De betekenis van Christus is gezalfde. Gezalfde lijkt mij toch echt op een persoon te duiden.Tufkah schreef: Gisteren, 20:23Waarom probeer jij mij een geloof op te leggen? Christus is geen persoon. Christus is het Woord , de werkende uitspraak van God. (Joh 1:1) Dat is geen taalspelletje, dat staat in het Evangelie. Dat de kerk er anders over denkt is mij bekend, maar er staat dan ook geschreven dat de volgeling Christus dient te volgen en niet een kerk. (Lucas 9:23-24)Mullog schreef: Gisteren, 18:43
God wordt door het overgrote merendeel van de gelovigen als een persoon gezien (misschien niet als mens maar wel acterend als een persoon, lees de bijbel er maar op na). Je maakt er nu een flauw taalspelletje van.
Ik probeer niks op je te projecteren. Ik heb eerder de indruk dat jij weereens niet begrepen hebt wat je zelf geschreven hebt en daarom het naar iets anders wil ombuigen.
Het feit dat je Christus volgt impliceert al iets als het volgen van een persoon.
Wat ik volg is uiteraard de werkende uitspraak van God en niet een of andere persoon. De persoon Jezus is niet meer gezien sedert het jaar 29. Deze werkende uitspraak spreekt God in het hart/ziel, mits het hart niet in beslag is genomen door het boze.
Verder probeer ik je niks op te leggen maar ik ben blij dat je naar aanleiding van tekst ergens over nadenkt.