peda schreef: 05 apr 2022, 13:52
MagereHein schreef: 05 apr 2022, 13:40
Nee Peda, 1+1 is 2 en niet 3!
Je hebt niet verschillende persoonlijke waarheden. Jij bepaalt niet wat waar is. Jij bepaalt niet of de ziel of God bestaat. Ik ook niet!
Iets WORDT niet waar omdat jij of ik het wil, iets IS wel of niet waar. Aan ons om erover na te denken en erover van gedachten te wisselen.
Nu maak je je er met een Jantje van lijden vanaf
Hein,
Nogmaals ik heb het niet over keukenzout, of wiskunde, maar of de ziel voor iemand betekenis in het leven heeft. Dat bepaalt niet Hein en ook niet Peda, maar dat bepaalt iedere persoon zelve en wel op de eigen gekozen manier/ wijze. Al vinden wij beiden de gekozen methodiek voor individuele waarheidsvinding nog zo merkwaardig, dan speelt dat voor de ander geen enkele rol. Jij oreert in mijn optiek quasi zoals Alpha, namelijk volkomen doof voor de insteek van een ander. Alpha volgt de gezonde bijbelse leer en Hein volgt de gezonde wetenschapsleer, maar een ander boeit dat allemaal weer geen fluit omdat er een eigen individueel passende leer van waarheid wordt gevolgd. Zowel Alpha als Hein willen het liefst een forum van mono kleur, maar wel de gezonde zelf gekozen mono kleur. Zelf zoek ik bewust een grote mate van kleur verscheidenheid, een enorm verschil in visie.
Maar IK heb het niet over betekenis in t leven. God heeft voor velen een betekenis in t leven en dat is fijn en vind ook ik uitstekend!
Maar wat ik van deze gelovige zou willen weten: waarom geloof je in het bestaan van God (ziel, Hatseflats)?
Individuele waarheidsvinding is GEEN waarheid!
En wat nou als je interesse naar die waarheid uit gaat?
Kijk, smaken verschillen. Ik hou van loempia, jij verafschuwt het. Prima, uitstekend!!!
Maar in deze ben ik even geïnteresseerd in de vraag: Hoe komt t dat Peda loempia's verafschuwt en ik ze zeer smakelijk vind?
Ik oreer dus niet dat de ziel pertinent absoluut zeker niet bestaat, zoals Alpha zijn bijbelkennis de enige echte ware Bijbelkennis is, ik vraag nog steeds naar objectieve argumenten die ervoor zorgen dat Peda in de ziel/god/Hatseflats gelooft.
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day