Zonde

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Leon
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Zonde

Bericht door Leon »

peda schreef: 23 jul 2024, 13:06
Leon schreef: 23 jul 2024, 13:01

De associatie bij “iedereen bonte stoet” was bij mij “verdeel en heers”.
Bij mij de vrijheid van keuze van een overtuiging waarover naar mijn optiek geen zekerheid van Juistheid mogelijk is.
Dat anderen de bonte stoet gebruiken voor een "' verdeel en heers politiek "' is een gevolg.
Verdeel en heers volgt altijd het niet met elkaar eens zijn, overigens een normale menselijke eigenschap.
Mijn overtuiging is niet die van een ander, van dat credo hebben de nodigen in de geschiedenis wel persoonlijk voordeel genoten.
Bij mij maakt de referentie geen warme gevoelens los, maar ouderwetse dankbaarheid dat je een eigen mening mag hebben is er wel.
[uit principe ben ik voor principes]
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10604
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 23 jul 2024, 11:09
Messenger schreef: 16 jul 2024, 09:57
Nee God eist niets, de mens heeft een vrije wil en de liefde van God is zonder voorwaarden en onbegrensd.

Wederom neen, God eist niets van de mens vanwege de vrije wil en God heeft ook niets nodig van de mens vanwege dat God almachtig en volmaakt is en alomtegenwoordig is.

Denk niet dat jij inzichten hebt en onderbouwen doe je jouw Godsbeeld niet. Het is eerder ondermijning van het Godsbeeld door God af te schilderen als angst in plaats van liefde, machteloosheid in plaats van almachtig, onvolmaakt in plaats van volmaakt, onwetend in plaats van alwetend, kwetsbaar in plaats van onkwetsbaar en behoeftig/hulpbehoevend in plaats van behoefteloos.
Kortom, je reduceert God tot een kleine god.

God ligt er niet wakker van, God is immers niet te kwetsen.
Lees eens de Bijbel.
Jij bepaalt niet wat JHWH wel of niet moet doen.
Ik bepaal dat niet, het is gewoon zoals het is.

Begrippen als vrije wil, pure liefde, onvoorwaardelijk, almachtig en volmaakt snap jij niet.
Alpha schreef: Ik probeer slechts te tonen wat de Bijbel werkelijk leert. (2 Tim. 4:3, 4.)
Nee dat doe je niet, je dreunt wat verzen op die mijn punt telkens bevestigen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10604
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 23 jul 2024, 11:45
PET schreef: 17 jul 2024, 06:25 Messenger: "Wederom neen, God eist niets van de mens vanwege de vrije wil en God heeft ook niets nodig van de mens vanwege dat God almachtig en volmaakt is en alomtegenwoordig is."

U heeft de mond vol over God maar u leest de Bijbel niet. Hier staat wat God van u eist:

Hij heeft u bekend gemaakt, o mens! wat goed is; en wat eist* de HEERE van u, dan recht te doen, en weldadigheid lief te hebben, en ootmoediglijk te wandelen met uw God? (Micha 6:8)
Inderdaad.

Dezelfde tekst begrijpelijk weergegeven in de NWV:

Micha 6:8 Hij heeft jou, mens, verteld wat goed is. En wat verlangt * Jehovah van je? Niets anders dan recht te doen, loyaliteit te koesteren en bescheiden te wandelen met je God! NWV.

* Het gebruikte woord is hier: דּוֹרֵ֣שׁ dō-w-rêš.
Het kan met eisen of verlangen vertaald worden.



Exodus 34:
14 Je mag je niet voor een andere god neerbuigen, want van Jehovah is bekend dat hij volledige toewijding eist. Ja, hij is een God die volledige toewijding eist.

Nahum 1:
 2 Jehovah is een God die volledige toewijding eist en wraak neemt. Jehovah neemt wraak, hij staat klaar om zijn woede te uiten.
Jehovah neemt wraak op zijn tegenstanders, hij bewaart zijn woede voor zijn vijanden.
 3 Jehovah wordt niet snel kwaad en is groot in kracht, maar Jehovah zal de schuldigen nooit ongestraft laten.
In verwoestende wind en storm gaat hij zijn weg, de wolken zijn het stof van zijn voeten. NWV.

