De kolonisten dromen al van luxe villa's en strandleven in Gaza. En ook zijn ze flink bezig met de Westbank Palestijn-vrijmaken.peda schreef: Gisteren, 10:30 De Hamas elite weg uit Gaza, dat is de doelstelling van Israel.
Een wapenstilstand sluiten waarbij aan het einde van de overeenkomst de Hamas elite in Gaza haar gezag behoudt,
dat zie ik persoonlijk niet in het verschiet.
Hoe het doel precies bereikt zal gaan worden, dat weet ik ook niet.
STELLING;Israel heeft recht op haar totale verdediging.
-
- Man/Vrouw: M
Re: STELLING;Israel heeft recht op haar totale verdediging.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
-
Als Hamas weg is, met wie moet er dan vrede worden gesloten?peda schreef: Gisteren, 10:30 De Hamas elite weg uit Gaza, dat is de doelstelling van Israel.
Een wapenstilstand sluiten waarbij aan het einde van de overeenkomst de Hamas elite in Gaza haar gezag behoudt,
De Zionisten willen geen vrede, ze willen Gaza zuiveren van Palestijnen.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
-
In de ogen van Israel zijn alle Palestijnen Hamas, zelfs kinderen en vrouwen. Het morele vraagstuk waar de rest van de wereld voor staat is, laten we Israel haar werk afmaken? Of helpen we Israel met etnische zuivering door 6 miljoen Palestijnen elders te vestigen?peda schreef: Gisteren, 10:30 De Hamas elite weg uit Gaza, dat is de doelstelling van Israel.
De ware aard van het zelf kan pas onthuld worden als het volledig weg is.
-
Dat is duidelijk.Tiberius Claudius schreef: Gisteren, 11:12Als Hamas weg is, met wie moet er dan vrede worden gesloten?peda schreef: Gisteren, 10:30 De Hamas elite weg uit Gaza, dat is de doelstelling van Israel.
Israel wil geen Palestijnen met Hamas-Identiteit cq wat vriendelijker uitgedrukt, een onvriendelijke-Israel instelling.
Tot op heden hebben de Palestijnen met onvriendelijke Israel- bedoelingen in de gewelduiteenzettingen steeds grondgebied aan Israel moeten afstaan.
Zolang deze Israel onvriendelijke politiek de Palestijnse gemoederen ( keuze voor geweld ) blijft beheersen, zie ik de staat Israel steeds een stukje groter worden.
Het einde van de staat Israel en Palestijnse terugkeer naar de grondgebied-situatie van voor 1948 zie ik bij de huidige mondiale gegevenheden als "' dromen "'.
-
Ze willen helemaal geen Palestijn ongeacht wat die Palestijnen denken.peda schreef: Gisteren, 12:13Dat is duidelijk.Tiberius Claudius schreef: Gisteren, 11:12
Als Hamas weg is, met wie moet er dan vrede worden gesloten?
Israel wil geen Palestijnen met Hamas-Identiteit cq wat vriendelijker uitgedrukt, een onvriendelijke-Israel instelling.
Tot op heden hebben de Palestijnen met onvriendelijke Israel- bedoelingen in de gewelduiteenzettingen steeds grondgebied aan Israel moeten afstaan.
Zolang deze Israel onvriendelijke politiek de Palestijnse gemoederen ( keuze voor geweld ) blijft beheersen, zie ik de staat Israel steeds een stukje groter worden.
Het einde van de staat Israel en Palestijnse terugkeer naar de grondgebied-situatie van voor 1948 zie ik bij de huidige mondiale gegevenheden als "' dromen "'.
-
In Israel zelve leven ook Palestijnen, dus dat in Israel geen enkele Palestijn gewild wordt, is m.i. niet juist.Tiberius Claudius schreef: Gisteren, 12:19Ze willen helemaal geen Palestijn ongeacht wat die Palestijnen denken.peda schreef: Gisteren, 12:13
Dat is duidelijk.
Dat het tussen Israel en de aldaar levende Palestijnen geen koek en ei is, dat zal ik niet weerspreken, maar ik zie wel verschil tussen tussen "' geen Palestijnen willen "" en "" geen koek en ei "" zijn. In Israel domineert de Joodse Identiteit en niet de Palestijnse Identiteit, dat lijkt mij voor de bewoners duidelijk.
Wie dat anders ziet, wil de situatie terug voorafgaande aan 1948 en dat is in mijn optiek "' dromen "'.
-
Er gaan heel wat stemmen op om ook die (tweede rang burgers) uit hun rechten te zetten en te verwijderen.peda schreef: Gisteren, 12:36In Israel zelve leven ook Palestijnen, dus dat in Israel geen enkele Palestijn gewild wordt, is m.i. niet juist.Tiberius Claudius schreef: Gisteren, 12:19
Ze willen helemaal geen Palestijn ongeacht wat die Palestijnen denken.
Dat het tussen Israel en de aldaar levende Palestijnen geen koek en ei is, dat zal ik niet weerspreken, maar ik zie wel verschil tussen tussen "' geen Palestijnen willen "" en "" geen koek en ei "" zijn. In Israel domineert de Joodse Identiteit en niet de Palestijnse Identiteit, dat lijkt mij voor de bewoners duidelijk.
Wie dat anders ziet, wil de situatie terug voorafgaande aan 1948 en dat is in mijn optiek "' dromen "'.
Zal een kwestie van tijd zijn voordat gebeurt.
-
Zelf ben ik ook hoogst ongelukkig met wat daar gebeurt, maar ik zie wel dat momenteel Israel ( militair-technisch ) vele troefkaarten in de hand heeft.Tiberius Claudius schreef: Gisteren, 12:43Er gaan heel wat stemmen op om ook die (tweede rang burgers) uit hun rechten te zetten en te verwijderen.peda schreef: Gisteren, 12:36
In Israel zelve leven ook Palestijnen, dus dat in Israel geen enkele Palestijn gewild wordt, is m.i. niet juist.
Zal een kwestie van tijd zijn voordat gebeurt.
Wie er na het door velen verwachte vertrek van de Hamas -elite uit de Gaza strook aldaar het gezag zal gaan uitoefenen, dat wordt aan mij niet gevraagd.
Het zou mij niet verbazen dat zulks reeds door de dominante wereld- spelers is bepaald en dat Jan-met-de-pet het straks uit de krant mag lezen.
De oude elite verdwijnt, de nieuwe elite verschijnt. Veelal wordt een nieuwe elite niet democratisch gekozen, maar gewoon van buiten de direkte basis opgelegd. Het klinkt mij vertrouwd in de oren.
Zo lees ik op een ander forum een enorme inbreng aan persoonlijke ontboezemingen over de afloop van het "' drama "'.
Uiteraard geen grootste gemene deler qua oplossing, wel een veelheid aan gedachten.
De uitvoering inmiddels wordt door volledig Anderen geregeld, of het persoonlijk past of niet past. Zeker weten, dat wel.