chon schreef: 08 aug 2021, 05:23
Messenger schreef: 02 aug 2021, 07:42
God oordeelt niet (onvoorwaardelijke liefde) vanwege de vrije wil. God weet dat de uiteindelijke uitkomst perfect is, ongeacht hoe we onze vrije wil gebruiken.
God verwerpt je niet, God houdt innig en onvoorwaardelijk van elke mens ongeacht hoe je de vrije wil gebruikt.
Hitler heeft zijn vrije wil zo gebruikt.
En God houdt onvoorwaardelijk van hem???
Dat moet je mij eens duidelijk uitleggen!
Hitler handelde met zijn vrije wil, met steun van een enorme groep van vele miljoenen Duitsers (die ook handelden met hun vrije wil), en de rest van de wereld wachtte (ook met hun vrije wil) af en keek toe hoe Hitler de Holocaust begon. Zonder die steun en aanvankelijke passieve opstelling van de rest van de wereld had Hitler niks voor elkaar gekregen. Toen de rest van de wereld besloot Hitler te stoppen, werd ook de Holocaust gestopt.
De mensheid greep in.
Hitler is net als ieder ander een deel van God, die zich empirisch wilde ervaren en daardoor net als wij allemaal koos voor onwetendheid/vergeten dat hij deel van God is en daarmee in essentie echte liefde. Zijn ziel is, net als die van ons, Goddelijk en herinnert zich tijdens of na dit leven Wie en Wat deze is.
De vrije wil is vrij van oordeel of interventie en de onvoorwaardelijke liefde van God is onbegrensd.
Een Hitlerervaring verschilt weinig met een ramp van andere orde, zoals een tsunami of ander natuurgeweld.
Ook verschilt het weinig met Talibanterreur, die lieden zijn hun verbinding met God ook vergeten en menen tegelijk dat ze de 'goede' zaak dienen.
Niemand doet iets intrinsiek verkeerd gegeven het wereldbeeld dat hij/zij heeft.
In de Gesprekken met God (Neale Donald Walsch) wordt dit veel beter uitgelegd, maar ik mag niet kopiëren en plakken.
Daarom :
https://libris.nl/boek?authortitle=neal ... 9021555324
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.