Je bent kennelijk niet op de hoogte van joodse begrafenissen gebruiken.Tufkah schreef: 04 aug 2025, 16:52De natuurlijke mens is de 'dode' in deze uitspraak van Jezus. Dat is helder.Alpha schreef: 04 aug 2025, 16:24 Begrijp je dan waarom Jezus dit zei in vers:
21 Toen vroeg een ander, een van de discipelen, hem: ‘Heer, mag ik eerst teruggaan om mijn vader te begraven?’
22 Jezus antwoordde: ‘Blijf mij volgen, en laat de doden hun doden begraven. NWV.
Als zijn vader op dat ogenblik dood zou zijn geweest, dan zou de man daar bij het graf zijn geweest en niet naar Jezus hebben geluisterd.
Vanwege de warmte worden mensen, zoals gebruikelijk, nog dezelfde dag begraven.
Jezus vriend, Lazarus, was al vier dagen dood.
Joh 11:
23 Jezus zei tegen haar: Uw broer zal weer opstaan.
23 ‘Je broer wordt weer levend, Martha,’ zei Jezus.
24 Martha zeide tot Hem: Ik weet, dat hij opstaan zal in de opstanding ten laatsten dage.
39 Jezus zei: Neem de steen weg. Martha, de zuster van de gestorvene, zei tegen Hem: Heere, hij ruikt al, want hij ligt hier al voor de vierde dag.
43 En toen Hij dit gezegd had, riep Hij met een luide stem: Lazarus, kom naar buiten!
44 En de gestorvene kwam naar buiten, gebonden aan handen en voeten met grafdoeken, en zijn gezicht was omwonden met een zweetdoek. Jezus zei tegen hen: Maak hem los en laat hem weggaan. HSV.