Petra schreef: ↑Gisteren, 13:31
Als theologen hun eigen werkelijkheid creëren op basis waarvan bepaal jij dat dan ?
ik denk dat er nogal wat theologen zijn, die (delen) van de Bijbel niet serieus nemen en dat nog 'wetenschap' noemen ook. Is dat nou niet arrogant? Kan je daarover het licht van Gods heilige Geest verwachten?
Voor mij verheft theologie zich soms graag boven Geloof. Ga dan gewoon een nuttig vak leren, vind ik.
Geloof is voor mij gewoon zoals het in m'n woordenboek staat: iets voor waar aannemen. Moeilijker niet.
Van God leer ik dat als Hij spreekt, dan gebeurt (is!) dat ook. Hij kan dus ook niet eens liegen. Leuk hè?
Als God zegt "er zij licht", nou dan is er gewoon licht, ook al komen de lichtdragers daar achteraan, Gen.1
Daar is heel de schepping zichtbaar vol van, van Gods wonderen, van Gods spreken dus.
Ook uw en mijn leven is daar vol van, als we in staat zijn om dat waar te (willen) nemen.
Horen we dat spreken van God? ik niet. (sommigen wel) Maar waarnemen van de gevolgen is niet moeilijk.
Dat water van dit topic proefde als heerlijke wijn, uit dat gevolg leren we de oorzaak kennen.
Als onderworpen aan de natuurwetmatigheden van deze (door Gods Woord ontstane) schepping, zien we dat spreken van God als een wonder, door het geloof; door het als waar aannemen dus.
Om dat gebeuren 'wetenschappelijk', (volgens onze kennis der natuur) te verklaren, is simpel ongeloof.
Meer weet ik er eigenlijk als bouwvakker (em) buiten dienst al 80 jaar niet over te stellen. is dat genoeg?