Dat_beloof_ik schreef: ↑Gisteren, 09:56
Hp D"rwn,
Kom op, nu speel je dommetje, ofwel je bent geen Jood en kent de Tenach niet.
(Exodus 23:23) Want Mijn Engel zal voor uw aangezicht gaan, en Hij zal u inbrengen tot de Amorieten, en Hethieten, en Ferezieten, en Kanaänieten, Hevieten, en Jebusieten; en Ik zal hen verdelgen.
(2 Koningen 19:35) Het geschiedde dan in dienzelven nacht, dat de Engel des HEEREN uitvoer, en sloeg in het leger van Assyrie honderd vijf en tachtig duizend. En toen zij zich des morgens vroeg opmaakten, ziet, die allen waren dode lichamen.
(Deuteronomium 20:16-17) Maar van de steden dezer volken, die u de HEERE, uw God, ten erve geeft, zult gij niets laten leven, dat adem heeft. Maar gij zult ze ganselijk verbannen: de Hethieten, en de Amorieten, en de Kanaänieten, en de Ferezieten, de Hevieten, en de Jebusieten, gelijk als u de HEERE, uw God, geboden heeft;
(Numerie 21:34-35) De HEERE nu zeide tot Mozes: Vrees hem niet; want Ik heb hem in uw hand gegeven, en al zijn volk, ook zijn land; en gij zult hem doen, gelijk als gij Sihon, den koning der Amorieten, die te Hesbon woonde, gedaan hebt. En zij sloegen hem, en zijn zonen, en al zijn volk, alzo dat hem niemand overbleef; en zij namen zijn land in erfelijke bezitting.
(Jozua 10:40) Alzo sloeg Jozua het ganse land, het gebergte, en het zuiden, en de laagte, en de aflopingen der wateren, en al hun koningen; hij liet geen overigen overblijven; ja, hij verbande alles, wat adem had, gelijk als de HEERE, de God Israels, geboden had.
Ik zi geen verschil in haat tussen deze teksten die uit de Koran die jij inbracht:
"Het Uur zal niet beginnen totdat jullie de Joden bevechten, totdat een Jood zich achter een rots of een boom zal verstoppen, en de rots of de boom zal zeggen: ‘O moslim, o dienaar van Allah, hier is een Jood achter mij; kom en dood hem.
Jij doet net of de teksten uit de Tenacht er niet zijn. Dat is nu precies de kern van het conflict daar: De ene partij verwijt de andere partij zaken, waar men zelf ook boter op het hoofd heeft.
Dat conflict wordt pas opgelost als men naar zichzelf durft te kijken, in plaats van naar een ander te wijzen. Helaas is geen van de strijdende partijen daartoe in staat. Dat blijkt wel uit jouw post.