Bonjour schreef: ↑06 nov 2024, 08:11
Eliyahu schreef: ↑06 nov 2024, 07:59
Haal ik het feit dat ALLE dinokarkassen positief testen voor C14 uit een oud boek?
Hp Drwn,
Afgezien dat ik niet denk dat het waar is, vraag ik me af of je onderzocht hebt hoe dit dan kan.
Bs"d
Vraag het google, en dan zal je zien dat het waar is.
En het kan omdat ze maar een paar duizend jaar oud zijn, en geen honderden miljoenen jaren.
Hoe komt C14 in dinobotten?
Alles wat leeft ademt C14 in uit de atmosfeer, en dat wordt geïntegreerd in het organisme.
Eliyahu schreef: ↑06 nov 2024, 07:59
Haal ik het feit dat mutaties geen nieuwe soorten kunnen maken uit een oud boek?
Dat is dus pertinent niet waar.
Ook dat is waar.
Voor een belangrijk deel zijn puntmutaties verantwoordelijk voor wat soms aangeduidt wordt als micro- of moleculaire evolutie, dat wil zeggen: De gedurende de evolutie steeds verdergaande vervanging van basen in homologe genen en van aminozuren in de daarmee corresponderende eiwitten. Maar ze hebben waarschijnlijk weinig van doen gehad met het veel meer omvattende verschijnsel in de evolutie, dat geleid heeft tot het ontstaan van steeds complexere levensvormen.Puntmutaties schijnen tijdens de hele evolutie met dezelfde frequentie te zijn voorgekomen en vertonen geen correlatie met gebeurtenissen die op een bepaald ogenblik nogal abrupt hebben geleid tot het verschijnen van nieuwe soorten.Christian de Duve, de levende cel, deel 2. C de Duve was a Nobel Prize-winning Belgian cytologist and biochemist.
Puntmutaties of chromosomale herschikking zijn op zichzelf maar een beperkte bron van variatie voor evolutie, omdat ze alleen maar een functie kunnen wijzigen, of één bepaalde soort functie kunnen veranderen in een andere.
An Introduction to Genetic Analysis, A.J.F. Griffiths, (university of Britisch Columbia) J.H. Miller, (university of California, Los Angeles) D.T. Suzuki, (university of Britisch Columbia) R.C. Lewinton, (Harvard University) W.M. Gelbart (Harvard University) 1996, blz 794
Bewijs stapelt zich op, dat evolutie van eiwit-sequenties niet de enige of zelfs de belangrijkste basis is van de evolutie van organismes.
Biochemistry, D. Voet, (university of Pennsylvania) J.G. Voet, (Swarthmore College) 1995
http://www.weloennig.de/Loennig-Long-Ve ... iation.pdf
"In accord with the law of recurrent variation, mutants in every species thoroughly examined (from pea to man) - whether naturally occurring, experimentally induced, or accidentally brought about - happen in a large, but nevertheless limited spectrum of phenotypes with either losses of functions or neutral deviations. Yet, in theabsence of the generation of new genes and novel gene reaction chains with entirely new functions, mutations cannot transform an original species into an entirely new one. This conclusion agrees with all the experiences and results of mutation research of the 20th century taken together as well as with the laws of probability. Thus, the law of recurrent variation implies that genetically properly defined species have real boundaries that cannot be abolished or transgressed by accidental mutations."
Maar als mutaties geen nieuwe soorten kunnen maken, wat maakt dan wel nieuwe soorten?
We weten het niet:
Darwins boek heette "Het ontstaan van de soorten", ondankst het feit dat hij deze vraag eigenlijk niet echt behandeld heeft; meer dan hondervijftig jaar later is het nog steeds grotendeels een mysterie hoe soorten precies ontstaan.
Chris Colby, The Talk Origens Archive, Introduction to evolutionary biology.
Huidige verkenningen van de nieuwe genetische en embryonale ontwikkelingsmechanismen - door gebruik te maken van de nieuwe technieken van de moleculaire biologie - zouden de lijst van potentiele mechanismen voor micro- en macro-evolutionaire verandering kunnen vergroten,. Misschien dat we dan zullen weten of het soort micro-evolutionaire onderscheiding dat optreedt als twee dochtersoorten van een groep reproductief geisoleerd raken,ook kan leiden tot nieuwe geslachten, families, of zelfs afdelingen.
Biology, N.K.Wessells (Stanford University) and J.L. Hopson, 1988, page 1074A large volume with a distinct evolutionist slant. A textbook for biology students.
Oftewel, nu weten we het niet, maar misschien weten we het dan.
Het is niet bekend of macro-evolutie plaatsvindt door niet-geleidelijk sprongen, noch is het duidelijk of er unieke mechanismen nodig zijn voor of niet-geleidelijke sprongen of macro-evolutie. Biology, blz 1075
Het is dus absoluut onduidelijk hoe macro-evolutie tot stand zou moeten komen.
Maar je moet veel beter lezen. Ik zeg niet dat je deze dingen uit een oud boek haalt. Ik zeg dat je bepaalde feiten zo wilt interpreteren dat het matcht met je oude boek.
Ik hoef niet bepaalde feiten zo te interpreteren dat ze overeenkomen met mijn oude boek, want de feiten komen simpelweg prima overeen met mijn oude boek, en gaan dwars tegen de evolutietheorie in.
https://sites.google.com/view/schepping ... lutie/home