2 Een ijverig God en een wreker is de HEERE, een wreker is de HEERE, en zeer grimmig; een wreker is de HEERE aan Zijn wederpartijders, en Hij behoudt [den] [toorn] Zijn vijanden.
3 De HEERE is lankmoedig, doch van grote kracht, en Hij houdt [den] [schuldige] geenszins onschuldig. Des HEEREN weg is in wervelwind, en in storm, en de wolken zijn het stof Zijner voeten. SV
God eist helemaal niets en God heeft, almachtig als God is, geen vijanden. Jesaja 45 vers 5 t/m 7 lezen, dan lees je dat buiten de Heere er niets is.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10604
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 23 jul 2024, 11:48
Tiberius Claudius schreef: 23 jul 2024, 11:23
Dit soort reacties is precies wat ik bedoelde. :)
Als Snap snapt, wat Snip snapt en Snip snapt wat Snap snapt, dan zijn we wat verder.
Jij bent duidelijk geen Snip en geen Snap. ;)
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10604
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 23 jul 2024, 11:56
Messenger schreef: 17 jul 2024, 08:11
Voor jou is de bijbel misschien gezaghebbend, wellicht ben je er als kind mee grootgebracht.

Als ik de bijbel lees, accepteer ik niet alles voor zoete koek. Dat is misschien even wennen voor jou.
Hij begrijp deze tekst wel, denk ik:
Oh Heer oh Heer wanneer begrijpen ze de vrije wil en pure liefde eens een keer? :praying1: :praying1: :praying1:
Laatst gewijzigd door Messenger op 23 jul 2024, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10604
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Tiberius Claudius schreef: 23 jul 2024, 11:59
Alpha schreef: 23 jul 2024, 11:48 Als Snap snapt, wat Snip snapt en Snip snapt wat Snap snapt, dan zijn we wat verder.
Niet erg sterk moet ik zeggen.
Snip en Snap zijn zeer gedateerd, net als de bijbel. Niet meer van deze tijd.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10604
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 23 jul 2024, 12:12
Messenger schreef: 17 jul 2024, 09:08
Te laat? Waarvoor?
Als de schepper ingrijpt, in de tijd van het einde, is het inderdaad te laat.
Vanwege de vrije wil zal God niet oordelen over de vrije keuzes die je maakt en evenmin zal God ingrijpen (interveniëren).
Alpha schreef: 2 Petrus 3:9 Jehovah is niet traag met het nakomen van zijn belofte, zoals sommigen denken, maar hij heeft geduld met jullie. Hij wil namelijk niet dat er iemand vernietigd wordt maar dat iedereen berouw krijgt.
Pure liefde is onvoorwaardelijk en heeft geen behoefte aan berouw en zal ook niemand vernietigen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10604
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 23 jul 2024, 12:20
peda schreef: 17 jul 2024, 09:48 Voor mij is het zeer begrijpelijk dat Messenger de Stem van God die hij in de huidige tijd zelve hoort, een veel grotere betekenis geeft als de stem van god die anderen in het verre verleden hebben gehoord. Zelf hoor ik helemaal geen stem van god in mijn hoofd, dus ik voel mijzelf onbevangen en kijk in alle tuintjes van diegenen die het een en ander over God/ god weten te vertellen. Ondanks dat elk tuintje er wat de Godsbeeld-opvatting betreft anders uit ziet, doet zulks geen afbreuk aan mijn kijk plezier.
Dat soort "stemmen" zijn beslist niet van JHWH afkomstig.
Met de dood van de laatste apostel Johannes zijn die opgehouden.

Dat is het kenmerk van het aanbreken van de tijden der heidenen. (Luk. 21:23, 24)
Reken maar dat ik God heb leren kennen. God is nooit opgehouden met communiceren, ook al staat het in de bijbel anders.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10604
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 23 jul 2024, 12:25
Michelangelo2 schreef: 17 jul 2024, 10:38
Als je God's stem denkt te horen dan klopt er iets niet want God praat niet meer rechtstreeks met mensen. Dat was voorbij met het overlijden van de laatste apostel. Toen was het klaar. Dus nieuwe stemmen die vertrouw ik voor geen meter. Dat is niet van God. Misschien wel van een god?
Toch iemand, die dat door heeft. :D

Johannes 14:30 Ik zal niet veel meer met jullie praten, want de heerser van de wereld komt eraan, en hij heeft geen vat op mij.

