OF je wilt het hebben over het al of niet accepteren van: Het natuurlijk verloop in het algemeen.Leon schreef: ↑25 jul 2024, 09:28
Mijn persoonlijke voorkeur doet er eigenlijk niet toe, die is er voor de vorm bij. Het is een enorme dooddoener om het over persoonlijke voorkeuren te gaan hebben, en inhoudelijk niet meer ingaan op wat het betere, duurzame standpunt is, wat dankbaar en ondankbaar zijn. Er is geen enkele discussie mogelijk als je alles op persoonlijke voorkeur gooit. Bah.
OF je wilt het hebben over het al of niet accepteren van: Het natuurlijk verloop van sommige zaken.
Zodra we het over de 2e optie hebben, moeten we bedenken en benoemen wat dan die "sommige zaken" zijn, en zitten we in de wereld van de persoonlijke voor- en afkeuren. Tenminste ik zou niet weten hoe je anders "sommige zaken" kunt afbakenen. En al helemaal niet hoe je dan kunt beargumenteren met het predicaat "betere". Duurzame zou denk ik wel kunnen. Ecologische voetafdruk berekenen bv.
Maar goed. Laat ik dan een #sommige zaak# naar binnen gooien: Doof worden.
Nu ben ik benieuwd hoe je zonder persoonlijke voor- en afkeuren iets kunt afroepen over het wel of niet accepteren van het natuurlijk verloop door in te gaan op wat beter, duurzamer is en wat dankbaar niet dankbaar is.