevingen worden meestal genegeerd. Veel inspiratie wordt opzij gezet.

Vraag je eens af waarom God nu niet meer zou communiceren, is God de tong verloren?
Nee, hij is geduldig met u.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9281
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

peda schreef: 17 jul 2024, 11:43 Wanneer God niet communiceert, verwordt het "' bidden "" van/ door gelovigen m.i. tot praten met jezelf.
Nee, hij luistert.

Romeinen 10:
13 Want ‘iedereen die de naam van Jehovah aanroept, zal worden gered.
14 Maar hoe kunnen ze hem aanroepen als ze niet in hem geloven? En hoe kunnen ze in hem geloven als ze niet over hem hebben gehoord? En hoe kunnen ze horen zonder dat iemand predikt?
15 En hoe kunnen ze prediken als ze niet zijn uitgestuurd? Zoals er staat geschreven: ‘Prachtig zijn de voeten van degenen die goed nieuws over goede dingen bekendmaken!’

Mattheüs 24:14 En dit goede nieuws van het Koninkrijk zal op de hele bewoonde aarde worden gepredikt als een getuigenis voor alle volken, en dan zal het einde komen. NWV.
peda
Berichten: 21408
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door peda »

Alpha schreef: 23 jul 2024, 12:37
peda schreef: 17 jul 2024, 11:43 Wanneer God niet communiceert, verwordt het "' bidden "" van/ door gelovigen m.i. tot praten met jezelf.
Nee, hij luistert.

Romeinen 10:
13 Want ‘iedereen die de naam van Jehovah aanroept, zal worden gered.
14 Maar hoe kunnen ze hem aanroepen als ze niet in hem geloven? En hoe kunnen ze in hem geloven als ze niet over hem hebben gehoord? En hoe kunnen ze horen zonder dat iemand predikt?
15 En hoe kunnen ze prediken als ze niet zijn uitgestuurd? Zoals er staat geschreven: ‘Prachtig zijn de voeten van degenen die goed nieuws over goede dingen bekendmaken!’

Mattheüs 24:14 En dit goede nieuws van het Koninkrijk zal op de hele bewoonde aarde worden gepredikt als een getuigenis voor alle volken, en dan zal het einde komen. NWV.
Luisteren is bij mij niet gelijk aan communiceren.
De gelovige die meent Antwoord van God te krijgen, praat met zichzelf en geeft zijn/ haar eigen antwoord, dat niets te maken heeft met God.
Dat is precies wat ik bedoel met mijn bonte stoet. Een ieder, het eigen antwoord. Overigens prima in mijn optiek
Leon
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Zonde

Bericht door Leon »

peda schreef: 23 jul 2024, 12:58
Alpha schreef: 23 jul 2024, 12:37 Nee, hij luistert.

Romeinen 10:
13 Want ‘iedereen die de naam van Jehovah aanroept, zal worden gered.
14 Maar hoe kunnen ze hem aanroepen als ze niet in hem geloven? En hoe kunnen ze in hem geloven als ze niet over hem hebben gehoord? En hoe kunnen ze horen zonder dat iemand predikt?
15 En hoe kunnen ze prediken als ze niet zijn uitgestuurd? Zoals er staat geschreven: ‘Prachtig zijn de voeten van degenen die goed nieuws over goede dingen bekendmaken!’

Mattheüs 24:14 En dit goede nieuws van het Koninkrijk zal op de hele bewoonde aarde worden gepredikt als een getuigenis voor alle volken, en dan zal het einde komen. NWV.
Luisteren is bij mij niet gelijk aan communiceren.
De gelovige die meent Antwoord van God te krijgen, praat met zichzelf en geeft zijn/ haar eigen antwoord, dat niets te maken heeft met God.
Dat is precies wat ik bedoel met mijn bonte stoet. Een ieder, het eigen antwoord. Overigens prima in mijn optiek
De associatie bij “iedereen bonte stoet” was bij mij “verdeel en heers”.
[uit principe ben ik voor principes]
peda
Berichten: 21408
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door peda »

Leon schreef: 23 jul 2024, 13:01
peda schreef: 23 jul 2024, 12:58
Luisteren is bij mij niet gelijk aan communiceren.
De gelovige die meent Antwoord van God te krijgen, praat met zichzelf en geeft zijn/ haar eigen antwoord, dat niets te maken heeft met God.
Dat is precies wat ik bedoel met mijn bonte stoet. Een ieder, het eigen antwoord. Overigens prima in mijn optiek
De associatie bij “iedereen bonte stoet” was bij mij “verdeel en heers”.
Bij mij de vrijheid van keuze van een overtuiging waarover naar mijn optiek geen zekerheid van Juistheid mogelijk is.
Dat anderen de bonte stoet gebruiken voor een "' verdeel en heers politiek "' is een gevolg.
Verdeel en heers volgt altijd het niet met elkaar eens zijn, overigens een normale menselijke eigenschap.
"'Mijn overtuiging is niet die van een ander "" , van dat credo hebben de nodigen in de geschiedenis wel persoonlijk voordeel genoten.
Laatst gewijzigd door peda op 23 jul 2024, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.