2 Korinthiërs 4:
3 Als er in werkelijkheid een sluier ligt over het goede nieuws dat we bekendmaken, dan is het gesluierd voor hen die vergaan,
4 voor de ongelovigen. De god van deze wereld heeft hun denken verblind zodat ze het licht niet zien van het glorieuze goede nieuws over de Christus, die het beeld van God is. NWV.
Jullie hebben helemaal niks door. Jullie slaapwandelen. Geeft niet, ik help mee met jullie ontwaken. :praying1:
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10604
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 23 jul 2024, 12:32
Messenger schreef: 17 jul 2024, 10:59
God communiceert op vele manieren tegen iedereen. Niet iedereen heeft dat in de gaten. Spontane en geweldige ingevingen worden meestal genegeerd. Veel inspiratie wordt opzij gezet.

Vraag je eens af waarom God nu niet meer zou communiceren, is God de tong verloren?
Nee, hij is geduldig met u.
Nou dat treft, ik ben ook altijd geduldig met God.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10604
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 23 jul 2024, 12:37
peda schreef: 17 jul 2024, 11:43 Wanneer God niet communiceert, verwordt het "' bidden "" van/ door gelovigen m.i. tot praten met jezelf.
Nee, hij luistert.
Wel jammer dat jij niet luistert omdat je alleen de bijbel ziet als communicatie met God.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7881
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Zonde

Bericht door Petra »

Messenger schreef: 23 jul 2024, 14:24
Nou dat treft, ik ben ook altijd geduldig met God.
:lol: :flower1: :kiss1:
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10604
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Overigens ben ik van mening dat als God 2.000 jaar geleden voor de laatste keer tot mensen sprak, God in de huidige tijd volledig genegeerd kan worden.
Maar God communiceert nog altijd, en ik negeer God niet. Tenzij het onzin wordt en ik er geen chocola meer van kan maken.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Tufkah
Berichten: 2204
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tufkah »

God spreekt niet in aan maat gebonden woorden, wie God hoort spreken hoort hoogstwaarschijnlijk zichzelf.
De smalle Weg is niet moeilijk voor wie hem kwijt is.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10604
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Tufkah schreef: 25 jul 2024, 12:47 God spreekt niet in aan maat gebonden woorden, wie God hoort spreken hoort hoogstwaarschijnlijk zichzelf.
'Horen spreken' is niet aan de orde. Communicatie verloopt meer in gedachten en beelden, op vele manieren.
Het is niet per se auditief.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Tufkah
Berichten: 2204
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tufkah »

Messenger schreef: 25 jul 2024, 12:49
Tufkah schreef: 25 jul 2024, 12:47 God spreekt niet in aan maat gebonden woorden, wie God hoort spreken hoort hoogstwaarschijnlijk zichzelf.
'Horen spreken' is niet aan de orde. Communicatie verloopt meer in gedachten en beelden, op vele manieren.
Het is niet per se auditief.
Dat het maar helder is, mensen die stemmen horen zijn psychotisch.
De smalle Weg is niet moeilijk voor wie hem kwijt is.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10604
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Tufkah schreef: 25 jul 2024, 12:52
Messenger schreef: 25 jul 2024, 12:49
'Horen spreken' is niet aan de orde. Communicatie verloopt meer in gedachten en beelden, op vele manieren.
Het is niet per se auditief.
mensen die stemmen horen zijn psychotisch.
Dat hoeft dus niet zo te zijn, dat ze psychotisch zijn. Het wordt wat anders als stemmen dwingend worden, verwachtingen hebben en opdrachten geven, angst geven, je proberen te beïnvloeden.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 2144
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Zonde

Bericht door Yours »

