umit schreef: ↑27 apr 2023, 14:07
Petra schreef: ↑27 apr 2023, 13:52
Zoals ik net aan Yours schreef is het imo ook belangrijk om na te denken over gevaar of moreel gevaar.
Nou schijf je dat je liever kijkt naar een drag dan naar belebberde, trillende billen van een blote veelvraat... maar.. het gaat om meer. Er kleven enorme gezondheidsrisico's aan dikke mensen als het gaat om obesitas, ongezonde voeding, weinig bewegen.
Misschien is de vraag of we wel ongezonde dikke mensen voor de klas willen laten voorlezen een stuk belangrijker in het kader van de volksgezondheid en de gezondheid van onze kindertjes. Moeten we ze niet beschermen tegen mensen die een ernstige schadelijke ongezonde leefstijl hebben ?
Wat dat betreft is promiscuïteit (mits met verstand/condoomgebruik) hartstikke gezond in het kader van lekker veel bewegen.
Deze opmerking slaat als een tang op een varken
Hoe is het voorlezen door een dik persoon een moreel gevaar voor de kinderen?
Geeft die persoon een boodschap af van "kinderen kijk mij hoe heerlijk het is om vet te zijn, ik kan mijn teentjes niet meer zien...is dat niet geweldig...kom leef ook ongezond, en wordt dik...zoals ik"?
Ik bedoel, de drag doet dat vrijwillig voor de aandacht, hobby, provocatie, of wat dan ook voor beweegredenen...de dikke persoon echter kan er niks tegen doen...ik bedoel...hij kan minder eten, maar ik weet niet of dat zo eenvoudig gaat. niet iedereen kan afvallen.
Ik bedoel, die twee situaties kan je toch niet aan elkaar gelijkstellen of wel?
Hi Umit.
Het ging naar ik las om het beschermen van kinderen tegen gevaar. Dus vandaar dat ik dacht aan gezondheidsrisico's. Die heb ik dus opgezocht en op een rijtje gezet.
En dan blijken roken, en ongezonde voeding en weinig beweging de grootste gevaren te zijn.
Als iemand zich prettig voelt als drag en dat uitdraagt, vind ik ok. Je kan er immers heel prima en gezond oud mee worden.
Als iemand zich prettig voelt met obesitas en dat uitdraagt vind ik ook wel ok hoor. Maar er kleven toch wel veel meer risico's aan vast. Daar kun je immers niet prima en gezond mee oud worden.
umit schreef: ↑27 apr 2023, 14:20
Laat hem zijn ding dan lekker ergens anders doen en niet bij mijn kind. ik wil dat niet hebben...en met mij vele anderen...dat heeft hij toch te accepteren of niet?
Dat jij (e.a.) niet wil dat een drag een keer je kind voorleest.... sja... waar ben je eigenlijk zo bang voor ? Het is niet besmettelijk ofzo.
Overigens is het je goed recht hoor om nee te zeggen. Daarom vind ik al die commotie erover ook zo raar. Het werd niemand opgedrongen. Ouders konden gewoon zelf aangeven of ze het wel of niet goed vonden.
Dan is het toch goed geregeld, denk ik dan. Vind jij het ook oké dat iedereen dat zelf voor het eigen kroost beslist ?