Messenger schreef: 25 jul 2024, 12:56
Tufkah schreef: 25 jul 2024, 12:52

mensen die stemmen horen zijn psychotisch.
Dat hoeft dus niet zo te zijn, dat ze psychotisch zijn. Het wordt wat anders als stemmen dwingend worden, verwachtingen hebben en opdrachten geven, angst geven, je proberen te beïnvloeden.
In dat geval is er in mijn visie sprake van demonische entiteiten.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10604
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Yours schreef: 25 jul 2024, 13:10
Messenger schreef: 25 jul 2024, 12:56
Dat hoeft dus niet zo te zijn, dat ze psychotisch zijn. Het wordt wat anders als stemmen dwingend worden, verwachtingen hebben en opdrachten geven, angst geven, je proberen te beïnvloeden.
In dat geval is er in mijn visie sprake van demonische entiteiten.
Waarom denk je dat?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Leon
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Zonde

Bericht door Leon »

Tufkah schreef: 25 jul 2024, 12:52
Messenger schreef: 25 jul 2024, 12:49
'Horen spreken' is niet aan de orde. Communicatie verloopt meer in gedachten en beelden, op vele manieren.
Het is niet per se auditief.
Dat het maar helder is, mensen die stemmen horen zijn psychotisch.
Ja “psychotisch” is een verzamelnaam voor een ander vermogen om waar te nemen dan via de zintuigen alleen.
[uit principe ben ik voor principes]
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 2144
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Zonde

Bericht door Yours »

Messenger schreef: 25 jul 2024, 13:15
Yours schreef: 25 jul 2024, 13:10

In dat geval is er in mijn visie sprake van demonische entiteiten.
Waarom denk je dat?
Omdat het in mijn visie niet van de ‘Algoede God’ afkomstig kan zijn.

‘Zondaren’ die gestorven zijn en in de sfeer van de aarde blijven hangen, hebben de mogelijkheid om in hun nieuwe ‘energiegedaante’ contact te zoeken/binnen te dringen met/bij mensen die hier (ongewild) ‘open’ voor staan.

In het verleden heb ik contact gehad met iemand die hiermee te maken had.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10604
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Yours schreef: 25 jul 2024, 13:31
Messenger schreef: 25 jul 2024, 13:15
Waarom denk je dat?
Omdat het in mijn visie niet van de ‘Algoede God’ afkomstig kan zijn.

‘Zondaren’ die gestorven zijn en in de sfeer van de aarde blijven hangen, hebben de mogelijkheid om in hun nieuwe ‘energiegedaante’ contact te zoeken/binnen te dringen met/bij mensen die hier (ongewild) ‘open’ voor staan.

In het verleden heb ik contact gehad met iemand die hiermee te maken had.
Dat geldt in dat geval ook voor Mozes op de berg die werd toegesproken door een brandende bramenstruik en voor alle schrijvers van de bijbelboeken die beweren Gods Woord te verkondigen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2969
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tiberius Claudius »

Leon schreef: 25 jul 2024, 13:23
Tufkah schreef: 25 jul 2024, 12:52

Dat het maar helder is, mensen die stemmen horen zijn psychotisch.
Ja “psychotisch” is een verzamelnaam voor een ander vermogen om waar te nemen dan via de zintuigen alleen.
Dat lijkt me niet.
Het zijn mensen met de een of andere kortsluiting in hun bedrading.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Leon
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Zonde

Bericht door Leon »

Tiberius Claudius schreef: 25 jul 2024, 13:50
Leon schreef: 25 jul 2024, 13:23

Ja “psychotisch” is een verzamelnaam voor een ander vermogen om waar te nemen dan via de zintuigen alleen.
Dat lijkt me niet.
Het zijn mensen met de een of andere kortsluiting in hun bedrading.
okay dat weet je uit eigen ervaring?
[uit principe ben ik voor principes]
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2969
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tiberius Claudius »

Leon schreef: 25 jul 2024, 13:54
Tiberius Claudius schreef: 25 jul 2024, 13:50
Dat lijkt me niet.
Het zijn mensen met de een of andere kortsluiting in hun bedrading.
okay dat weet je uit eigen ervaring?
Niet nodig, mijn bedrading is in orde. :lol:
De wetenschap onderschrijft trouwens mijn verhaal en niet het jouwe.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?